actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Partner dumpen via mail...
Moet kunnen... 1 2.13%
Gruwelijk! 46 97.87%
Stemmers: 47. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd February 2010, 15:13
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Een op drie dumpt partner via Facebook of mail

Een op drie dumpt partner via Facebook of mail


Digitaal dumpen is een groeiende trend. Uit een recente enquête blijkt namelijk dat mensen het liefst via e-mail of sociale netwerksites als Facebook een relatie verbreken.



Status veranderen

Een derde van de 2.000 mensen die online ondervraagd werden zegt dat ze al een relatie via mail beëindigden, 13 procent veranderde zijn status op Facebook naar single onder hun partner eerst in te lichten, zes procent verkondigde het nieuws botweg op Twitter. Slechts twee procent verbrak een relatie met een sms.


Misverstanden vermijden

38 procent zette een punt achter zijn relatie met een persoonlijk gesprek, 8 procent via de telefoon. "Digitaal dumpen zal binnenkort de bovenhand nemen wat betreft het beëindigen van relaties", aldus onderzoeker Sean Wood. "Het is vaak makkelijker, sneller en op deze manier vermijd je misverstanden."


Blog HLN, 23/02/10
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd February 2010, 19:31
Tine Van den Langenbergh's Avatar
Tine Van den Langenbergh Tine Van den Langenbergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Zoersel
Posts: 78
Ik vind het erg dat het al zover gekomen is! Oké ik snap dat een relatie verbreken in 'real life' niet altijd even gemakkelijk is, maar ik vind dit nog steeds de beste manier! Mocht je dit dan toch willen ontlopen, doe het dan toch via de telefoon (dan hoor je de andere tenminste nog). Maar via sms en mail is het zeer onpersoonlijk. Ik vraag me af of je dat dan wel een serieuze relatie kan noemen! Een status veranderen van "in relatie" naar "single" is al helemaal met zijn haren getrokken! Dan heb je toch geen greintje respect voor je (voormalige) partner? Mail en sociale netwerksites zijn een groeiend medium en soms verdomd handig, maar door er op deze manier gebruik van te maken, krijgen deze alleen een negatieve bijklank.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd February 2010, 19:45
Matthias Wauters Matthias Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: heist-goor
Posts: 67
Al de sociale netwerksites zijn natuurlijk in. MAar wanneer spreken sommigen nog van een relatie? Via de netwerksites kan er gezet worden 'is in relatie met...'. Sommigen zullen nog nooit contact hebben gehad met een bepaalde persoon, maar wel in relatie zijn... Een voorkomende trend is de internetliefjes, enz. ... Hiermee gepaard gaande natuurlijk ook de bijhorende dumpfestijnen op het internet. Het spreekt eigenlijk voor zich dat de komende jaren deze elementen zeker nog zullen voorkomen.
Ik ben er alvast tegen, maar wie ben ik
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd February 2010, 19:49
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Volledig met jullie eens!
Als je elkaar graag gezien hebt, kan dat toch niet zomaar van de ene dag op de andere voorbij zijn, dus erover praten is dan toch wel een belangrijke stap in de overgang naar een breuk, zou ik denken...
Zelfs nadat de relatie stukgelopen is, zou ik nog enige tijd wachten om de breuk in een status van facebook of iets gelijkaardigs, weer te geven. Dat getuigd op zijn minst van respect.
Het verwerkingsproces is niet voor iedereen even gemakkelijk, en het betert er niet op met al die toestanden die je op de dag van vandaag op de sociale netwerksites terugvindt!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 25th February 2010, 12:58
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Een op drie dumpt partner via Facebook of mail

Dit vind ik echt belachelijk. Het is heel laf om iemand via een e-mail of dergelijke te dumpen. Ik vind dat je een relatie beter "uitpraat".
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 25th February 2010, 16:10
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
Volgens mij zegt dit iets over de relatie en de over de persoon.
Als je enig respect hebt voor de persoon waarvan je gehouden hebt, heeft zij/hij het recht om dit van jou persoonlijk te weten te komen. Je geeft zo de andere een kans om je keuze te begrijpen, vragen te stellen, er samen over te praten en ook om zijn of haar mening te zeggen. Door het sturen van een mail, kom je er goedkoop van af. Ik vind dat echt laf. Of via MSN, SMS, etc. alles wat niet face-to-face is. Want sommige zien MSN nog als excuus omdat de andere kan 'reageren' en omdat je er een 'gesprek' mee hebt. (flauwe kul als je het mij vraagt ) Wel moet ik toegeven dat ik bij mijn vorige relatie eerst een SMS stuurde: 'wij moeten eens praten'. Dan weet je eigenlijk ook hoe laat het is. Of dat dan volledig onder face-to-face valt, bevalt te discussiëren.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 26th February 2010, 10:32
Anneleen Verboven Anneleen Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 86
gruwelijk

