actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Als er morgen FEDERALE verkiezingen zouden zijn, zou ik stemmen op:
VLD/Vivant 9 9.00%
Groen 9 9.00%
Vl. Belang 11 11.00%
SP.a/Spirit 15 15.00%
CD&V/N-VA 45 45.00%
Onbeslist 11 11.00%
Stemmers: 100. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th January 2006, 17:38
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question Kiesintentie

Is al meer dan een jaar geleden, daarom deze 'kiesintentiepeiling'...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th January 2006, 13:32
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Herselt
Posts: 344
Mijn stem zou uitgaan naar: CD&V / N-VA. Naar mijn mening één van de weinige partijen die een professioneel karakter uit kan stralen en politieke situaties nuchter kan aanpakken. Verder denk ik dat hun mensen het meest competent zijn en het minst "mediageil" (Ik heb het dan over zowel federaal als Vlaams)

Belangrijkste reden is natuurlijk het partijprogramma dat mij drijft om voor dit kartel te stemmen. En ik hoop dat dit bij alle mensen bij het stemmen de meest belangrijke reden zal zijn.
__________________
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th January 2006, 14:07
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Persoonlijk ben ik niet echt op de hoogte van de verschillende partijprogramma's en ik vind het ook moeilijk om daar van op de hoogte te geraken.
Een leerkracht economie van bij ons in het secundair had eens een mooie, overzichtelijke tabel opgesteld (of van het internet gehaald) met daar alle programmapunten kort en bondig samengevat. Héél handig vond ik dat.
Iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden?
Ik heb trouwens op Groen! gestemd. Louter en alleen omdat het echt wel tijd wordt dat er iets gedaan wordt aan alle milieuvervuiling, 'natuurproblemen', enz. Kan me persoonlijk niet veel schelen wat ze doen voor de economie ofzo, maar er moet iemand iets in hun richting doen...
En voor de economie zullen ze geen van allen fundamentele veranderingen teweegbrengen peins ik.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 29th January 2006, 14:20
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Docent moet 'politiek neutraal' blijven...

Wel tof dat jullie zo openhartig participeren: dat is dan een poll gecombineerd met een paar dieptevragen...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 29th January 2006, 14:26
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
'k ga die eek of shocked eens gebruiken..

Percentage VLD/Vivant:
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 1st February 2006, 04:35
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
CD&V - NVA zit blijkbaar op rozen.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 2nd February 2006, 12:04
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Moet mij nog beter informeren maar heb sp.a gestemd.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 2nd February 2006, 14:28
annemieke_anthonis annemieke_anthonis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2005
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 10
Ben met geen enkele partij akkoord! Democratie?

Hallo,

Ik zit met een probleem: er is geen enkele partij waar ik op wil stemmen, omdat ik vind dat er aan elke partij zeer negatieve punten verbonden zijn.

Normaal gezien wilde ik voor Cd&V stemmen, maar aangezien mijn stem dan automatisch ook naar het Vlaams-nationalistische NVA gaat... ben ik daar maar van afgestapt.

Ik vind het echt niet kunnen dat er zoiets bestaat als kartelvorming. Een partij waar je niets van moet hebben, krijgt toch je stem.

De enige partijen waar ik nog een beetje akkoord mee ga, hangen natuurlijk vast aan partijen waar ik het niet mee eens ben!
De partijen die los staan, zoals het Vlaams Belang en Groen, zijn dan weer allebei een beetje te extreem op hun manier.

Veel keuze heb ik dus niet. Waar ik ook op stem, het zal nooit mijn ding zijn! Democratisch? Ik dacht het niet!
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 2nd February 2006, 16:04
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Orgineel gepost door annemieke_anthonis
De enige partijen waar ik nog een beetje akkoord mee ga, hangen natuurlijk vast aan partijen waar ik het niet mee eens ben!


Je kan altijd een stem uitbrengen op de leden van de partij waar je het *wel* mee eens bent. In jouw geval dus de mensen van de N-VA geen stem geven en die van CD&V wel.

Citaat:
Veel keuze heb ik dus niet. Waar ik ook op stem, het zal nooit mijn ding zijn! Democratisch? Ik dacht het niet!


Je kan ook blanco stemmen. Democratischer dan dit wordt het niet, denk ik.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 2nd February 2006, 16:22
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door annemieke_anthonis
Ik vind het echt niet kunnen dat er zoiets bestaat als kartelvorming. Een partij waar je niets van moet hebben, krijgt toch je stem.


'We' hebben ons inderdaad laten rollen door die kiesdrempel van 5 procent...

Alhoewel: 'we'?? Alle grote partijen hebben destijds 'pro' gestemd, zogezegd om het kieslandschap te behoeden voor al te veel versplintering...

