actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Boeken, Artikels, Muziek & Films > Artikels & Boeken
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2016, 22:00
Ruben.P*eters Ruben.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herentals
Posts: 52
Nederlandse uitgever wil "Mein Kampf" uitbrengen

De Nederlandse uitgeverij Prometheus wil Mein Kampf van Adolf Hitler uitbrengen. "We zijn op zoek naar goede vertalers", zei directeur Mai Spijkers tegen RTL Z.

Het is volgens Spijkers niet een kwestie van of, maar van wanneer de uitgave er komt. "Als het niet 2017 wordt, dan wordt het wel daarna", klinkt het.

Het boek dat Prometheus wil uitgeven, is een vertaling van een bewerking van Duitse historici. Die moderne versie kwam begin dit jaar uit in Duitsland en was daar een bestseller. De historici hebben kritische kanttekeningen en uitleg toegevoegd aan de oorspronkelijke tekst van Hitler.

Het boek "Mein Kampf" wordt naar het Nederlands vertaald en uitgegeven. dat zal gebeuren ten vroegste 2017. Het gaat hier niet om de originele tekst die Hitler in twee delen schreef tijdens zijn gevangenschap in 1925 en 1927. Het gaat over de tekst die Hitler schreef aangevuld met tekst en uitleg van historici. Als student geschiedenis heb ik het boek altijd wel interessant gevonden. Het boek stond lange tijd op de index of zwarte lijst. Ik ben van mening dat het wel interessant is om te lezen hoe Hitler zijn machtsstrijd zag om op die manier de aanloop naar Wereldoorlog 2 vanuit verschillende ooghoeken te bekijken. Als ik het boek tegen zou komen in een winkel zal ik er wel eens in bladeren maar kopen waarschijnlijk niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.