actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Wie wordt wereldkampioen voetbal?
Argentinië 13 18.84%
Brazilië 17 24.64%
Duitsland 7 10.14%
Engeland 8 11.59%
Frankrijk 3 4.35%
Italië 5 7.25%
Nederland 9 13.04%
Spanje 2 2.90%
Trinidad & Tobago 1 1.45%
Andere: 4 5.80%
Stemmers: 69. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #41  
Oud 18th June 2006, 17:49
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Ik vind het zeer schandalig van de bond.
Maar staken op een wereldkampioenschap vind ik wel ver gaan. Probeer het dan op een andere manier te regelen. Bv door prik-acties door in elk interview te vermelden dat je nog niet betaald bent. Door een tshirt te dragen waar dit opstaat, als je scoort mag je je tshirt niet uittrekken, maar wel na de wedstrijd. Door supporters vlaggen te laten meebrengen waar dit opstaat.
Maar niet door te staken:
't is het WK: voetballen verdorie
Met citaat antwoorden
  #42  
Oud 18th June 2006, 18:40
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
gokschandaal op het wk?

Krant gooit bommetje in de Australische euforie

Is zelfs de wereldbeker niet gespaard gebleven van een gokschandaal? Volgens de Britse sensatiekrant News of the World gokken Australische spelers op WK-matchen.

Volgens de krant hebben enkele spelers van Australië toegegeven dat ze gegokt hadden op wie het eerste Australische doelpunt zou scoren.

Ze zouden gegokt hebben op Tim Cahill, en die scoorde tegen Japan ook het eerste Australische doelpunt.

Voor de start van het WK hebben alle spelers een verklaring ondertekend dat ze niet zouden wedden op alles wat met het WK te maken heeft. De disciplinaire commissie van de FIFA bekijkt de zaak.

www.sporza.be
Met citaat antwoorden
  #43  
Oud 18th June 2006, 22:58
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
Ik snap niet direct wat hier het probleem met is hoor...
ZE gokken niet op verlies van hun ploeg é...

Citaat:
Maar staken op een wereldkampioenschap vind ik wel ver gaan. Probeer het dan op een andere manier te regelen. Bv door prik-acties door in elk interview te vermelden dat je nog niet betaald bent. Door een tshirt te dragen waar dit opstaat, als je scoort mag je je tshirt niet uittrekken, maar wel na de wedstrijd. Door supporters vlaggen te laten meebrengen waar dit opstaat.


staken gaat idd ver, maar denk dat je acties met t-shirten weinig tot geen effect zouden hebben
bon, ik verwacht dat ze wel zullen spelen hoor...

BTW: Domenecht toch nog snel buiten smijten voor de laatste wedstrijd en zo Frankrijk zichzelf toch nog proberen te plaatsen??? ik wil wel ad-intrim gaan trainen want ik denk dat zelfs ik het beter kan dan Meneer Domenech
Met citaat antwoorden
  #44  
Oud 19th June 2006, 11:09
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Citaat:
Orgineel gepost door bram willems
ik wil wel ad-intrim gaan trainen want ik denk dat zelfs ik het beter kan dan Meneer Domenech


Ik wil dan wel, om dezelfde reden, in gaan vallen voor Ronaldo
Met citaat antwoorden
  #45  
Oud 19th June 2006, 19:36
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
denk dat Ronaldo toch nog net iets meer waarde heeft dan Domenech..
Is elemaal niet in form maar had toch weer een redelijk aandeel in de eerste goal...
Met citaat antwoorden
  #46  
Oud 22nd June 2006, 22:30
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
WK WK-kijken eindigt na 82 uur

WK WK-kijken eindigt na 82 uur

Het WK WK-kijken is in de nacht van woensdag op donderdag na 82 uur, 15 minuten en 57 seconden geëindigd. Een zekere Danny uit Amsterdam mocht zich de winnaar van de wedstrijd noemen, nada medefinalist Ron uit Boskoop in slaap was gevallen. Dat maakte de Nederlandse radiozender Caz!, de organisator van de recordpoging, bekend.