Uiteindelijk bleek het veel meer te gaan om een handig 'zelfbedieningsmanoeuvre' van al de 'gevestigde waarden' samen!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 9th February 2006, 17:51
toon caers toon caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Pulle
Posts: 79
Citaat:
Je kan ook blanco stemmen. Democratischer dan dit wordt het niet, denk ik.

Bwaa. Gaan blanco stemmen niet naar de meerderheid? Blanco stemmen kan dus eigenlijk niet in België.

Citaat:
De enige partijen waar ik nog een beetje akkoord mee ga, hangen natuurlijk vast aan partijen waar ik het niet mee eens ben!

Schrap de partijen die je het minst graag hebt. Dus: alle kartels met Vlaams-nationalistisch schorem weg. Dan nog keuze tussen Groen of het Vlaams Belang. Weer schrap je de flaminganten.
Je houdt Groen over! Alles is beter dan een blanco stem!

Ik heb op Groen gestemd, trouwens.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 9th February 2006, 19:46
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door toon caers
Ik heb op Groen gestemd, trouwens.

En terecht
We stijgen met mondjesmaat... maar ze komen er wel !
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 10th February 2006, 09:01
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Zoals altijd met peilingen doet het VB het niet echt goed hier.
Maar hoe gaan ze het doen op de dag van de waarheid? 'k Vrees dat heel die Parijse story & cartoon-hype hen goed uitkomt, zéker als ik zie hoe sommigen rondom mij in no-time van mening zijn veranderd en véél intoleranter zijn geworden. Vooral die gijzeling van een TGV in Frankrijk een maand ofzo geleden door een bende Noord-Afrikaanse jongeren is in het verkeerde keelgat geschoten.
What goes up must come down, maar of dat deze keer voor het VB gaat opgaan.. koffiedik kijken
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 10th February 2006, 20:38
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Ik begrijp niet hoe ze aan die 5 stemmen komen
Maar goed, er zijn wel meer dingen die ik niet begrijp..
Ik hoop iig dat de kiezer op het moment van de waarheid zijn verstand laat kiezen en niet zijn emoties (die bij het gros van de bevolking zo verbazend beïnvloedbaar blijken zijn ).
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 11th February 2006, 16:38
hans hans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Geel
Posts: 151
Ik neem CD&V. De reden is simpel. Het is al jaar en dag een gevestigde waarde in de Kempen en in mijn stad. En ik ben niet onverdeeld gelukkig met hun verwezelijkingen dus waarom zou ik iets veranderen dat goed gaat
(naar mijn bescheiden mening ) Verandering is niet noodzakelijk positief, vandaar .
__________________
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 12th February 2006, 02:48
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door hans
En ik ben niet onverdeeld gelukkig met hun verwezelijkingen dus waarom zou ik iets veranderen dat goed gaat
(naar mijn bescheiden mening )


Snap ik niet met mijn klein verstand... Maar wellicht worden de regels van de logica hier toch een beetje geweld aangedaan??!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 12th February 2006, 13:42
hans hans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Geel
Posts: 151
OEPS

Uiteraard ben ik een beetje te snel geweest en heb ik over mijn contradictie gelezen.
Ik bedoelde natuurlijk: Ik ben onverdeeld gelukkig .....
__________________
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)
Met citaat antwoorden
  #18  
Oud 16th February 2006, 00:54
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Eindconclusie: kiesintentie leerkrachten niet representatief voor die van de bevolking. Gelukkig maar... VLD minder stemmen dan GROEN!??
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #19  
Oud 16th February 2006, 09:57
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Kenny
Eindconclusie: kiesintentie leerkrachten niet representatief voor die van de bevolking. Gelukkig maar... VLD minder stemmen dan GROEN!??

Misschien zien de mensen in dat het milieu toch niet zo'n onbelangrijke factor is in de samenleving / wereld en dat het wel degelijk en overduidelijk de verkeerde kant opgaat...
Het werd iig wel tijd dat dat besef er kwam
Maar VB méér stemmen dan Groen!? (u mag deze smiley letterlijk nemen)
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #20  
Oud 16th February 2006, 15:59
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Misschien zien de mensen in dat het milieu toch niet zo'n onbelangrijke factor is in de samenleving / wereld en dat het wel degelijk en overduidelijk de verkeerde kant opgaat...
Het werd iig wel tijd dat dat besef er kwam


Zo goed scoren ze nu ook weer niet. 10% is allicht beter dan wat ze irl presteren ()... maar het contrast tussen de partijen is totaal niet representatief voor de werkelijkheid.

VLD minder stemmen dan GROEN!?? VB slechts 1 stem meer dan GROEN!? CD&V die meer dan het dubbel halen van de #2?

Citaat:
Maar VB méér stemmen dan Groen!? (u mag deze smiley letterlijk nemen)


Dat ze méér stemmen halen, vind ik niet meer dan normaal. Dat het slechts 1 stem meer is, is wat anders. In werkelijkheid haalt het VB een meervoud van wat GROEN! vertegenwoordigt.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.