Ik vind dit een gruwelijke manier voor het verbreken van een relatie. Het is zoals Lien reeds zei een manier om een gesprek te vermijden. Het roept bij de tegenpartij vaak heel veel vragen die dan ook onbeantwoord blijven. De beste manier om een relatie te verbreken is volgens mij om er samen rustig over te praten en om zeker niet met ruzie uit elkaar te gaan, ookal is dit vaak moeilijk.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 27th February 2010, 21:53
SilkeDeRoover SilkeDeRoover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Pulderbos
Posts: 44
Gaat erover!

Dit vind ik er toch wel over gaan! Dat je zo laag kan vallen om het niet recht in het gezicht te durven zeggen dan stel ik mij de vraag of die liefde ook wel oprecht was! Ik hoop dat dit zich niet evolueert en dat de mensen niet alleen maar via internet gaan praten!
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 2nd March 2010, 21:35
Jente.Roosenbroeck Jente.Roosenbroeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 77
Been there..

Citaat:
Orgineel gepost door SilkeDeRoover
Dit vind ik er toch wel over gaan! Dat je zo laag kan
vallen om het niet recht in het gezicht te durven zeggen dan stel ik mij de
vraag of die liefde ook wel oprecht was! Ik hoop dat dit zich niet evolueert
en dat de mensen niet alleen maar via internet gaan praten!


Ik heb hiermee onlangs zelf mee te maken gekregen, en inderdaad prettig
was anders. Toch ben ik ervan overtuigd dat de liefde oprecht was (mag ook
wel anders blijf je geen 10maanden bij elkaar). Dus dumpen getuigt niet van
"geen echte liefde" maar zegt inderdaad wel iets over de persoon, denk ik. Ik
zou dit persoonlijk nooit over mijn hart krijgen. Precies of het doet dan minder
pijn dan dat het je wordt verteld in "real-life". Je blijft gewoon alleen achter
met je pijn en kan geen afscheid nemen van niemand.
De keer dat ik het gedaan maakte met mijn toenmalig vriendje heb ik de trein
genomen tot bij hem om er met hem over te praten. Zoals ook eerder gezegd
blijf je inderdaad met heel veel vragen zitten.
Het is een vergiftigd geschenk, als je het mij vraagt, die technologie.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 2nd March 2010, 22:00
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: herentals
Posts: 147
Ik vraag me bij zulke situaties af of je wel zeker bent van je stuk?
Als je iemand via mail of facebook of eender wat dumpt, dan durf je de confrontatie niet aan met de persoon in kwestie.
Kan je het niet aan om de persoon te zien afzien? Of vrees je ervoor dat je terug gaat krabbelen wanneer de persoon zoveel verdriet heeft? Ik weet niet wat mensen bezield om het via die weg te doen, ik zou het gewoon niet aanvaarden. De mensen die me op die manier hebben laten zitten in het verleden weten heel goed dat ik binnen het half uur bij hen voor de deur sta om het uit hun mond te horen. En dat blijkt dan toch wel veel moeilijker te zijn... Ben je er dan wel zeker van dat het JOU keuze was om de relatie te beëindigen?
Ik vind het gewoon LAF! Het zegt in elk geval veel over de persoon die je op die manier dumpt...
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 4th March 2010, 20:18
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 74
Ook ik vind zo'n boodschap behoorlijk laf. De redenen waarom dit de bovenhand zou halen, begrijp ik ook maar half. Ok, het is gemakkelijk, en vooral handig voor mensen die ergens heel snel vanaf willen geraken. Ok, het is sneller, met 1 druk op de knop of met een paar woordjes te typen ben je ervanaf. Maar je vermijd misverstanden? Je partner moet maar meteen de reden weten waarom het uit is? Wie weet praat hij/zij zichzelf een torenhoog schuldgevoel aan, gewoonweg omdat hij geen enkele vorm van uitleg heeft gehad over het waarom van het beëindigen van de relatie.
Als het al zover gekomen is dat liefde gedigitaliseerd wordt, dan vraag ik mij af waar het naartoe gaat met de wereld.
Maar pas als er meer en meer mensen in de valkuil van de 'gedigitaliseerde liefde' trappen, is de wereld om zeep.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 8th March 2010, 22:25
Lize Holemans Lize Holemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 69
Ik kan inderdaad, zoals velen, begrijpen dat het ergens "gemakkelijker" om het gedaan te maken via de digitale weg. Je hoeft de confrontatie niet aan te gaan, en je hoeft niet geconfronteerd te worden met het pijnlijke aan de situatie. Toch vind ik dat dit getuigt van absoluut geen respect voor de andere persoon. Uiteindelijk heb je gedurende een bepaalde tijd lief en leed gedeeld met elkaar. Dan vind ik het nodig om face to face te praten over wat er nu juist fout zit. Dan ben je uiteindelijk verschuldigd aan de andere persoon, ongeacht de duur van je relatie.
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 10th March 2010, 18:06
lies.janssen lies.janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Beerse
Posts: 25
Stuur een bericht via MSN naar lies.janssen
Dit is zo laag tegen de grond. Als je dan denkt volwassen te zijn, heb je het mis. Ik vind het echt schandalig dat mensen zich goed kunnen voelen door hun vriend(in) te dumpen via mail,sms of weet ik wat nog allemaal. Je moet je toch schuldig voelen, want die persoon weet helemaal de reden niet waarom hij/zij gedumpt is. Daardoor zal dat (ex) liefje dan blijven hopen dat het goed komt en zich niet kunnen openstellen voor een andere relatie, omdat hij/zij nog steeds met vragen zit waarom dit allemaal gebeurd is.
Nee, ik vind dat je met de betrokken persoon moet gaan praten en uitleggen waarom je dit doet !
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 11th March 2010, 09:20
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
[B]Een op drie dumpt partner via Facebook of mail