Zes finalisten gingen zondag om 15 uur in de studio van Caz! de uitdaging aan om zo lang mogelijk onafgebroken WK-wedstrijden te kijken. Als er geen wedstrijden op tv waren, kregen ze oude wedstrijden voorgeschoteld. De eerste gaf op na bijna 38 uur, de tweede en derde na respectievelijk 40 en 60 uur. De drie overgebleven deelnemers passeerden de 69 uur en 48 minuten, het officiële Guinness World Record tv-kijken. Winnaar Danny krijgt twee kaartjes voor de finale van het WK voetbal in Duitsland.
Met citaat antwoorden
  #47  
Oud 26th June 2006, 01:53
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Ontgoocheling bij Oranje


Het avontuur van het Nederlands elftal onder Marco van Basten op het WK voetbal eindigde gisteravond in Neurenberg. Portugal versperde de weg naar de kwartfinales. Oranje verloor met 1-0.


Na de tumultueuze wedstrijd, die beide ploegen beëindigden met negen man, vielen de spelers verslagen op de grasmat. De ontgoocheling was groot. Doelman Edwin van der Sar, de nieuwe recordinternational van Oranje, liep tot tranen geroerd rond. Hij dacht terug aan zijn lange carrière. „De gemiste kansen, in zoveel jaar”, zei hij later over zijn gedachten. „Wij waren de sterkere ploeg, zij waren slimmer. We hadden kansen.”

Bondscoach Marco van Basten stapte redelijk snel over zijn teleurstelling heen. Hij vond dat het gebrek aan ervaring Oranje in de chaotische tweede helft uiteindelijk had genekt. „Het theater voerde Portugal beter uit dan wij. Mensen uit tent lokken, op de grond gaan liggen, tijdrekken, daarin waren zij gehaaider dan wij. Wij hebben ons laten ringeloren.”

In het bloedstollende gevecht eiste de Russische scheidsrechter Ivanov een omstreden hoofdrol voor zich op. Liefst zestien keer trok hij een gele kaart: negen voor Portugal, zeven voor Nederland. Vier spelers kregen rood. Kort voor rust werd Costinha weggestuurd. In de tweede helft kreeg ook Boulahrouz zijn tweede gele kaart. Deco onderging even later hetzelfde lot. In de slotfase zag ook Van Bronckhorst nog rood. Fifa-baas Sepp Blatter zei na afloop dat ook de arbiter een kaart had verdiend. „Door al dat gedoe is er in de tweede helft misschien maar twintig minuten gevoetbald. We kregen kansen, maar het was te weinig.”

Van Basten zei aan te blijven als bondscoach. „Ik hoop dat de spelers deze ervaringen meenemen naar de kwalificatie voor het EK in 2008.”


Trouw, 26-06-2006
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #48  
Oud 26th June 2006, 02:03
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Angry

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Fifa-baas Sepp Blatter zei na afloop dat ook de arbiter een kaart had verdiend. „Door al dat gedoe is er in de tweede helft misschien maar twintig minuten gevoetbald.

'Mijn gedacht!' Ik dacht écht dat dat bordje op het eind MINSTENS 10 minuten extra speeltijd zou aangeven... het bleken er uiteindelijk 'slechts' zes...

Voor de Hollanders zaten de 'voortekens' echt niet mee: op 25 juni hebben zij tot nu toe vier matchen gespeeld op een WK... en niet één ervan gewonnen! Daarbij: ik wist het al van in het begin: geen oranje outfit: dat moest wel fout gaan!!

Ik onderschrijf overigens volmondig de analyse van Van Basten na de match: onze noorderburen zijn er idd in getrapt! De Portugezen waren ronduit 'slimmer' in het provocatiespelletje na de rust én ze hebben het spel inderdaad plat gelegd door anti-voetbal te promoten tot en met; oranje was duidelijk niet 'rijp' genoeg om zich niet te laten meeslepen, derhalve: 1-0!

