actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Hoe zal/is uw overgang van oud op nieuw verlopen?
Te veel op, zat 14 19.44%
Op 't randje (=goed in de wind) 15 20.83%
Slechts enkele glaasjes 23 31.94%
Compleet nuchter 20 27.78%
Stemmers: 72. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st December 2009, 16:08
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question Oud op nieuw: zat of niet?

Hoe zal/is uw overgang van oud op nieuw verlopen?
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd January 2010, 10:36
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Geheelonthouder zijnde, was ik uiteraard zo nuchter als een kokosnoot. Gelukkig heb ik ondertussen een leeftijd bereikt (hoor mij klappen, den ouwen bompa ) waarop mijn vrienden het ook niet meer nodig vinden om zich volledig lam te zuipen.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd January 2010, 09:55
Evy Van den Schilden Evy Van den Schilden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Vorselaar
Posts: 34
oudjaar

We zijn met ons Lise(7) en Jasper(4) naar het Vorselaarse vuurwerk gaan zien. Voor een gemeente met 6742 inwoners, wat bijzonder weinig is, kon het spektakel wel tellen.
Ik had nooit gedacht dat ze zouden wakker blijven tot na 12u. Zeker niet omdat we 's morgens al begonnen waren met nieuwjaarszingen. Dit was geweldig, het was hun eerste keer. Halverwege hebben we hun zakken moeten overladen in zakken die wij droegen. Reden: te vol/zwaar
Ze hebben zich enorm goed geamuseerd. Het was leuk om te zien hoe een dorp als Vorselaar leeft op zo'n dag. De straten liepen vol met kinderen (en ouders...). Op verschillende plaatsen werd er gratis chocomelk en pannenkoeken voorzien voor de zangertjes (en jenever...).
We kijken al uit naar volgend jaar!

Natuurlijk was ik naar goede gewoonte volledig nuchter wanneer we het nieuwe jaar ingingen.
Ik wens iedereen op het forum een geweldig jaar toe!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 3rd January 2010, 21:52
jessica.luyckx jessica.luyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: brecht
Posts: 65
Al werkende...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 5th January 2010, 15:55
Paulien.Detailleur Paulien.Detailleur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 127
Citaat:
Orgineel gepost door Evy Van den Schilden
We zijn met ons Lise(7) en Jasper(4) naar het Vorselaarse vuurwerk gaan zien.


Hoog tijd dan om Lise naar de KSJ te sturen! Elke zaterdag van 14u tot 17u aan het JC ;-)
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 8th January 2010, 11:45
Evy Van den Schilden Evy Van den Schilden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Vorselaar
Posts: 34
Paulien,

Dat zouden we zeer graag doen, maar het is jammer dat ze 1 op de 3 moet missen. Op dat moment verblijft ze bij de andere ouder en die is niet bereid om Lise te brengen.

Hebben jullie een website?
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 8th January 2010, 13:23
Paulien.Detailleur Paulien.Detailleur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 127
Ja hoor, www.ksjvorselaar.be
De site is nog volop onder constructie, maar binnenkort kan je er alle informatie op vinden.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 18th January 2010, 13:25
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
Als BOB heb ook ik de avond volledig op 'waterkes' doorgebracht.
Aangezien ik wekelijks non-stop BOB ben, ging dit met weinig moeite.
En als ik dan rond 4u begin in te zien dat het hoog tijd is om naar huis te gaan, daar ik dus nog niet op de leeftijd ben gekomen waarin mijn vrienden zich niet meer helemaal 'lam zuipen', ben ik maar al te blij dat ik tenminste nog kan voelen dat mijn voeten pijn doen, mijn kleren vol met bier en frisdrank hangen en het IJSkoud is buiten... alles is beter dan de manier waarop mijn vriend de volgende ochtend, of beter gezegd avond, zijn bed uitkomt!
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 30th January 2010, 15:50
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 74
Ik bevond mezelf op het 'lichtjes aangeschoten'-stadium en dat vond ik meer dan genoeg. Wij verkozen om onze avond, onder twintigers, door te brengen in een jeugdhuis (welk jeugdhuis, dat doet er niet toe). We zijn eerst iets gaan eten om daarna met de bus (leve het openbaar vervoer!) naar onze bestemming vervoerd te worden. Groot was de schok toen we zagen dat wij veruit de oudste waren, terwijl de oudste in ons groepje 21 is. Jongeren, een kop kleiner dan wij, hingen op de podia, er lag braaksel in de toiletten en er werd duchtig met vuisten en bier gewerkt. Dan vraag ik mij af: wat heb je nu aan zo'n avond, als je 's anderendaags niet meer weet?
Ik voelde me soms beschaamd in hun plaats, wij als toekomstige leerkracht, worden geacht de leerlingen goed mee op te voeden en ze de nodige morele waarden bij te brengen, maar bij de taferelen die ik gezien heb, was dat lichtelijk te laat.
Ik wil zeker niet veralgemenen, waarschijnlijk was het ook omdat het oudejaarsavond was, maar toch, het heeft me geschokt.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 1st February 2010, 18:58
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Ik drink bijna nooit alcohol, gewoon omdat ik het niet zo lekker vind. Enkel cava en champagne vind ik echt lekker. Met oudjaar heb ik dan ook slechts enkele glaasjes champagne gedronken. Deze heb ik gedronken voordat we aan een uitgebreide menu begonnen
Ik moest dan ook weer compleet nuchter zijn wanneer we later op de avond uit gingen. Ik zou met de auto rijden en dan mag je absoluut niet dronken zijn! Gelukkig hadden ook de mensen die met mij weggingen niet te veel gedronken. Het zou toch niet leuk zijn geweest moest ik alleen nuchter weggaan terwijl de anderen zat zijn.
Zoals ik al zei drink ik helemaal niet vaak alcohol. Ik ben dan ook maar raar of zelden eens zat geweest. Net zoals Tinne vraag ik me ook af wat er nog leuk aan is wanneer je de volgende dag alles zou vergeten zijn? Nieuwjaar vieren moet toch een leuke herinnering zijn? Ik heb mij dan ook super goed geamuseerd zonder dronken te zijn!
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 19th February 2010, 01:48
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Fuiven

