actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2015, 20:23
s*ebe.keersmaekers s*ebe.keersmaekers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Retie
Posts: 79
Twaalfjarig meisje stapt uit het leven na pesterijen op Facebook

Een 12-jarige tiener uit Durbuy is op 3 december uit het leven gestapt. De bedroefde ouders deden gisteren een oproep aan iedereen opdat dergelijk drama zich nooit meer zou voordoen.

Laura was die dag van school thuisgekomen en nadat ze samen met haar moeder een stuk fruit gegeten had, ging ze naar haar kamer. Toen ze na een uur nog niet beneden was, ging haar zus kijken, maar er kon geen hulp meer baten. Laura had zichzelf van het leven beroofd.

Het meisje liet een afscheidsbrief na waarin ze zegt dat ze door één persoon werd lastiggevallen op Facebook. Het meisje liet haar Facebookprofiel achter voor haar ouders, zodat die konden nagaan wat er precies gebeurd was.

Het meisje werd zondag begraven. Meer dan 500 mensen woonden de plechtigheid bij. Volgens de ouders was hun dochter ‘het zonnetje in huis’. ‘Ze zat héél goed in haar vel, maar was supersensitief’, zegt mama Eva Van Varenbergh, die een oproep doet om anderen te behoeden voor zo’n drama. ‘Het zo belangrijk dat ouders en kinderen hierover kunnen praten. Dat het niet verborgen of weggewimpeld wordt’, klinkt het bij de familie.

Uit cijfers blijkt dat jongeren die gepest worden op sociale netwerksites, tweemaal zo vaak zelfdoding plegen.

Bron: www.standaard.be
Mening: De laatste zin van dit artikel vind ik het meest treffend. Jongeren die lijden onder de gevolgen van cyberpesten, plegen tweemaal zo vaak zelfmoord. Een hallucinant cijfer waar dringend verandering in moet komen. Ik loop momenteel stage bij Europa Direct, een initiatief van de provincie Antwerpen om Europa dichter bij jongeren te komen. We gaan van school tot school en vertellen telkens ons verhaal. Op het einde spelen we onze eigen versie van het Europees Parlement waarbij we de begroting bespreken. Had ik er al bij verteld dat deze scholen BuSO-scholen zijn? Vandaag was één van de groepen in Antwerpen van mening dat er veel meer geld vanuit de Europese regering naar de categorie 'jongeren' moet gaan. "Er moet dringend iets veranderen met al dat cyberpesten en de problemen die jongeren hebben, meneer!" Een prachtige opmerking die hier zeker ook van toepassing is en die me de ganse dag is bijgebleven. Jongeren die begaan zijn met jongeren en de zeer ware uitspraken die daaruit voortvloeien, één van de redenen waarom ik besloot in het onderwijs te gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.