"Het is vaak makkelijker, sneller en op deze manier vermijd je misverstanden."

Blog HLN, 23/02/10


En net hier gaat het in mijn ogen helemaal mis.
Een relatie verbreken en dus de andere persoon kwetsend nieuws meedelen, dient niet gemakkelijk en snel te gaan.
We willen steeds maar weer alle mogelijke manieren van pijn en confrontatie reduceren en met mail en facebook hebben we hiervoor weer een manier gevonden om zelf niet in het 'benauwde' te komen.

Of het nog kwetsender is voor de ander om het via mail te horen, dat weet ik niet. Je gaat in ieder geval meer twijfelen over de echtheid van de liefde en het respect dat de ander voor je had. Maar inieder geval is die liefde en die ander nu sowieso ook weg uit dat gebied van je leven.

Ik denk nog wel dat er een onderscheid gemaakt dient te worden tussen iemand die bv. een lange brief/mail naar zijn partner stuurt om alles van zijn hart te krijgen, omdat dat in 'real life' niet lukt en bv. iemand die simpelweg zijn status verandert van 'in een relatie' naar 'vrijgezel'. Geef me dan die mail maar! (En natuurlijk graag nog een gesprek vol gebrul, geschreeuw en traantjes )
Echter zijn beide voorbeelden een duidelijk voorbeeld van het mijden van pijnlijke confrontatie en net dat vind ik onvermijdelijk in een breuk.
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 11th March 2010, 18:16
Nelleke Van Beylen's Avatar
Nelleke Van Beylen Nelleke Van Beylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 72
Gruwelijk!

