actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th March 2017, 10:54
Graylan.B*oeckx Graylan.B*oeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 73
Wereldprimeur: Sprite met suiker verdwijnt voorgoed in Nederland

Coca-Cola haalt vanaf komende maandag de suikerhoudende variant van de frisdrank Sprite voorgoed uit de Nederlandse schappen. Vanaf volgende week is er alleen nog Sprite te koop zonder suiker en zonder calorieën. Het gaat volgens het Financieele Dagblad om een wereldprimeur. Voor België zijn er geen concrete plannen.

Nederland is als eerste land uitgekozen omdat het volgens de frisdrankfabrikant een van de meest gezondheidsbewuste landen ter wereld is. De suikervrije variant van de doorzichtige frisdrank, die nu nog Sprite Zero heet, krijgt vanaf volgende week de naam Sprite.

De consumptie van met name suikerhoudende frisdranken staat onder druk in Nederland. Coca-Cola zegt dat de gelijknamige frisdrank gewoon blijft bestaan, maar naar verwachting een steeds minder grote rol gaat spelen. Een derde van de omzet van Coca-Cola in Nederland wordt al behaald met waters, al dan niet met een smaakje.

In België zal de Sprite-variant met suiker wel nog in de rekken te vinden zijn. "Ook wij hebben de doelstelling om tegen 2020 het aantal calorieën in onze drankjes te verminderen. Het is dus een project dat wij nauw in het oog houden, maar voorlopig zijn er geen concrete plannen om Sprite met suiker bij ons uit de winkelrekken te halen", zegt Laura Brems, woordvoerster van Coca-Cola.

Eigen mening:
Gezondheid staat bij vele mensen hoog aangeschreven. De laatste jaren proberen bedrijven dan ook op deze kar te springen. Zo is afgelopen jaren het zoutpercentage in onze voedingswaren zwaar naar beneden gehaald. Er is veel onderzoek gedaan om in de suikervrije dranken dezelfde smaak te bekomen dan hun oorspronkelijke gesuikerde varianten. Ik merk zelf dan ook nog weinig verschil tussen beide opties.
Coca-Cola probeert zo goed als mogelijk in te spelen op de vraag van haar potentiële klanten. Zo staan gesuikerde dranken in Nederland onder druk. Ik denk dat het daarom een goede zet is van Coca-Cola om deze producten uit de rekken te halen en in te spelen op de juiste noden.

Bronvermelding:
• De Morgen
• Gepubliceerd: 10/03/2017 om 10:35
• Geraadpleegd: 10/03/2017 om 10:40
http://www.demorgen.be/wetenschap/w...rland-bde6912f/
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th March 2017, 12:44
Wout.V*nDyck Wout.V*nDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 69
Ik vind dit persoonlijk een goed idee van coca-cola. Tegenwoordig zitten er in heel veel voedingsmiddelen te veel suikers waardoor het drinken ervan, ongezond kan worden. Ik denk als coca-cola niets vermeld had over deze overstap naar zero sugar, dat er veel mensen zijn die het verschil niet hadden geproefd. Daarom vind ik het een goed idee om toch naar ongeveer dezelfde smaak te streven, met minder suiker erin. Als het positieve invloeden heeft in Nederland, waarom zou het in België dan niet in de rekken kunnen liggen?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th March 2017, 13:13
célinefrison célinefrison is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Geel
Posts: 55
Ik deel de twee vorige meningen. De consumenten in Nederland kochten al heel vaak waters of water met een smaakje. De overgang naar dranken zonder suiker en met weinig calorieën is dus snel gemaakt. Bedrijven moeten bovendien inspelen op de wensen van hun klanten en dit heeft Coca-Cola goed gedaan. Van mij mogen ze dit ook onmiddellijk in België doen. Mensen eten en drinken in het algemeen te veel suikers. Ik denk dat er in België toch ook al heel wat mensen zijn die een gezonde levensstijl aanhouden, dus Coca-Cola kan ook hier op deze trend inspelen. Ik zou het alvast een goed idee vinden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.