actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th December 2016, 20:41
Hanne V*n Dooren Hanne V*n Dooren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ravels
Posts: 65
Moslims zamelen tonnen voedsel in om aan daklozen te schenken met kerst

Moslims zamelen tonnen voedsel in om aan daklozen te schenken met kerst

In Londen hebben vele honderden moslims wel tien ton voedsel ingezameld. Zeker 90 procent van de etenswaren zal terechtkomen bij niet-moslims.

De inzamelactie werd vrijdag georganiseerd door de organisatie 'Muslim Aid'. Honderden moslims hielpen bij de hartverwarmende actie die plaatsvond aan de moskee in Oost-Londen. Ook scholen en lokale bedrijven deden een bijdrage.

Het resultaat is indrukwekkend. Er werd zo'n tien ton voedsel ingezameld: voornamelijk rijst, pasta, ontbijtgranen en conservenblikken.

Het voedsel is bestemd voor het goede doel genaamd 'Crisis', een organisatie die zich inzet voor daklozen. Meer dan 90 procent van de inzameling zal dan ook naar niet-moslims gaan.

De plaatselijke priester Gary Bradley omschreef het initiatief als een fantastische samenwerking tussen de verschillende religies om meer menselijkheid te creëren.

Bron: De Morgen, 18/12 http://www.demorgen.be/buitenland/m...kerst-bcff00e9/

Eigen mening: Ja, ik geef het toe. Dit artikel is inderdaad niet het meest maatschappelijk relevante artikel, toch wilde ik deze zonder twijfel posten! Tegenwoordig wordt de islamitische godsdienst veel te vaak in een slecht daglicht geplaatst. Met dit artikel wil ik ervoor zorgen dat we niet alleen het negatieve gaan zien, want er zijn ook veel positieve kanten! Toch wordt de blik van de mensen vaak beïnvloed door de negatieve krantenkoppen over moslims. Ten tijden van de aanslagen in Parijs, Zaventem en de metro in Brussel werd er veel te vaak veralgemeend. Zelfs op dit moment gebeurt dit nog al te vaak! Wanneer mensen een moslim tegenkwamen op straat, gingen ze vaak er met een boogje omheen, omdat hij 'een mogelijke terrorist' zou kunnen zijn. Dat is echt niet de juiste manier van redeneren! Daardoor heb ik als keuzevak voor islamitische godsdienst gekozen. Ik wist veel te weinig over islam om de vooroordelen waarmee deze religieuzen te maken krijgen te weerleggen. Op dit moment heb ik hieromtrent veel bijgeleerd en wilde ik de kans niet laten liggen om moslims in een positief daglicht te plaatsen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.