actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Wie wordt wereldkampioen voetbal?
Argentinië 13 18.84%
Brazilië 17 24.64%
Duitsland 7 10.14%
Engeland 8 11.59%
Frankrijk 3 4.35%
Italië 5 7.25%
Nederland 9 13.04%
Spanje 2 2.90%
Trinidad & Tobago 1 1.45%
Andere: 4 5.80%
Stemmers: 69. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th June 2006, 21:17
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Wie wordt wereldkampioen voetbal?

Wie wint het WK-voetbal 2006 in Duitsland?
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th June 2006, 21:33
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Geluk speelt nauwelijks rol bij titelstrijd


Slechts een kleine groep landen maakt kans op de wereldtitel, met Brazilië als de topfavoriet. De overige deelnemers moeten hopen, bidden en dromen dat ze ver komen.


Hamburg, 9 juni. Brazilië en Trinidad en Tobago. Sportief gezien is het contrast tussen deze twee ploegen op het WK in Duitsland het grootst. De ‘Goddelijke Kanaries’ veroverden vijf keer de wereldtitel. De ploeg van bondscoach Carlos Alberto Parreira begint als dé topfavoriet aan de eindronde. Alles behalve de hoofdprijs zal in het voetbalgekke Zuid-Amerikaanse land als een nederlaag worden beschouwd. The Soca Warriors maken daarentegen als kleinste land ooit hun debuut op het hoogste internationale podium.

De formatie van Leo Beenhakker voelde zich eigenlijk al wereldkampioen toen in november kwalificatie tegen Bahrein werd afgedwongen. Voor de voetbaldwerg zullen zelfs kleine nederlagen als overwinningen gelden.

Volgens Beenhakker, die in 1990 als bondscoach van Oranje als favoriet aan het WK begon, zijn de 32 deelnemende landen in twee categorieën te verdelen. Acht ploegen beginnen daadwerkelijk aan het toernooi met het idee dat een eerste plaats mogelijk is. De overige 24 landen moeten hopen, bidden en dromen dat ze zo lang mogelijk in het toernooi blijven. Het feit dat slechts zeven landen wereldkampioen zijn geweest bewijst dat de geluksfactor een kleine rol speelt. Zo durft een Brits wedkantoor het moeiteloos aan om eindzeges van landen als Costa Rica, Angola en Togo te belonen met honderden keren de inzet.

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid komt de wereldkampioen van 2006 uit het rijtje Brazilië, Duitsland, Engeland, Argentinië, Italië, Frankrijk, Nederland en Spanje. Op de ploeg van bondscoach Marco van Basten na behoorden alle overige landen vier jaar geleden ook tot de kanshebbers voor de wereldbeker.

Maar tijdens dat laatste WK werd vooral voor Frankrijk en Argentinië op pijnlijke wijze duidelijk hoe weinig een favorietenrol waard kan zijn. Scherper dan ooit tevoren kwam naar voren dat de zware programma’s van de voetbalprofs hun tol eisten. De ‘Haantjes’ dachten in Azië hun wereldtitel te kunnen verdedigen, maar de kampioenen van 1998 maakten een uitgebluste indruk en vlogen er al in de eerste ronde uit. De Argentijnen bleken eveneens te lang te hebben vertrouwd op ouder wordende vedetten. Na de drie groepswedstrijden mochten ook zij naar huis.

Daar waar de Fransen dertigers als Zinedine Zidane, Lilian Thuram en Claude Makélélé opnieuw meenemen naar Duitsland, laat de Argentijnse bondscoach José Pekerman spelers als Sebastian Veron en Javier Zanetti thuis. Met een ploeg gebouwd rondom de slowmotion spelverdeler Juan Roman Riquelme en de inbreng van wonderkind Lionel Messie, hopen de blauwwitten net één stapje verder te komen dan in de Confederations Cup van vorig jaar. Toen werd in de finale kansloos verloren van Brazilië dat moeiteloos drie topelftallen had kunnen formeren.

Dat kan de wereldkampioen nog altijd. Weliswaar kampt Ronaldo met een griepje, maar met vervangers als Adriano en Robinho achter de hand maakt de bondscoach zich weinig zorgen.

