actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th July 2016, 10:25
Lisse.A*rts Lisse.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 93
Zes keer meer elektrische wagens verkocht

De verkoop van elektrische auto’s in ons land trekt aan: in de eerste zes maanden van dit jaar werden al 500 volledig elektrische wagens verkocht.

De verkoop van elektrische wagens is in een half jaar tijd verzesvoudigd, door de premies die de Vlaamse overheid sinds dit jaar geeft. Energieminister Bart Tommelein heeft al 2,27 miljoen euro uitbetaald, schrijft Het Laatste Nieuws woensdag.

Wie een elektrische auto koopt, kan sinds het begin van dit jaar rekenen op een aankooppremie van 2.500 tot 5.000 euro. In zes maanden tijd hebben al 497 Vlamingen een 100 procent elektrische wagen gekocht. Ter vergelijking: in heel 2015 konden de autofabrikanten in ons land amper 75 exemplaren slijten.

De ‘middenklasse’, met een prijskaartje tussen 31.000 en 41.000 euro, kent het meeste succes volgens Het Laatste Nieuws. Daarna volgen de ‘kleinere’ exemplaren tot 31.000 euro. Slechts 4,4 procent van de Vlamingen gaat voor een luxe-exemplaar, duurder dan 61.000 euro, zoals de Tesla Model S.

Bron: DS 13/08/2016
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160710_02378820

Eigen mening: Ik denk dat je dit fenomeen zowel positief als negatief kan bekijken. Het is absoluut een goede zaak voor het milieu. De elektrische wagens zorgen voor 0% uitstoot en zullen dus ook niets vervuilen. Wanneer met de wagen dan nog eens kan opladen op zonne-energie, dan kan het eigenlijk niet beter. Daarnaast maken deze wagens ook minder lawaai. Wanneer er iemand 's nachts met een elektrische wagen voorbij je huis rijdt, dan zal je dit niet horen. Natuurlijk is niet alles even positief. Mensen kopen momenteel deze wagens omdat ze een premie krijgen. Dit zal naar mijn mening echter van korte duur zijn. Kijk maar naar de premies op zonnepanelen, eerst deelt de overheid enorm veel geld uit om dan te zeggen dat het nu stopt omdat ze moeten besparen. Ik denk dat de premies van de auto's dit achterna zullen gaan. Dit vind ik heel jammer, want het zou goed zijn moest iedereen, altijd een elektrische wagen kunnen kopen aan voordelige prijzen. Ik concludeer dus dat er zeer goede punten zijn aan de elektrische wagens, maar jammer genoeg ook enkele mindere.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.