actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2010, 23:26
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Léopold Storme vecht veroordeling aan

Léopold Storme vecht veroordeling aan

Léopold Storme gaat in cassatie tegen zijn veroordeling in de zaak rond de Marollenmoord. Dat hebben zijn advocaten maandag bekendgemaakt.
De 22-jarige Storme werd vorige maand in de rechtbank van Brussel veroordeeld tot 26 jaar cel voor de moord op zijn ouders en zijn zus op 16 juni 2007 in de Brusselse Marollenwijk. De jongeman houdt nog steeds zijn onschuld staande.
De advocaten van de verdediging beschikten over een wettelijke termijn van vijftien dagen om in cassatie te gaan tegen het arrest. Het is nog niet bekend wat Storme heeft doen besluiten in cassatie te gaan.
Het hof van cassatie kan geen uitspraak doen over de grond van de zaak, alleen over procedurefouten. Als het hof vaststelt dat er procedurefouten zijn gebeurd, moet het proces overgedaan worden.

Het hof van assisen benadrukte in zijn arrest de extreme ernst van de feiten en de verontrustende persoonlijkheid van Storme. Er werd ook rekening gehouden met verzachtende omstandigheden: de borderline persoonlijkheid van de jonge beschuldigde, zijn jonge leeftijd en het feit dat hij de voorbije twee jaar slaagde voor zijn studies en op die manier verantwoordelijkheid toonde.
Bron: De Standaard Online

Mijn mening: Ik heb deze rechtszaak iets minder gevolgd dan die van Els Clottemans maar ik denk dat deze jongen alle reden heeft om in cassatie te gaan. Oké, hij “flipte” wat, zijn verklaringen waren soms enorm verschillend maar stel jezelf eens in de plaats van hem? Zou jij niet flippen als je je ouders en zus vermoord terugvind? Ik vind het bewonderend dat zijn grootouders hem nog steeds blijven steunen. Ik ben natuurlijk geen expert maar iemand die het aandurft om in cassatie te gaan is in mijn ogen iemand die zeker is van zijn stuk. Moest ik weten dat ik lieg en toch in cassatie gaan, loop ik het risico dat mijn opgelegde jaren effectief worden. moest ik niet zeker zijn van mijn stuk zou ik dat risico toch niet lopen.
In ieder geval, ik vind het altijd moeilijk over zulke rechtszaken te beslissen. Je hebt geen echte harde bewijzen, net zoals bij Els Clottemans, en de kans dat er weer een persoon onschuldig opgesloten zit en de echte daders nog steeds vrij rondlopen is vreselijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.