actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th September 2016, 10:12
Maike.D*eltiens Maike.D*eltiens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 80
Accijnzen op tabak en alcohol brengen veel minder op dan verwacht

De accijnzen op alcohol hebben tussen januari en augustus 92 miljoen minder opgebracht dan voorspeld. Dat melden de kranten van Sudpresse vandaag. Voor tabak gaat het over een verschil van meer dan 140 miljoen.

De verhoging van de accijnzen op alcohol in het kader van de taxshift hadden in 2016 220 miljoen moeten opbrengen. Eind augustus was echter nog maar 54,49 miljoen verzameld in plaats van de verwachte 146,66 miljoen. Hoe de situatie er nu uitziet, zal het tekort voor heel 2016 138 miljoen bedragen.

En ook de verhoging van de accijnzen op tabak brengen minder op: in de eerste acht maanden van het jaar gaat het om een tekort van 142 miljoen euro in vergelijking met de voorspellingen.

Bron: De Morgen, 27/09/2016, http://www.demorgen.be/binnenland/a...wacht-b337a383/

Eigen mening: Ik denk dat de accijnzen voor veel mensen de aanzet was om te stoppen met roken en/of met drinken. Alles wordt duurder en dit merken mensen met een verslaving ook wel. Volgens mij kunnen veel mensen het zich ook niet meer permitteren om elke dag enkele pakjes sigaretten te roken. Toch vraag ik me af hoeveel mensen vandaag de dag nog steeds 2 pakjes sigaretten roken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.