Exit, en volgende keer beter (=E.K. 2008 Zwitserland/Oostenrijk). De Engelsen zullen er alvast niet rouwig om zijn: spelen tegen een half reserve-elftal is nu niet meteen het slechtste perspectief voor een kwartfinale...

PS: Panorama gezien vanavond? Die Blatter is werkelijk zo CORRUPT ALS DE PEST... Ticketverkoop, exclusiviteitsclausules voor veiligheidscontracten in stadia of voor verkoop van frisdranken, bouwcontrachten voor stadia, met name voor de 'kleinere' deelnemers (o.a.: Trinidad & Tobago): een échte schande voor het voetbal!!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 26th June 2006 om 02:32.
Met citaat antwoorden
  #49  
Oud 26th June 2006, 11:54
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
De Nederlanders hebben imho de agressieve toon gezet. Ze hebben altijd al moeite gehad met verliezen of achterstaan, de frustratie slaat toe en dan begint het vuil spel. Same shit, different day. Het is altijd de fout van een ander, in dit geval de scheids. Dat de beste gewonnen heeft, komt nooit in hen op.
Ook leuk is de verslaggeving en nabespreking van de match op Nederlandse zenders. Hun ware aard komt boven met uitspraken als 'Ze zijn niet allemaal veranderd, die Duitsers', doelend op het Nazi-verleden, enkel en alleen omdat de Duitse supporters voor Portugal kozen te sympathiseren en leuke leuzes zongen in het stadium.
De verslaggeving en samenvattingen zijn hilarisch te noemen, zo paritjdig als het maar zijn kan. Dat is geen sportjournalistiek meer.

ivm Panorama, heb de uitzending gezien (moeten wachten tot 2 u 's nachts) en het kwam niet echt als een verrassing. Op zulk hoog niveau wordt sowieso met steekpenningen en dergelijke gegooid om contracten te kunnen verkrijgen.
Wat me wel verbaasde was hoe de voorzitter van de CONCACAF verkoos om zichzelf héél zwaar te verrijken ten koste van voetbalprogramma's voor de jeugd.
Met citaat antwoorden
  #50  
Oud 26th June 2006, 12:00
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
geen oranje outfit: dat moest wel fout gaan!!


Pasop ze hebben al wel es gewonnen in die truitjes hoor!
De allereerste interland van 'Oranje' () werd gespeeld in deze truitjes. En die wedstrijd hadden ze gewonnen tegen ... België.
Met citaat antwoorden
  #51  
Oud 26th June 2006, 12:45
hans hans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Geel
Posts: 151
Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
De Nederlanders hebben imho de agressieve toon gezet. Ze hebben altijd al moeite gehad met verliezen of achterstaan, de frustratie slaat toe en dan begint het vuil spel. Same shit, different day. Het is altijd de fout van een ander, in dit geval de scheids. Dat de beste gewonnen heeft, komt nooit in hen op.


Inderdaad. De Nederlanders zijn met het agressieve spel begonnen, na 20min moest Cristiano Ronaldo er al af. Ze hebben hem er letterlijk af geschopt, twee keer vol op de dij. Dan zeg ik: wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten. Vandaar dat ik er absoluut geen graten in zie dat Portugal dan de volgende helft theatraal reageerde bij sommige fasen. Want de Nederlanders konden er ook wat van hoor. Sneyder die daar even Meira gewoon tegen de grond duwt, terwijl deze net een Nederlander aan het helpen was om recht te staan enzo. Tja, onze noorderburen hun potje was zwaar aan het overkoken.
En als klap op de vuurpeil het 'ONSPORTIEF' gedrag van Heitinga, door de bal niet terug te spelen, waardoor Deco genoodzaakt was om aan de noordrem te trekken en geel te krijgen.