Fuiven


In Waarschoot is een eindejaarsfuif op een fikse vechtpartij uitgedraaid. Er vielen vijftien gewonden. Honderden, zo niet duizenden jongeren hebben die nacht doorgebracht op kleine en grotere fuiven. Veel 16- en 17-jarigen reisden zelfs met trein en bus het halve land af, van de ene grote stad naar de andere, en kwamen pas de volgende ochtend of middag terug thuis. Al met al verliep die nachtelijke volksverhuizing ongezien rustig en vredevol.



Niettemin zal het veel ouders een pak van het hart geweest zijn dat ze hun zoon of dochter op 1 januari heelhuids in de armen konden sluiten. Want je weet maar nooit. Af en toe, zoals in Waarschoot, gaat het fout. Niets nieuws onder de zon: ook vroeger schuimden bendes vechtjassen de streek af naar jongerenfuiven waar ze amok konden maken.

De politie van het Meetjesland was het beu en besloot tot drastische maatregelen: de amokmakers kregen een straatverbod waardoor ze zich drie maanden lang niet meer op jongerenfuiven konden vertonen. Drie jongeren die het toch waagden, werden afgelopen weekend opgepakt. Kan niet, zei de voorzitter van de privacycommissie gisteren in een reactie op de radio. Straffen komt niet de politie, maar de jeugdrechters toe.

Maar de politie van het Meetjesland zegt dat ze niemand bestraft. Ze neemt een preventieve, bestuurlijke maatregel, om de openbare orde te verzekeren. Ik denk dat ik opgelucht zou zijn met een politie die zo kort op de bal speelt, als ik in het Meetjesland woonde. Liever een praktische no-nonsense aanpak dan een theoretische discussie over wat wel en niet is toegelaten.

Volgende week geeft de jeugdbeweging bij ons in de streek een fuif, waar thuis iemand al wekenlang naar uitkijkt. Moet hem dringend eens vragen wie daar de security beheert. Op schoolfuiven worden er professionals ingehuurd, maar de jeugdbeweging klaart die klus liever zelf om de winst zo groot mogelijk te houden.

Deze week gaven ze al een staaltje van hun onverschrokkenheid. Toen ze in hun lokaal klusjes aan het opknappen waren, betrapten ze drie potentiële inbrekers. De drie hadden lege zakken bij zich, en omdat er de jongste tijd al vaak is ingebroken in het lokaal en de jeugdbeweging daardoor op kosten werd gejaagd, besloten de jeugdleiders in te grijpen. Ze gingen het vluchtende drietal achterna, belden de politie en na een spannende achtervolging dreven ze hun prooien in de armen van de agenten. Ze haalden met hun heldhaftige daad zelfs een kolommetje in het streeknieuws.

En nu? De politie deed wat ze kon doen, maar veel was dat niet, omdat de verdachten (nog?) niets hadden gestolen. 'Maar ze zullen nu tenminste weten dat we ons niet laten doen', zei mijn zoon-achtervolger. Misschien heeft hij gelijk. Ik hoop het, maar ben er niet helemaal gerust op. Wat een geluk dat de would-be inbrekers geen mes op zak hadden. Misschien komen ze een volgende keer wel op dat idee? Of lees ik te veel populaire kranten? Nee, het is ook een reëel gevaar, waartegen jonge branie niets vermag.

Dus zeg ik het hen tot vervelens toe: jongens, als er een mes getrokken wordt, maak dan dat je wegkomt als je kunt. Dan ben ik toch weer even de bange moeder. Terwijl het misschien wel een groter probleem is dat de enige fuifzaal die de gemeente nog restte, sinds kort gesloten is omdat ze niet voldeed aan de voorschriften voor brandveiligheid (dat ik dat nu pas hoor!) en ze nu met zijn allen naar een naburige gemeente moeten, 15 kilometer verderop.

Veerle Beel is redactrice Binnenland


DS, 19-02-2010
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 1st October 2010, 19:10
Jelle Eyselbergs Jelle Eyselbergs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 45
geheelonthouder

Ik Drink zelf geen enkele alcoholische drank en gebruik ook geen drugs om de eenvoudige reden dat ik al maats gezien heb die compleet weg waren, zo wil ik niet eindigen. ik kan er wel tegen als kameraden een pintje drinken, of zelfs een pintje te veel. Het is hun keuze en ik zal mij nuchter wel kapot lachen. Komt er ook nog bij dat ik het niet lekker vind dus waarom zou ik het doen. Drink gerust ik houd het wel bij cola ofzo.
Jelle
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 19th November 2010, 09:51
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Alcohol mag, maar je moet zelf je verantwoordelijkheid nemen en op tijd stoppen met drinken. Zeker als je nog moet rijden!!!
Telkens als je alcohol drinkt sterven er verschillende hersencellen af die nooit meer hersteld worden. Jezelf ladderzat drinken is nergens goed voor. En achteraf weet je dan toch niet veel meer van het feestje dus wat heb je er dan aan?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.