actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Zou u gaan stemmen als u niet hoefde?
No way! 11 11.96%
Uiteraard! 60 65.22%
Alleen als het goed uitkomt... 21 22.83%
Stemmers: 92. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th September 2006, 01:57
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Zou u gaan stemmen als u niet hoefde?

Zou u gaan stemmen als u niet hoefde?
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th September 2006, 11:09
oliviermatthys oliviermatthys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: lichtaart
Posts: 4
ik zou enkel gaan stemmen moest het bestuur er echt slecht aan toe zijn, maar anders vind ik het niet VERPLICHT te gaan stemmen.


grtz olivier matthys 1Baso
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th September 2006, 12:52
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Arendonk
Posts: 82
Als het goed uitkomt zou ik misschien wel gaan stemmen. Maar normaal is de stemming op een zondagvoormiddag. Dan moet ik al echt moeite doen om uit bed te geraken. Ik vind persoonlijk dat men in plaats van stemplicht, het stemrecht mogen invoeren.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th September 2006, 13:46
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Ik zou zeker weten wel gaan stemmen.
Ik vind het wel belangrijk om - al is het maar voor een héél klein stukje - mee te kunnen bepalen hoe ons landje bestuurd wordt.
Als je zegt dat je niet zou gaan stemmen, zeg je ook vaarwel tegen de democratie.
Het enige dat me tegensteekt is dat de partijen veel beloven, maar dat er weinig in daden wordt omgezet. Desalniettemin blijven de grote waarden van de partijen normaal gezien wel staande, dus alleen in dat opzicht is het al de moeite om te gaan stemmen.

Ik vind anderzijds ook wel dat men de stemplicht moet afschaffen. Volgens mij wordt er nu veel te veel gestemd op partijen waar men eigenlijk niets van weet. Ze moeten iets aanduiden dus duiden ze maar snel de bekendste naam aan of de naam waar hun vrienden voor stemmen. Als je dan toch zo onverschillig bent, kan je idd maar beter niet gaan stemmen...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 1st October 2006, 15:36
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Nood aan informatie

ik zou ABSOLUUT ook gaan stemmen! Dat is net democratie.
Het probleem zit hem volgens mij gewoon bij het feit dat mensen niet voldoende weten over politiek. 1uurtje politiek/week in het 6de middelbaar is absoluut een must!!!

Want hoeveel mensen zijn er niet die ongelooflijk onverschillig staan t.o.v. politiek (terwijl politiek wel gelijk staat aan de wereld waarin we leven) => gevolg: ze stemmen zomaar in het wilde weg en liefst een proteststem.

Vermits ze niet weten waarvoor elke partij staat komt hun stem vaak niet overeen met hun waarden => gevolg: Ze blijven klagen.

mijn advies is absoluut: Begin met de burger te informeren over hoe politiek werkt (best ingewikkeld in belgië!) op het moment dat ze er voor het eerst mee te maken krijgen. (en dat is zesde middelbaar, 18 jaar)

Greetz
BART
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 1st October 2006, 19:00
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Uiteraard. Onze voorouders hebben lang genoeg voor het het recht om te stemmen moeten strijden.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 2nd October 2006, 19:58
T_cools T_cools is offline
de cools
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: nijlen city
Posts: 6
stemmen is nu eenmaal een verplichting daar kan je niet onderuit. Indien het niet verplicht was zou ik niet weten of ik zou stemmen. Ik denk het wel omdat je toch mee voor een deel het bestuur van je land wil kiezen. Nadeel van die plicht is idd dat mensen blind stemmen ze brengen gewoon een stem uit om te stemmen zonder daarbij te kijken naar partijpunten enz...

tim
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 2nd October 2006, 20:00
Inniash Inniash is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Geel
Posts: 3
Cool

Citaat:
Orgineel gepost door oliviermatthys
ik zou enkel gaan stemmen moest het bestuur er echt slecht aan toe zijn, maar anders vind ik het niet VERPLICHT te gaan stemmen.


grtz olivier matthys 1Baso


Als iedereen op die manier gaat denken, vrees ik dat het niet goed gaat komen met ons België landje. Als iedereen die tevreden is en iedereen die content is zoals het is. Zullen enkel de extremen overblijven vrees ik die WEL zullen gaan stemmen. En er nieuwe partijen aan de macht komen.
En dus bijvoorbeeld er een serieus nieuwe wind in antwerpen zal gaan waaien.

