actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2016, 14:17
Anton.B*ockx Anton.B*ockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Dessel
Posts: 47
Meisje (11) dat hersentumor overleefde stapt uit het leven n

Meisje (11) dat hersentumor overleefde stapt uit het leven na pesterijen over uiterlijk

Datum: 1/11/2016

Een elfjarig meisje uit de Amerikaanse staat Ohio heeft zichzelf van het leven beroofd nadat ze aanhoudend gepest werd op school. De kinderen lachten haar uit om haar scheve glimlach. Dat meldt de Columbus Dispatch.
Acht jaar geleden onderging Bethany Thompson (11) een levensreddende operatie om een hersentumor te verwijderen. Bij de operatie raakten de zenuwen in haar gezicht echter permanent beschadigd. Daardoor had het meisje een scheve glimlach.

Iets waar de kinderen op haar school constant om lachten. Volgens vader Paul Thompson en moeder Wendy Feucht is dat de reden waarom Bethany op 19 oktober uit het leven stapte. Op weg naar huis had het meisje haar plannen uit de doeken gedaan bij haar beste vriendin.

“Ze zei dat ze van haar hield en dat ze voor altijd haar beste vriendin zou zijn, maar dat ze zichzelf van het leven zou beroven wanneer ze thuiskwam”, verklaart moeder Wendy. “Ik denk dat mijn dochter inderdaad zelfmoord heeft gepleegd. Ik denk niet dat iemand haar vermoord heeft. Mensen moeten beseffen dat zulke pesterijen iemand kunnen breken!”

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20161101_0...-over-uiterlijk

Eigen mening: Ik vind het verschrikkelijk dat het zo ver is kunnen komen. Het lijkt alsof de school er zich niet van bewust was. Pesten is iets waar men op school aandacht aan MOET besteden. Het is onaanvaardbaar dat men haar zo hebben klein gekregen ondanks de zware momenten die ze al heeft meegemaakt in haar jonge leven. Ik heb veel respect voor het meisje, een hersentumor overleven is niet vanzelfsprekend. Ik vind het gewoonweg schandalig dat pesterijen de druppel waren. Ik hoop dat er maatregelen zullen genomen worden in verband met pesten, alleen is het jammer dat het steeds moet gebeuren wanneer het te laat is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.