actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2009, 14:05
Stefan.Scheltjens Stefan.Scheltjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bevel
Posts: 69
Dag allemaal voor de rechter

Hoofdredacteur Ilse Beyers van Dag Allemaal is naar de rechtbank verwezen voor laster en eerroof.

Dat besliste de raadkamer van Antwerpen deze week, na een klacht van Iske Oliviers. Die had in 2008 samen met Kelly Pfaff een klerenwinkel die na negen maanden failliet ging, de Farfalle in Nijlen.

Geen oplichting
“Op de cover stond een grote foto van Kelly Pfaff, daarnaast de tekst “opgelicht door beste vriendin”, en daarbij klein de foto van mijn cliënte Iske Oliviers”, zegt advocaat Jan Calewaert.

“Terwijl er in het hele dossier geen sprake is van oplichting of wat voor strafrechtelijk feit dan ook. Kelly Pfaff heeft achteraf ook gezegd dat zij nooit zoiets heeft gezegd.”

Uniek
Ilse Beyers heeft nog twee weken om in beroep te gaan. Als ze voor de rechter moet verschijnen, zal het ook meteen de eerste keer zijn dat een hoofdredacteur zoiets overkomt. Op laster en eerroof staat een celstraf tot één jaar en een boete tot 1.100 euro. De rechter kan ook een schadevergoeding opleggen.

(Gazet van Antwerpen 23 oktober 2009)

dat werd tijd
Elke week vind je in Dag Allemaal opnieuw de meest spectaculaire artikels... tenminste, tot je de tekst onder de titel begint te lezen: meestal is de titel van een Dag Allemaal interview volledig uit de context gerukt en heeft die uitspraak (vaak nog eens verdraaid ook) gewoon niets te maken met de rest van het interview. Ik kan mij niet voorstellen dat ook maar één BV die ooit geïnterviewd werd door Dag Allemaal daar achteraf geen spijt van kreeg. Laten we hopen dat er nu al wat meer lezers zijn van dat vreselijke rommelblad wiens ogen zich openen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th October 2009, 10:39
Hanne.Hofkens Hanne.Hofkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Weelde
Posts: 70
Ik hoop dat met deze rechtzaak de ogen van vele mensen geopend worden. Dag Allemaal is een blad waar veel geld naar toe stroomt maar wat is het resultaat? Een blad vol leugens. Het is een goede zaak dat er eindelijk eens een rechtzaak van komt en niet weer een mediarel waarbij verschrikkelijke woorden en nog meer leugens naar elkaar worden geslingerd in allerlei andere weekbladen. Ik hoop dat ook ander BV's hun ogen geopend zijn en voortaan eerst eens goed nadenken vooraleer zij een interview aangaan met het weekblad.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th October 2009, 16:38
jolein kimpe's Avatar
jolein kimpe jolein kimpe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oevel
Posts: 77
Schitterend en zielig tegelijk.

Schitterend in de zin van: dit is misschien het begin van het verdwijnen van roddelpers. Het is in ieder geval een stap in de goede richting.

Zielig: Ik vind het absurd dat de rechterlijke macht zijn huizen laat bevuilen met mediageile personages. Hebben ze niets beters te doen? Of worden moordenaars, verkrachters, fraudeurs, ... "on hold" geplaats voor een akkefietje uit de roddelkrant?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th December 2009, 13:34
bob.van.leemput bob.van.leemput is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bouwel
Posts: 34
Persoonlijk zou het mij niets uitmaken moets dag allemaal helemaal opgedoekt worden. Waar houden deze mensen zich mee bezig? Problemen van andere (bekende) mensen uitvergroten, uit hun verband trekken of verzinnen? Dat is dan bij mij een blad dat mag verdwijnen! Als ik een mooi verhaal wil lezen, lees ik wel een strip van Batman.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 9th December 2009, 20:59
jeroen.ooms@edu.khk. jeroen.ooms@edu.khk. is offline
Jeroen.Ooms
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Dag Allemaal is een roddelblad, niets meer of minder! Ik ben daarom ook blij dat Dag Allemaal misschien binnekort uit de winkels zal verdwijnen. Mensen zonder enige aanwijziging van oplichting verdenken, wijst op het gebrek van respect en moet bestraft worden.
Dag Allemaal-lezers zijn sensatiezoekers. Ik hou ook wel van een beetje sensatie, maar niet op deze manier. Dag Allemaal pakt elke week uit met straffe titels die interessant lijken, maar als je het boekje leest, besef je dat het vaak gaat om veronderstellingen/roddels.
Het is begrijpelijk dat mensen zich persoonlijk gekraakt voelen door wat er over hen geschreven staat in dat soort boekjes. Mensen zullen je op straat misschien beginnen nawijzen als de (in dit geval) oplichtster. Dit moet niet gemakkelijk geweest zijn voor die vrouw en daarom vraag ik om een strenge straf. Bv. het verdwijnen van Dag Allemaal. Ik zou er niet rouwig om zijn!!!

Als je de cover van Dag Allemaal bekijkt op de site zegt dat al genoeg. Straffe titels zijn blijkbaar het recept voor een roddelblad. Of dit dan de waarheid is, maakt blijkbaar niet uit.
http://www.dagallemaal.be/
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.