Daarentegen hebben de serieuze uitdagers op de dag dat het toernooi begint problemen. Zo mist Duitsland vanavond Michael Ballack, kan Engeland voorlopig niet beschikken over Wayne Rooney, zag Frankrijk spits Djibril Cissé afhaken, moeten de Italianen het waarschijnlijk zonder Gennaro Gattuso, Alessandro Nesta en Gianlucca Zambrotta doen en hebben de Nederlander Rafael van der Vaart en de Argentijn Lionel Messie al maanden geen echte wedstrijd meer gespeeld.

Zo lijken de grootste tegenstanders van Brazilië dit toernooi de Brazilianen zelf te zijn. De grote vraag is of de vedetten zich houden aan de gouden regel: ‘Er is altijd één ding groter dan de beste speler: het Braziliaanse shirt.’ De bondscoach laat zijn spelers niet voor niets voor ieder duel in de kleedkamer een kring vormen waarna iedereen hardop het ‘Onze Vader’ in het Portugees opzegt. Ook na ieder duel tonen de voetballers met het dansen en zingen van de samba hun saamhorigheid. Wat dat laatste betreft is er een overeenkomst met de voetballers uit Trinidad en Tobago. Het verschil is dat de Soca Warriors in Duitsland iedere dag carnaval vieren – ongeacht de uitslagen van hun wedstrijden.


NRC, 09 juni 2006
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th June 2006, 10:22
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
De Lakers!
Definitely
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th June 2006, 11:35
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
Brazilië is dus duidelijk topfavoriet. Maar volgens mij zal veel afhangen wat er in "de groep des doods" gebeurt. Gaat er met Argentinië of Nederland direct een favoriet uit???
Volgens mij is de kans niet onbestaande en dan zou Ivoorkust wel eens de scherprechter van het tornooi kunnen worden. Ze hebben een zeer goede ploeg met onder andere Drogba, Arouna(of hoe je het ook schrijft...), Kalou,...
Zo'n ploeg kan altijd voor verassingen zorgen. Ik denk dus dat de ploeg die hier groepswinnaar wordt wel eens heel ver zou kunnen komen omdat ze toch van in het begin ook op een hoog niveau gaan moeten spelen. Met dit in het achterhoofd en kijkende naar de sterkte van de selectie zet ik mijn geld op Argentinië of Nederland in de finale tegen Brazilië

BTW: Ik hoop op Nederland, kunnen we gaan feesten in Eindhoven! Hup Holland hup
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 10th June 2006, 17:07
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
4 jaar gelden was ik een hevige supporter van Nederland. Dat mijn vader een Nederlander is, zal hier ook wel wat mee te maken hebben zeker?
Ik denk dat ik hier dit jaar toch gewoon bij blijf, om ervoor te supporteren dan!

Wie er wint: ik zou het niet weten! want vrouwen kennen nu eenmaal niets van voetbal


BTW: waar ergens ter wereld ligt Trinidad & Tobago???????????
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 10th June 2006, 19:15
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
2 jaar geleden voor het EK waarschijnlijk, want vier jaar geleden in Korea was oranje er niet bij. De Belgen wel, en wij maar lachen met de Nederlanders. Boontje komt om z'n loontje zeker... Spijtig, want we behoorden tot een kleine zeer selecte groep van landen die kon zeggen dat we de afgelopen 5 (geloof ik) WK's aanwezig waren.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 10th June 2006, 22:09
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Spijtig, want we behoorden tot een kleine zeer selecte groep van landen die kon zeggen dat we de afgelopen 5 (geloof ik) WK's aanwezig waren.

Eerste keer sinds 1978 dat w'er niet bij zijn ... maakt dus 6!
+ :lol: zondag: Nederland speelt tegen een land dat niet eens meer bestaat: Servië-Montenegro. Benieuwd of de Hollanders kaas zullen gegeten hebben van deze Ghost-Appearance...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 11th June 2006 om 02:17.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 11th June 2006, 11:40
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
ik denk dat dit er niet echt veel mee te maken gaat hebben...
samenstelling van het team: 22(denk ik) Serviërs en 1 Montenegrijn
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 11th June 2006, 11:57
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
2 jaar geleden voor het EK waarschijnlijk, want vier jaar geleden in Korea was oranje er niet bij. .