Innias
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 3rd October 2006, 18:58
Wouter Bauweraerts's Avatar
Wouter Bauweraerts Wouter Bauweraerts is offline
Unsencored
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Olen
Posts: 43
Exclamation Goed bestuur?

Citaat:
Orgineel gepost door oliviermatthys
ik zou enkel gaan stemmen moest het bestuur er echt slecht aan toe zijn, maar anders vind ik het niet VERPLICHT te gaan stemmen.

Dus volgens u is het bestuur er nu niet slecht aan toe, of begrijp ik u verkeerd...
Laat me u in het eerste geval overtuigen om toch te gaan stemmen (niet enkel nu, maar vooral op federaal/vlaams niveau). Wat doet de belgische regering tegenwoordig?
  • Ze zeveren over geld, hoe ze zelf nog meer kunnen verdienen en de burger nog armer te maken.
  • Ze gaan uren door over de splitsing van een kieskring (is er niets dringender)
  • Er wordt gezocht naar een oplossing voor het probleem met de nachtvluchten op Zaventem (hoewel de bewoners wisten dat daar een luchthaven was toen ze hun huis kochten), maar de oplossing blijft uit!
  • ...
Met andere woorden, Ik ga stemmen...geen twijfel mogelijk
__________________
The best prophet of the future is the past
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 3rd October 2006, 19:14
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Toch een beetje simplistisch voorgesteld, dat discusiëren over geld en dan hun eigen zakken vullen.
IVM de kieskring, is redelijk dringend als je kijkt HOELANG HET AL OP DE AGENDA STAAT. Ik vind het redelijk normaal dat als iets in een partijprogramma staat (en al jaaaaren aansleept), dat hierover gepraat wordt binnen de regering. Er zijn zeker dringerder zaken, maar wil niet zeggen dat dit moet links blijven liggen. In de kieskring BHV gaan dingen mis op taalgebied, en dit moet worden aangepakt/geregulariseerd.
Wat Zaventem betreft, honderd procent mee eens, een akkoord blijft uit, maar hoe komt dit? Heeft dit met gemeentepolititek of federale politiek te maken? Of is het een gewestelijk probleem? Neem maar het laatste want het is de Brusselse regering die zich niet wil plooien naar de Federale en Vlaamse regering. Door te zeggen dat dit probleem is ontstaan door enkele bewoners hier in de buurt is wééral te simplistisch voorgesteld. Isabelle Durant heeft enkele jaren geleden nachtvluchten volledig afgeschaft op eigen hoedje. Toen kwam het spreidingsplan. En toen kwam deze shit.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 7th October 2006, 14:07
Dieter1BASO
Gast
 
Posts: n/a
stemplicht vervangen door stemrecht

Ik vind dat stemplicht afgeschaft moet worden en stemplicht ingevoerd. Zij die willen gaan stemmen, doen dat dan ook. Maar wat je nu bereikt met de stemplicht is dat mensen geërgerd in het stemloket staan en maar snel snel een bolletje roodkleuren, om er vlug van af te zijn. Volgens mij geeft dat toch wel een vertekend beeld, niet?
Bovendien is het ook zo dat er dit jaar enorm veel campagne gevoerd is. Mijn mening daarover is dat men al het geld dat men in het drukken van affiches, ed. pompt, dat men daar de mensen en de economie een heel stuk vooruit kan helpen. Men kan bv. mensen met een klein pensioentje al een stap vooruit helpen. Je kan dus stellen dat we in een maatschappij leven waar het ieder voor zich is... en het wordt als maar erger.

Voor mezelf kan ik uitmaken dat wanneer ik niet moet gaan stemmen, dat ik er de moeite ook niet voor zal doen, omdat ik het ook één pot nat vind.
Dit is natuurlijk mijn mening en ik weet ook dat er andere zijn, die ik ook zal respecteren.

MVG, Dieter 1 Baso
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 8th October 2006, 20:23
T_cools T_cools is offline
de cools
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: nijlen city
Posts: 6
Citaat:
Ik vind dat stemplicht afgeschaft moet worden en stemplicht ingevoerd


ik denk da ge wilt zegge stemplicht afgeschaft en stemrecht ingevoert

het stemmen zit er weer op se
benieuwd wat het is geworden
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 9th October 2006, 01:38
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Uiteraard. Onze voorouders hebben lang genoeg voor het het recht om te stemmen moeten strijden.

Ja en Amen!!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.