actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Moet een studentendoop vernederend zijn?
Ja, onze voorgangers hebben ons ook 'stevig' aangepakt... 14 20.90%
Nee, stoot veeleer eerstejaars af... 53 79.10%
Stemmers: 67. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #21  
Oud 18th November 2009, 11:50
Eveline.Vanderheijden Eveline.Vanderheijden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 88
Ik ben niet tegen een studentendoop. Ik geloof zeker dat een geweldige ervaring kan zijn.

Maar het moet menselijk blijven. Bestaan er in Vorselaar ook duidelijk omschreven regels rond een studentendoop zoals in Gent? Worden studenten die een doop organiseren ook genoeg gewezen op de mogelijke gevolgen van een bepaalde activiteit?

@ Jolein Kimpe: Het is niet omdat er in Nederland doden vallen bij een doop dat we onze studenten moeten vergeten. Het is niet omdat het op een ander erger is, dat wij onze problematiek niet mogen aankaarten. Te vaak moeten er studenten naar het ziekenhuis gebracht worden. Als men niet meer maatregelen zet op zo een studentendoop, zullen er bij ons ook nog wel studenten sterven aan een doop.
Met citaat antwoorden
  #22  
Oud 11th January 2010, 23:05
SarahGerinckx SarahGerinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Balen
Posts: 17
Laat mij eerst ook even reageren op de slaagkansen van gedoopten. Als niet-gedoopte heb ik, in tegenstelling tot vele gedoopten, mijn eerste jaar niet gehaald. Ik heb mij dit jaar wel laten dopen, en merk toch dat dit ook zijn voordelen kan hebben. Ik heb hierdoor namelijk contacten gelegd met 2e en 3e-jaarsstudenten, alsook in de studentenraad uiteraard, waar ik al enkele keren terecht kon met vragen.

Nu vind ik persoonlijk ook wel dat een doop erg vernederend kan zijn. Al was ik nadien wel trots op mezelf, de eerste paar dagen geraakte ik door de blauwe plekken van de eierengooi amper recht of deed zelfs zitten pijn.
Ik vind niet dat een doop als een "feestje" mag zijn. Er moeten zeker vettige spelen bij komen en dergelijke, zo was dat bij ons bij de scouts ook.
Maar dat mannen met plas in een flesje je bijna verplichten hiervan te drinken en dit over iedereen komen kappen vond ik dan net iets te vernederend. (Dit waren toeschouwers en geen doopmeesters.)

Al bij al ben ik blij dat ik me nu toch heb laten dopen, en vond ik het een "leuke" ervaring.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.