Inderdaad!excusues, twas zelfs nog vroeger: EURO2000!
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 11th June 2006, 14:06
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door bram willems
22(denk ik) Serviërs en 1 Montenegrijn

Is wel de keeper...!!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 11th June 2006, 20:54
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
dat zou inderdaad wel eens de doorslaggevende factor kunnen zijn dan...
Misschien referendum houden binnen spelersgroep over positie van die keeper...
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 11th June 2006, 22:05
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
'k Ben benieuwd hoe de Verenigde Staten het gaan doen.. Sinds '94 blijven die boomen
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 12th June 2006, 13:31
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Ruzie in Zweedse ploeg tussen Ljungberg en Mellberg

Ruzie in Zweedse ploeg tussen Ljungberg en Mellberg

In de kleedkamer van de Zweedse nationale ploeg is zaterdag, na afloop van het teleurstellend 0-0 gelijkspel tegen Trinidad & Tobago, een fikse ruzie ontstaan.

Aanvoerder Olof Mellberg en sterspeler Fredrik Ljungberg gingen flink tegen elkaar tekeer, wist de Zweedse pers maandag te vertellen. Het was "een korte maar stevige ruzie", vertelde de woordvoerder van de selectie aan het persagentschap TT. Ljungberg zou zijn ongenoegen hebben geuit over het spel van zijn ploeg en de lange ballen van de verdediging, vooral die van Mellberg.

Tijdens het WK van 2002 kwam het op training al eens tot een handgemeen tussen beide mannen na een drieste tackle van Mellberg. Er was toen hulp nodig van de ploegmaats om beide kemphanen uit elkaar te houden.

bron: HBVL
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 12th June 2006, 17:31
hans hans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Geel
Posts: 151
Citaat:
Orgineel gepost door Jelle thijs
[B]
In de kleedkamer van de Zweedse nationale ploeg is zaterdag, na afloop van het teleurstellend 0-0 gelijkspel tegen Trinidad & Tobago, een fikse ruzie ontstaan.


Inderdaad, een ZEER teleurstellend Zweden. Als ze op dit niveau blijven spelen, worden ze eruit geknikkerd ondanks de voorgaande grootspraak van de trainer.

Ik kijk uit naar Portugal, en denk dat deze ploeg het ver kan schoppen
__________________
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 12th June 2006, 18:10
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Doe Senegal eig'k mee? De ploeg die vorig seizoen zo goe speelde. Nee zeker eh?
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 12th June 2006, 18:12
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Citaat:
Orgineel gepost door Jelle thijs
vorig seizoen zo goe speelde. ?


Vorig WK uiteraard
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 12th June 2006, 20:39
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
Senegal isser niet bij

en wat Portugal betreft: Mij nog aan geen enkele ploeg zo geërgerd als aan Portugal....
Met citaat antwoorden
  #18  
Oud 13th June 2006, 09:40
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Ik vind dat die poll wel bewijst dat er veel voetbalkenners zijn op de KHK!
Wel stemmen voor T&T maar geen voor Spanje!
Lang leven de voetballogica :d
Met citaat antwoorden
  #19  
Oud 13th June 2006, 14:34
hans hans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Geel
Posts: 151
Citaat:
Orgineel gepost door bram willems
en wat Portugal betreft: Mij nog aan geen enkele ploeg zo geërgerd als aan Portugal....



Vind je? Dan mag je mij wel eens vertellen vanwaar die ergernis komt
Ze hebben niet voluit gespeeld, maar dat was ook niet echt nodig dus. En ze zijn niet de enigste ploeg die niet voluit zijn gegaan omdat het niet echt moest dus dit mag zeker geen reden tot ergernis zijn

Dus ben ik zeer benieuwd naar je argumentatie Bram.
__________________
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)
Met citaat antwoorden
  #20  
Oud 13th June 2006, 14:40
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Citaat:
Orgineel gepost door hans
Ze hebben niet voluit gespeeld, maar dat was ook niet echt nodig dus. En ze zijn niet de enigste ploeg die niet voluit zijn gegaan omdat het niet echt moest dus dit mag zeker geen reden tot ergernis zijn


Misschien omdat Meneer Blatter in zijn speech voor het WK zei:"Ik wil een WK met GOED VOETBAL, VEEL GOALS en zonder elleboogstoten"

Dus 1 Portugal had niet geluisterd naar de grote baas van de FIFA
2 dit was nauwelijks de ontspanning die een hardwerkende student verdiend
3 Welke zichzelf respecterende trainer haalt het in zijn kop om Christiano Ronaldo te wisselen voor een verdedigende middevelder als het maar 1-0 staat!!??

En ik ben er zeker van dat Bram dit lijstje nog meer kan aanvullen

Dus...

Groetjes

Laatst aangepast door Barst : 13th June 2006 om 18:14.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.