En per slot van rekening, als je zoveel kansen krijgt en ze niet kunt afmaken verdien je het gewoon niet om door te gaan.
__________________
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)
Met citaat antwoorden
  #52  
Oud 26th June 2006, 12:49
hans hans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Geel
Posts: 151
Daar denk ik net aan

Eén van de laatste beelden voor da match werd afgefloten was: Boularouz, Van Bronkchorst en dan Deco die broederlijk met zen drieën naast elkaar op een trapje zaten. Van ludiek gesproken
Dus al maar goed dat ze het aan het einde kunnen relativeren en inzien dat het maar een spel is.
__________________
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)
Met citaat antwoorden
  #53  
Oud 26th June 2006, 19:01
hans hans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Geel
Posts: 151
Waarop wacht de FIFA in godsnaam nog om videobeelden te gebruiken om scheidsrechterlijke dwalingen te niet te doen. Vandaag weeral een prachtig voorbeeld in Italië-Australië. De Italianen mogen de scheidsrechter vriendelijk bedanken voor zijn cadeau in de 93min. Als dat een strafschop was dan word ik ook voetballer, dat kan ik ook

De Australiër ligt op de grond en doet nix, en die Italiaan loopt er gewoon bewust naar toe, valt erover en dat moet dan een penalty waard zijn?

Onterecht dus. Spijtig voor de socceroos, ze hadden het meer verdiend dan het hautaine Italië.
__________________
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)
Met citaat antwoorden
  #54  
Oud 26th June 2006, 19:45
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Hm, 'k weet het niet. Los van het feit dat die strafschop totaal uncalled for was, vond ik Australië bijzonder zwak spelen. Veel te traag, slechte combinaties, voor veel te weinig gevaar zorgend, het was een beetje futloos so to say, allesbehalve overtuigend. My 2 cents, de betere gaat hier door.
Met citaat antwoorden
  #55  
Oud 28th June 2006, 02:34
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Cruijff is een zeikerd.

Cruijff is een zeikerd


Waarom zegt niemand in Nederland nou eens hardop wat we allemaal al heel lang weten, maar om een of andere reden niet onder ogen willen zien, namelijk dat Johan Cruijff een zeikerd is?


Ja, u leest het goed, in de beste krant van Nederland: Johan Cruijff is een zeikerd. Ik erger me kapot aan die man. Nu heeft Rita Verdonk het weer gedaan – zie de Telegraaf van gisteren – door Kalou niet te naturaliseren. De ’doorgroei’ van Oranje heeft hierdoor geen ’extra impuls’ gekregen, en daardoor werd ons ’landsbelang’ geschaad.

Is er dan niemand in Nederland die tegen die man durft te zeggen dat hij niet goed snik is? Dat dat een domme, laag bij de grondse opmerking is, zelfs een Telegraaf-columnist onwaardig, laat staan een nationale voetbalvedette?

Oranje is ’volop in ontwikkeling’, schrijft Cruijff. Heeft ’maximaal gepresteerd’.

Je vraagt je af waarom hij eigenlijk altijd zo schamper is over politici, qua gedraai kunnen de meeste nog wat van hem leren. Geef toch gewoon toe dat het mislukt is, of hou je mond, maar alsjeblieft, wees een vent. ’Doorgroei?’, ’Leerproces?’ Waar was dat vocabulaire toen Van Gaal en Advocaat aan het bewind waren? Of in 1993, for that matter, toen hij gevraagd werd als bondscoach? Nee, Cruijff machineert liever achter de schermen, maakt liever stemming in een onfrisse ochtendkrant, en dan, als ze eindelijk zo stom zijn een protégé van hem aan te stellen, dan hebben we ineens geen verstand meer van voetbal en trekken we de zalfpot open. Wat een armzalig schouwspel.

Het ergste is nog dat heel Nederland erin meegaat. De ene bondscoach kan na een ongelukkige wissel een stenenregen en een brandend kruis in zijn voortuin verwachten, de andere wordt na een beschamende vertoning naar huis gestuurd (tegelijk met zijn twee verfoeide voorgangers, die niet half zijn materiaal hadden) en de natie drukt hem kwijlend aan de borst. Omdat Johan het zegt. Want de minister van vreemdelingenzaken heeft het gedaan.

