actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2014, 11:50
Julie P*oost Julie P*oost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 35
Waarom sparen de Millennials niet?

Waarom sparen de Millennials niet?

Terwijl vorige generaties er nog alles aan deden om een appeltje voor de dorst te hebben, beschikken weinig Millennials over een goed gevulde spaarrekening. Omdat ze simpelweg geen geld meer over hebben, denkt het Amerikaanse magazine The Atlantic, maar ook omdat ze de banken voor geen haar vertrouwen.

Wonen en werken in een dure stad, veel reizen en tegelijk ook geld sparen. De meeste Millennials kunnen het vanzelfsprekend allemaal niet combineren. Opvallend is wel dat die spaarrekening vaak het eerste is waarop, wel, 'bespaard' wordt.

Al sinds de jaren 80 zit de omvang van Amerikaanse persoonlijke spaarboekjes in een sterk dalende lijn. Bij de Millennials komt daar vaak nog een berg schulden bovenop. Kredietkaarten, huishuur, studieafbetalingen ... een studie van Wells Fargo wees uit dat 47 procent van de Amerikaanse volwassenen jonger dan 35 jaar minstens de helft van hun loon kwijt zijn aan maandelijkse kosten en lasten.

Millennials gaan voor financieel advies liever bij hun ouders te rade dan bij een bank
Haat voor de banken
Weinig geld over om naar de bank te brengen dus, maar dat is niet het enige probleem. Verschillende studies stelden al vast hoe weinig vertrouwen de Amerikaanse jeugd nog heeft in de financiële wereld. Je zou voor minder, vindt The Atlantic. de Millennials groeiden op tijdens Occupy Wall Street en een wereldwijde crisis.

Die 'haat' voor de banken brengt, naast een mager spaarboekje, echter ook een gebrek aan kennis met zich mee. Bijna de helft van de Amerikaanse jongvolwassenen blijkt niet te weten hoe pensioenen precies in elkaar zitten. Bovendien gaan ze volgens onderzoek voor financieel advies veel liever bij hun ouders te rade dan bij een bank.

Om te vermijden dat een hele generatie onnodige risico's neemt en in een financiële put dreigt te zaken, proberen Amerikaanse economen het appeltje voor de dorst nu opnieuw te promoten. Nieuwe bedrijven als Learnvest slaan een brug tussen jongvolwassenen en financiële instellingen en leren ze weer verstandig te beleggen.

Bron: De Morgen
Datum: 13 november 2014
Link:http://www.demorgen.be/economie/waa...-niet-a2119399/

Eigen mening:
Ik denk dat er inderdaad minder vertrouwen is in banken, vooral door alles wat er de laatste jaren gebeurd is op economisch vlak. De grootste reden waarom Millennials niet meer sparen, volgens mij, is omdat hun wereldbeeld totaal veranderd is. Zoals in het artikel al vermeld werd, is reizen en grenzen verleggen steeds belangrijker geworden.
Toen ik het artikel las, kwam meteen het door talloze jongeren gebruikte begrip 'YOLO' in me op. Zoals iedereen wel weet, betekent dit 'You Only Live Once' wat wel past bij dit artikel, in mijn ogen. Waarom zou men sparen als je je geld ook op kan doen aan de leuke dingen wanneer je jong bent?
Toch is het gevaarlijk om zo te denken want uiteindelijk geraken jongeren in schulden die ze zelf niet kunnen betalen, uiteindelijk zal er altijd wel iemand anders voor hun schulden moeten opdraaien.
Ik vind het goed dat organisaties jongeren het nut van sparen wil laten inzien, zoals vermeld in het artikel zijn vele 'Millennials' niet op de hoogte van wat het hen uiteindelijk, op lange termijn, op zal leveren.
Ten slotte vind ik dat het inderdaad moeilijker is geworden om iets over te houden om te kunnen sparen. Het leven wordt nu eenmaal duurder.

Laatst aangepast door Julie P*oost : 13th November 2014 om 12:02.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.