actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2013, 11:47
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
Thumbs up N-VA wil promotie assistente Didier Bellens aanvechten

N-VA wil promotie assistente Didier Bellens aanvechten

N-VA pikt het niet dat Belgacom-CEO Didier Bellens zijn persoonlijke assistente Sandrine Nelissen Grade promoveerde naar een topfunctie. 'Pure provocatie'. N-VA wil de benoeming aanvechten.

Op een moment dat hij op ramkoers ligt met de regering en zijn ontslag bij Belgacom in de lucht hangt, heeft Belgacomtopman Didier Bellens zijn persoonlijke assistente Sandrine Nelissen Grade totaal onverwacht gepromoveerd tot Vice President Public Affairs. In die topfunctie is haar voornaamste taak het onderhouden van de politieke relaties.

Assistente

Nelissen Grade (40) werkt sinds 2006 bij Belgacom en is al een tijdje de persoonlijke assistente van Bellens. Ze flankeerde haar baas onlangs nog toen die moest verschijnen in de commissie Infrastructuur, om zich er te verantwoorden voor een vastgoeddeal van Belgacom.

Bellens maakte haar promotie bekend nadat hij vrijdagochtend op het matje was geroepen bij minister van Overheidsbedrijven Jean-Pascal Labille (PS).

Aanvechten

Een brug te ver voor oppositiepartij N-VA, die de promotie van Nelissen Grade wil aanvechten. 'Het is zeer vreemd dat Bellens zijn eigen mensen gaat promoveren op een moment dat hij zwaar onder vuur ligt en er sprake is van zijn ontslag,' zei Kamerlid Peter Dedecker in het VTM-nieuws.

De partij gaat nu onderzoeken of het mogelijk is om de promotie van Nelissen Grade aan te vechten.

Gouden parachute

Het ziet er steeds meer naar uit dat Bellens komende donderdag van de regering te horen krijgt dat hij moet opstappen. De CEO heeft in dat geval in principe recht op een ontslagvergoeding van twee miljoen euro. De Morgen schrijft dat de advocaten van de overheid momenteel uitpluizen of ze daaraan kunnen ontsnappen.

Voor N-VA is alvast een ding zeker: de opvolging van Bellens moet duidelijk anders gebeuren. Dedecker: 'Die oude manier van politieke benoemingen kan absoluut niet meer. We moeten echt kijken naar de kwaliteiten van de man of vrouw in kwestie en ook een hoorzitting in het parlement is nodig.'

bron: http://www.knack.be/nieuws/belgie/n...mal-115146.html
datum: 9/11/13

eigen mening:
Ik vind dit allemaal vrij kinderachtig. Bellens promoveert de dame in kwestie volgens mij gewoon om te provoceren. Het kan goed zijn dat ze haar job goed doet, maar dat is niet de hoofdreden denk ik. Bellens weet dat zijn dagen geteld zijn, maar hij kan er zeker van zijn dat hij een riante ontslagvergoeding zal krijgen. Ik vind het erg dat er zoveel geld stroomt naar één iemand. Het is gewoon echt te veel. Ik begrijp dat er aan zo'n functie een heel bedrag hangt als die persoon wordt buiten gesmeten, maar dit is buiten proportie. Hij heeft zijn job niet slecht gedaan, maar dat wil niet zeggen dat hij zich zo kinderachtig moet gaan gedragen. Dat N-VA de promotie wil tegenhouden begrijp ik ergens wel. Ze moeten bepaalde dingen in vraag stellen. Er zijn volgens mij heel wat partijen die zich hier vragen bij stellen.

Ik vind dus ten eerste dat de ontslagvergoeding voor de volgende topman een stuk naar beneden mag en ten tweede mogen de partijen de promotie van zijn persoonlijke assistente zeker in vraag stellen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.