Johan Cruijff is een soort uitvergrote versie van die voetbalvader die op zaterdagmiddag langs de lijn staat en iedereen de schuld geeft dat zijn zoontje niet scoort, behalve dat zoontje. Zo’n zelfingenomen zeikerd, die je graag een muilpeer zou verkopen. ’Ja, je zit dus met een situatie, waarin de omstandigheden dus zodanig zijn, dat mijn zoontje dus niet in een dusdanig optimale situatie wordt gebracht dat hij ken scoren.’

Kan die man niet gewoon weg? Met die kromme teksten en dat goedkope favoritisme? Dan kan het voetbal zich misschien weer op de kern van de zaak concentreren, in plaats van voortdurend over z’n schouder te moeten kijken of het de voormalige non-bondscoach wel bevalt.

’Het landsbelang’. Ga je mond uitspoelen!

Ik ben bang dat we tot na zijn overlijden zullen moeten wachten tot het weer wat wordt met ons nationale voetbal. Let wel, ik wens hem nog vele jaren van goede gezondheid, dus dat moeten we er dan maar voor overhebben. Maar zolang vanaf de zijlijn het gezeik van Cruijff klinkt, wordt het niks. Of we moeten nu tegen hem opstaan.

Johan! Vierenzeventig! Johan! Drieënnegentig! Johan! Koest!

Wie durft?


Trouw, 28-06-2006
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #56  
Oud 30th June 2006, 00:04
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Poll stopt!

Poll stopt als internationale ref

De Engelse WK-scheidsrechter Graham Poll stopt als international. Hij wil enkel nog in zijn thuisland fluiten.

De 42-jarige Poll flaterde vorige week donderdag op het WK toen hij in het duel Australië-Kroatië (2-2) de Kroaat Josip Simunic pas van het veld stuurde na een derde gele kaart. Na die wedstrijd wilde hij volledig kappen met het fluiten, maar op die beslissing kwam hij dus deels terug.

Poll werd door de Fifa niet weerhouden voor de rest van het WK en keerde ondertussen terug naar huis. Poll begrijpt dat, zo zei hij donderdag.

"Wat vorige week gebeurd is, betreur ik ten zeerste. Ik heb er enkele nachten niet van geslapen. Maar nu is het tijd om dat achter me te laten. Er is tenslotte niemand gestorven", aldus Poll, die ook wedstrijden floot op het EK 2000 en het WK 2002.

Bron: Sport.be 29/06
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #57  
Oud 3rd July 2006, 19:40
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Als je in Winterslag (Genk) over de cité loopt, weet je het al: Italië wordt kampioen. Als ik daarna na mijn meter telefoneer (die in Duitsland woont) weet ik het al: Duitsland wordt kampioen! Als ik dan na de ouders van ons vakantiekindje bel (die in Parijs wonen) weet ik het al: Frankrijk wordt kampioen. En als ik naar men neef zijn tante kijk (die Portugees is) weet ik het al Portugal wordt kampioen!
Lang leve het voetbal, dat de op 2 na beste moge winnen. (De beste doet niet mee: De Rode Duivels)
Met citaat antwoorden
  #58  
Oud 5th July 2006, 08:02
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Hm, spijtig. De ploeg waarop ik gestemd had is a goner..
Met citaat antwoorden
  #59  
Oud 23rd November 2009, 14:59
Sanne Lievens Sanne Lievens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: geel
Posts: 63
Ik denk dat dit jaar Duitsland het nog een keertje gaat doen.
Ze hebben er al enkele jaren naast gegrepen, dus ze gaan extra geprikkeld zijn.
Met citaat antwoorden
  #60  
Oud 23rd November 2009, 15:15
dieter.tielemans's Avatar
dieter.tielemans dieter.tielemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Emblem
Posts: 48
Football is a simple game where 22 players play against each other and in the end Germany wins
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.