actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2015, 13:20
Pauline.D*Kerf Pauline.D*Kerf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulderbos
Posts: 71
‘Het is gewoon brute pech dat het net hem overkwam’

‘Het is gewoon brute pech dat het net hem overkwam’

De automobilist die zondag in Marke inreed op een groep oud-strijders, werd onwel door een acute blindedarmontsteking. Dat heeft onderzoek uitgewezen. De 53-jarige bestuurder uit Wevelgem is aan de beterhand, maar hij heeft het er erg moeilijk dat het ongeval twee levens eiste.

‘Papa is een plichtbewuste chauffeur. Nog nooit kreeg hij een snelheidsboete, nooit drinkt hij als hij moet rijden. Toen wij met de wagen begonnen te rijden, hamerde hij erop dat we ons aan de regels moesten houden. Hij is kerngezond. Hij slikt geen medicatie en had tot nu toe geen gezondheidsproblemen.’

De zoon en de dochter van de 53-jarige bestuurder uit Wevelgem die zondag in Marke een ravage aanrichtte, zijn duidelijk: het ongeval waarbij hun vader onwel werd en twee sympathisanten van oud-strijders doodreed, is brute pech.

De Wevelgemnaar kwam van woonzorgcentrum De Ruyschaert toen het noodlot toesloeg. ‘In het rusthuis voelde hij wat pijn in de buik, maar meer was er niet aan de hand’, vertelt zijn zoon. ‘Kort nadat hij was vertrokken met de wagen, werd hij plots onwel. Veel herinnert hij zich er niet meer van. Hij weet dat hij nog geprobeerd heeft om de motor af te leggen, maar dat lukte niet meer.’

De bestuurder verloor het bewustzijn, maar zijn auto reed verder door de Markekerkstraat. De wagen raakte eerst een vrouw en reed vervolgens in op een groep sympathisanten van oud-strijders. Twee van hen overleefden de klap niet, tien anderen raakten gewond. De auto kwam pas 150 meter verder tot stilstand tegen een huis. De bestuurder werd overgebracht naar het ziekenhuis, waar zijn bloed werd onderzocht. Daar bleek onmiddellijk dat hij een infectie had. Een acute blindedarmontsteking was de oorzaak van het ongeval.

‘De dokters zeiden ons meteen dat je zoiets zelf niet in de hand hebt. Het komt plots op en je kan er niets aan doen. Bij dit ongeval zijn alleen maar slachtoffers, geen daders. Papa heeft zelf veel geluk gehad, hij kon zelf dood zijn’, zegt zijn dochter.

‘Het is gewoon brute pech dat het net met hem en op dat moment gebeurde’, voegt zijn zoon eraan toe.

‘Ook een kind van vijf jaar kan een acute blindedarmontsteking krijgen. Of was het een week later gebeurd, dan was er misschien niemand gewond. Papa is in ieder geval erg aangedaan door de gevolgen van het ongeval. Hij heeft het erg moeilijk dat twee mensen stierven. Gelukkig krijgt hij veel steun van iedereen. Van familie en vrienden, maar ook van Slachtofferhulp en zelfs mensen die hij niet kent. Het is erg jammer dat dit moest gebeuren. Een spijtig ongeval waar niemand iets kan aan doen.’


Bron: De Standaard, 10/11/2015, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151110_01963686


Mijn mening:
Het is zeer erg wat er gebeurd is met de twee slachtoffers, alsook met de bestuurder van de wagen. Ik kan me inbeelden dat de nabestaanden een zeer moeilijke periode tegemoet gaan, maar ik ben ervan overtuigd dat het ook voor de automobilist een moeilijke tijd gaat zijn. Na grondig onderzoek bleek wel dat de chauffeur hier echt niets aan kon doen en dus ook de aanrijding niet meer kon vermijden. Daarom hoop ik ook dat deze meneer geen zware straf zal krijgen. De nabestaanden willen misschien wel een zware straf voor hem, omwille van gerechtigheid, maar volgens mij gaat de bestuurder het zo al moeilijk genoeg hebben. Hopelijk kunnen de nabestaanden van de slachtoffers het dus vinden in ofwel en milde straf ofwel zelfs geen straf, vooral omdat meneer al heel zijn leven een plichtbewuste chauffeur is geweest.

Laatst aangepast door Pauline.D*Kerf : 10th November 2015 om 13:42.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.