actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th May 2012, 11:37
steffi.vandeneynde steffi.vandeneynde is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Poederlee
Posts: 49
Vijf doden bij aardbeving in Italië

Bij de aardbeving in Italië zijn zondagochtend vijf mensen omgekomen die 's nachts in fabrieken in de streek van Modena en Ferrara werkten, zo hebben de brandweer en de Civiele Bescherming gemeld.

De regio Emilia-Romagna werd om 4.04 uur door de beving opgeschrikt. Het epicentrum lag volgens het nationale instituut voor geofysica bij de gemeente Finale Emilia.

5,9

De aardbeving met een kracht van 5,9 op de schaal van Richter, die een twintigtal seconden duurde, werd in het hele noorden van Italië gevoeld en werd door verscheidene naschokken gevolgd. Meerdere huizen en klokkentorens van kerken stortten in en sommige ziekenhuizen werden uit voorzorg ontruimd.

In Bologna en andere steden schrokken duizenden mensen midden in de nacht wakker, waarna ze de straat op liepen. De telefooncentrales van de brandweer werden overstelpt. De eerste televisiebeelden uit de regio toonden huizen die half ingestort waren, puin op de wegen, losgerukte daklijsten.

De beving deed zich voor op een diepte van 10 kilometer.


Bron
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120520_011

Mening

Ik vind het noorden van Italië toch al angstaanjagend dichtbij. Ik ben geen volger van de theorie van de Mayakalender over het vergaan van de Aarde en al die dingen, maar er is iets aan het veranderen waar we weinig vat op hebben. Ik vraag mij af hoe lang het zal duren voor wij hier te maken krijgen met natuurrampen en dergelijke...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.