actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2012, 21:27
V*ronique.Govaerts V*ronique.Govaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Pulle
Posts: 105
Te gekke trampolinebrug laat jou over de Seine springen

Te gekke trampolinebrug laat jou over de Seine springen

Je zal er nooit de hoogte van de Eiffeltoren mee kunnen evenaren maar plannen voor een nieuwe trampolinebrug in Parijs laten enthousiastelingen alvast opspringen van vreugde.

De lichtstad, die reeds 37 bruggen over de Seine telt, heeft een wedstrijd uitgeschreven om een nieuw exemplaar te ontwerpen. Het origineelste design komt van de architecten van AZC. De 'Floating bridge' bestaat uit drie opblaasbare constructies van elk dertig meter lang met in het midden telkens een trampoline. De drie ovalen zijn met elkaar verbonden en lijken boven het water te zweven.

Parijzenaars en toeristen kunnen zich al buitelend naar de overkant begeven. De architecten willen mensen de kans geven om op een frivole manier even te ontsnappen aan de drukke miljoenenstad.

Uiteraard rijst de vraag of te enthousiaste springers niet dreigen in de Seine te belanden...


Bron: Het Laatste Nieuws, 22 oktober 2012, Karen van Eyken
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisn...-springen.dhtml

Commentaar:
Op zich vind ik het een heel origineel idee! Het is een vernieuwend en leuk initiatief. Een groot pluspunt voor Parijs is dat de trampolinebrug ook nog eens extra toeristen lokt. Langs de andere kant is het ook weer niet zo praktisch omdat niet alle mensen gebruik kunnen maken van deze brug. Senioren zullen zich niet zo snel op deze brug bevinden. Voor jongeren is dit zeker een aanrader. Wanneer ik dit zelf zou zien, zou ik zo de brug opgaan. Ik hoop ook dat deze brug van voldoende veiligheid is voorzien zodat er zeker en vast geen mensen in de Seine belanden. Zo niet, mag de brug van mijn part zo snel mogelijk verdwijnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.