Gelukkig heb ik dit zelf nooit meegemaakt en ik hoop het ook nooit mee te maken! Hoe verschrikkelijk is het dat je partner, die je doodgraag ziet, van de één op de andere dag zegt dat het uit is, en dan nog onpersoonlijk via een sms’je of via een SOCIAAL netwerk!?!? Ik zie mezelf al op school mijn mail checken en plots lezen dat mijn liefje mij niet meer wilt. Stel je voor! ”Onderwerp: Einde relatie”.
Volgens mij kan je je échte gevoelens nooit verwoorden via het internet of via een sms’je. Ik vind dat dit in ieder geval betuigt van zeer weinig respect tegenover je partner. Iemand die ik ken liet zijn lief na bijna 3 jaar staan voor een ander. Hij maakte het uit via een sms’je. Dan stel ik mij de vraag hoe hun relatie moest geweest zijn?
Ik vind zeker dat we veel met elkaar moeten praten, zodat er geen sprake meer kan zijn van het uitmaken via Facebook, Netlog, … Waar gaat het anders toch allemaal naartoe… Je partner moet toch iemand zijn waartegen je alles kan vertellen, toch?
Nieuwe trend: Elkaar leren kennen via het internet, elkaar laten staan via het internet?
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 12th March 2010, 14:45
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Citaat:
Orgineel gepost door Nelleke Van Beylen
Nieuwe trend: Elkaar leren kennen via het internet, elkaar laten staan via het internet?



Elkaar leren kennen via het internet, daar kan ik nog inkomen...
Toch denk ik niet dat je zomaar via het internet kan bepalen of je nu al dan niet een koppel bent. Het is absoluut niet zo dat als je op msn of facebook goed met elkaar overweg lijkt te komen, dat het in de realiteit ook zo is. (Het kan natuurlijk wel, maar dat zal niet in alle gevallen zo zijn...)
Toch heeft msn ook zijn voordelen, denk ik. Zeker als je terugdenkt aan de tijd dat msn nog niet bestond, maar er wel de gewone chat-boxen op het internet waren. Ik denk dat er toen veel meer misbruik werd gemaakt van de situatie. Je kwam daar immers veel gemakkelijker in contact met mensen die zich anders voordoen dan ze zijn, wat in allerlei 'gevaarlijke' situaties kan uitdraaien.
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 17th October 2010, 13:54
Caroline.Verbraeken's Avatar
Caroline.Verbraeken Caroline.Verbraeken is offline
Caroline
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Beerse/Lille
Posts: 89
Angry

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
[B]Een op drie dumpt partner via Facebook of mail
"Het is vaak makkelijker, sneller en op deze manier vermijd je misverstanden."
Blog HLN, 23/02/10


Ik vind dat dit totaal niet klopt!
Het is inderdaad makkelijker en sneller, maar misverstanden vermijden?!..
Volgens mij zijn er net meer misverstanden als je dumpt via sms,msn of weet ik veel op welke niet-persoonlijke manier..
Als 'achtergelaten' partij zit je met heel veel vragen en heb je de kans niet om deze te stellen, dus sommige mensen zullen er hun eigen verhaal van maken of eigen conclusies trekken dus daardoor zullen er net meer misverstanden kunnen komen.
De 'dumpende' partij is iemand die absoluut heel laf is! Deze partij durft niet eens zijn (ex)vriend(in) face to face te zeggen waarom het volgens die persoon verkeerd is gelopen. Ook, denk ik dat als er een goed gesprek volgt, de beide partijen elkaar beter kunnen begrijpen. Misschien is het zelfs mogelijk dat er enkele dingen de kop op staken en door hierover te praten en duidelijk te maken dat het heel diep zit, dat de andere partij hierop kan letten. Door via sms en dergelijke te dumpen, bestaat de kans ook niet dat het ooit nog goed kan komen, want soms zijn mensen zich niet bewust van de dingen waar de partner zich aan ergert.
Hiermee wil ik ook duidelijk maken dat ik het eens ben met het standpunt dat sommige mensen denken dat de 'dumpende' partij niet zeker van zijn stuk is. Hij geeft zijn/haar ex niet eens de kans om vragen te stellen/ erover te praten en in mijn ogen is dat een teken van een soort angst, maar vooral een laf karakter. In mijn ogen is de persoon wel zeker van zijn stuk als hij het eerlijk tegen de persoon in kwestie kan zeggen waarom het niet meer gaat.
Nog iets, als de persoon die zijn vriend(in) dumpt niet face to face durft te zeggen waarom het gedaan is geraakt, gewoon zelfs niet eens dat het eindigt, kan het ook zijn dat die persoon iets te verbergen heeft. Dat zijn dan van die vragen dat de 'achtergelaten' partij voor altijd als onbeantwoord zal zien.

Ergens erger ik mezelf eraan dat ik op dit artikel reageer want in mijn ogen zou er niet eens zo'n artikel mogen bestaan. Maar blijkbaar denkt niet iedereen er hetzelfde over als mij en dat vind ik enorm spijtig..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.