actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2008, 09:59
Tuur Tuur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Minderhout
Posts: 133
Rogge: "Vooruitgang in China dankzij Olympische Spelen"

De voorzitter van het Internationaal Olympisch Comité (IOC), de Belg Jacques Rogge, zegt dat de Chinezen woord hebben gehouden in verband met de kwesties die het IOC naar voren had geschoven. Het land is er volgens Rogge "op vooruit gegaan" door de Olympische Spelen.

"Stappen voorwaarts"
Volgens Jacques Rogge heeft het IOC op het vlak van de mensenrechten in China "geen revolutie bereikt, maar wel enkele stappen voorwaarts". Dat gebeurde door "stille diplomatie", volgens Rogge de meest efficiënte manier.

"Ik bevestig gewoon dat de Chinezen, in verband met de kwesties die we naar voren hadden geschoven, hun woord hebben gehouden", zegt Rogge.

Nieuwe wetten
Rogge verwijst naar enkele nieuwe wetten in verband met de vrijheid van de media, in verband met kinderarbeid, het verminderen van de vervuiling enzovoorts. Volgens Rogge moet de vraag gesteld worden wat er gebeurd zou zijn als de Olympische Spelen niet aan China waren toegewezen.

Badge
Over de badge "Voor een betere wereld" die verschillende atleten willen dragen, zegt Rogge: "Zoals het nu geformuleerd is, is de kans klein dat ze de toestemming zullen krijgen" om die badge te dragen. (belga/ka)


De Morgen 02-05
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st May 2008, 12:30
Evy Witters Evy Witters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Itegem
Posts: 94
Ik ben er ook van overtuigd dat de Olympische Spelen ervoor gezorgd hebben dat China zich kon ontplooien. Zo is er nu een betere infrastructuur, zoals een nieuw wegennet en een stadion. Toch heb ik hier ook mijn bedenkingen bij, het heeft allemaal immers zeer veel geld gekost en ik denk wel dat ze dat geld ook aan nuttigere dingen hadden kunnen besteden. China is namelijk een arm land. Wat ik ook positief vind, is dat er nieuwe wetten komen i.v.m. vervuiling en kinderarbeid. Het wordt tijd dat men hier iets aan doet!

Ik hoop echt dat China zich verder kan blijven ontwikkelen, en misschien zijn de Olympische Spelen daar inderdaad een goede eerste stap voor geweest.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.