actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd April 2012, 15:20
Jasper.Deschuyter Jasper.Deschuyter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 101
CEO Bekaert Bert De Graeve levert geen loon in

CEO Bekaert Bert De Graeve levert geen loon in

De werknemers van Bekaert hebben het werk hervat. De bonden eisen extra geld voor de werknemers die weg moeten omdat CEO Bert De Graeve een forse loonsverhoging kreeg.

Staalproducent Bekaert is niet van plan het loonpakket van CEO Bert De Graeve te herbekijken. Afgelopen weekend verdedigde de directie nog de verloning van De Graeve. Toen vrijdag bekendraakte dat De Graeve in 2011 liefst 33 procent meer verdiende en 1,78 miljoen euro mocht bijschrijven op zijn rekening, lokte dat bij de werknemers woedende reacties uit. Daarop brak een spontane staking uit.

Confrontatie

Het personeel neemt het niet dat CEO De Graeve een pak meer verdient terwijl het bedrijf 609 mensen laat afvloeien. De bonden eisen nu meer geld voor de mensen die moeten vertrekken. De cruciale onderhandelingen dreigen alsnog uit te lopen op een harde confrontatie.

Premies

De bonden eisen dat Bekaert de gecontesteerde premies van de top verdeelt onder de werknemers. Volgens ABVV Metaal-hoofdafgevaardigde Kenneth Blomme wil de vakbond van De Graeve "op zijn minst" te horen krijgen dat de bonussen van de top onder het personeel zullen worden verdeeld. Als de bonden niet worden gehoord, dreigen nieuwe acties, stelt hij.

Intussen hebben de werknemers het werk wel hervat in de vestigingen van Bekaert in Aalter, Ingelmunster en Zwevegem. (EE)

maandag 02 april 2012 om 09u07
Bron: Knack


Het lijkt me overduidelijk dat Bert De Graeve iemand is die geen geweten en geen inlevingsvermogen meer heeft. Ik heb het gevoel dat De Graeve bovendien de ernst van de problemen niet inziet nu hij op een nog grotere berg geld zit. Er worden maar liefst 600 werknemers de laan uitgestuurd maar zelf inleveren denkt hij niet aan? Geen enkele voeling of empathie valt er bij De Graeve te bespeuren, een echte parasiet.

Helaas zijn er nog steeds geen (concrete) wetten die deze hallucinante en buitensporige ‘over verloningen’ een halt toeroepen. Wat heeft De Graeve gedaan om dergelijk exuberant loon te mogen ontvangen?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd April 2012, 13:22
anne.plessers anne.plessers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Neerpelt
Posts: 96
Ik snap niet hoe dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn. Verblind door het geld? Een CEO is normaal gezien de persoon die moet inzitten met zijn bedrijf en de werknemers ervan. Helaas is dit nog maar zelden het geval en komt het steeds vaker voor dat mensen moeten afvloeien terwijl de grote personen in een bedrijf met grote bedragen gaan lopen. Dit is gewoon wraakroepend. Ook wanneer ik hoor dat de topman van een grote bank bonussen krijgt hoewel de overheid miljoenen in zijn bank heeft moeten pompen, vind ik dit wraakroepend. Uiteindelijk is dat geld ook afkomstig van mijn ouders die er wel wat beters mee kunnen doen!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th April 2012, 19:07
Ilse Van Loock Ilse Van Loock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kessel
Posts: 103
Een goede CEO moet in eerste instantie beseffen dat de goede resultaten die worden geboekt enkel en alleen kunnen als de werknemers, de basis, goed presteert. Mr. De Graeve is blijkbaar een CEO zonder scrupules, hij boekt goede resultaten dankzij de werknemers, strijkt hierbij een riante bonus op en als bedankje ontslaat hij enkele honderden werknemers.
Ik moest hierbij denken aan het liedje van Pink: “Dear Mister President. “
En u meneer De Graeve, slaapt u ’s nachts nog?
Wat voelt u als u in de spiegel kijkt?
Bent u trots?
Kan u uw werknemers nog recht in de ogen kijken?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.