actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2016, 16:57
Jari.L*ockx Jari.L*ockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herentals
Posts: 47
Alleenstaanden moeten langer op een sociale huurwoning wachten

De gemiddelde wachttijd voor een sociale huurwoning bedroeg in 2015 in Vlaanderen 1.154 dagen voor een alleenstaande. Dat is langer dan de 1.137 dagen die een niet-alleenstaande moest wachten.

Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister Liesbeth Homans, bevoegd voor Wonen, op een schriftelijke vraag van Katrien Schryvers (CD&V). Eind 2015 telde de wachtlijst voor een sociale huurwoning 55.371 alleenstaanden, 45 procent van het totale aantal.

Terwijl alleenstaande kandidaat-huurders langer moeten wachten op een sociale woning is het omgekeerde het geval voor alleenstaande kandidaat-kopers. Een alleenstaande diende in 2014 met name gemiddeld 1.051 dagen te wachten om een sociale woning te kunnen kopen, terwijl dat voor niet-alleenstaanden 1.232 dagen was.

Eigen mening: Ik vind dat de wachttijden gelijk zouden moeten zijn want dit vind ik eigenlijk wel een vorm van discriminatie, ook al is er niet zo een groot verschil. Het verschil met het huren en het kopen vind ik wel eigenaardig dat daar dan weer de niet-alleenstaanden langer moeten wachten. Ik hoop dat Vlaams minister Liesbeth Homans die bevoegd is voor wonen daar snel verandering in brengt zodat er geen verschil meer zal zijn tussen de gemiddelde wachttijd voor alleenstaanden en niet-alleenstaanden.

Bron: 11/10/2016 de Standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf20161011_02513477
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.