actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd April 2012, 15:36
Gwen.Bax Gwen.Bax is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2012
Locatie: Beerse
Posts: 36
Steeds meer cafés negeren rookverbod

De controlediensten van de FOD Volksgezondheid hebben in november en december 2011 vastgesteld dat er in 13 procent van de 1.750 gecontroleerde cafés nog steeds gerookt werd. Sinds 1 juli 2011 is er in de horeca echter een rookverbod van kracht. In vergelijking met de maanden september en oktober is dat een stijging met vier procent, blijkt uit het antwoord van minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx op een schriftelijke vaag van Nathalie Muylle (CD&V).

Volgens Onkelinkx is deze stijging een gevolg van het toenemend aantal klachten en snellere opvolging door de bevoegde controlediensten van deze klachten. Ze schrijft de stijging ook toe aan "het van nabij opvolgen van recidiverende horeca-uitbaters". "De FOD Volksgezondheid stelt overdag vast dat ongeveer 10 procent van de cafés toelaten dat hun klanten roken. 's Nachts stijgt dit percentage tot 20 a 25 procent", aldus de minister.

Voor juli en augustus 2011, de eerste twee maanden na de invoering van het rookverbod, stelde de Tabakscontroledienst van de FOD Volksgezondheid 12 pv's op tegen café-uitbaters. In deze periode werd vooral sensibiliserend opgetreden. "In de loop van de vier volgende maanden, van september tot en met december 2011, werden in totaal 517 pv's opgesteld waarvan 325 pv's tegen de uitbaters van cafés en 192 pv's tegen rokers", aldus Onkelinx.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...ookverbod.dhtml

Mening: Zelf ben ik geen roker en ben ik dan ook tevreden met dit rookverbod in cafe's.. Geen stinkende kleren meer na het uitgaan. Maar ik merk ook dat er meer gerookt wordt nu t.o.v een klein jaar geleden. De mensen vegen meer hun voeten aan dit rookverbod.
In mijn gemeente zijn er cafe's die een rookpotje hebben staan. Als de mensen binnen willen roken, moeten ze €1 in dit potje steken. (Dit is om een eventuele boete te kunnen betalen...)
Na een tijd gaan de mensen zulke methoden zoeken om toch maar op café te kunnen roken!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.