actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2015, 11:38
Wout.V*nDyck Wout.V*nDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 69
Eerste winst in vijf jaar voor Thomas Cook

De Britse touroperator Thomas Cook heeft in het gebroken boekjaar, dat tot eind september liep, voor het eerst in vijf jaar opnieuw winst geboekt. De winst kwam er dankzij de thuismarkt.

De winst na belastingen kwam uit op 19 miljoen pond (26,9 miljoen euro). Een jaar eerder was er nog een verlies van 115 miljoen pond (162,8 miljoen euro). Het is de eerste winst sinds 2010. In 2011 stond Thomas Cook als gevolg van de economische crisis nog aan de rand van de afgrond.

CEO Peter Fankhauser spreekt van een "grotere veerkracht" van de activiteiten nu het bedrijf volgens plan presteerde, ondanks de "turbulentie in sommige bestemmingen". Zo verwijst hij ook naar Tunesië, waar afgelopen zomer tijdens een aanslag een bloedbad aangericht werd op het strand van een hotel in Sousse. En enkele maanden daarvoor was er ook de aanslag op het Bardomuseum in de hoofdstad Tunis. De problemen in Tunesië hadden een impact van 130 miljoen pond (zo'n 184 miljoen euro) op de resultaten, aldus het bedrijf. Ook de problemen in Griekenland drukten het resultaat.

Thomas Cook is ook actief in België, maar er staan geen aparte Belgische cijfers in de jaarresultaten.

Bron: DeRedactie (25/11/2015) http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2506113

Mening: Ik vind het vreemd dat een maatschappij van dit kaliber vijf jaar aan één stuk verlies heeft gedraaid. Volgens mij komt dit omdat er veel concurrentie is op de markt. Als je bijvoorbeeld naar ryanair kijkt, dan zie je dat hun vluchten veel goedkoper zijn dat die van Thomas Cook. De voorbije 5 jaar zagen we ook een economische crisis en dit is volgens mij ook een oorzaak waarom minder mensen met Thomas Cook vlogen. Thomas Cook vloog ook naar gebieden waar het onrustig was en dat heeft hun opbrengst ook omlaag gehaald. Ik hoop dat er in de toekomst geen problemen gaan zijn op financieel vlak voor Thomas Cook omdat ik al een paar keer met deze maatschappij gevlogen heb, en ik kan niets slecht zeggen over hun.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.