actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2007, 15:07
Nele Meuris Nele Meuris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Wiekevorst
Posts: 62
Meisje pleegt zelfmoord nadat internetvriendje buurvrouw bleek

In de Amerikaanse staat Missouri heeft een 13-jarig meisje zelfmoord gepleegd nadat ze ontdekt had dat haar MSN-vriendje op het internet, waarop ze smoorverliefd was, niemand minder dan haar buurvrouw was. Megan Meier had een tijdje geleden een van haar hartsvriendinnen de rug toegekeerd na een periode van depressiviteit en een gevecht tegen overgewicht. Die hartsvriendin was de dochter van buurvrouw Lori Drew. Die was zo kwaad dat ze besloot om via het internet wraak te nemen. Dat schrijft De Telegraaf.

Vals profiel
De 47-jarige buurvrouw maakte op MySpace een vals profiel aan. Aan de politie verklaarde ze dat ze dit enkel deed om te zien wat Megan tegen een vreemde over haar dochter zou zeggen. Toen hun relatie op een hoogtepunt was, stuurde de buurvrouw een mail waarin ze zei dat Megan niet deugde en dat ze haar vrienden slecht behandelde. "De wereld is beter af zonder jou", schreef ze. Even later vonden haar ouders haar hangend aan een riem in de slaapkamer.

Niet strafbaar
Enkele weken later hoorden de ouders dat de internetpesterij de oorzaak voor de zelfmoord van hun dochter was. De vader van Megan was woedend en sloeg een kerstgeschenk, dat ze voor hun buren bewaarden, aan stukken. De onderdelen gooide hij op hun oprit. Internetpesterijen zijn niet strafbaar in Amerika. Daardoor gaat de buurvrouw dus vrijuit. (gb)




http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...ouw-bleek.dhtml
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2007, 18:01
sofie 07 sofie 07 is offline
sofie
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: borsbeek
Posts: 78
Van dit soort mensen en hun handelingen walg ik.
Er zijn al zo veel slechte dingen gebeurd door je voor te doen als een ander persoon op het internet. Dit was dan nog echt om wraak te nemen, hoe ziek in je hoofd ben je dan? Die vrouw heeft een moord op haar geweten en ik hoop dat ze dit beseft.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd December 2007, 22:18
Lien.Luyten Lien.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 86
Dit kan ik echt niet begrijpen. Je kunt kwaad zijn, maar een vrouw van 47 die een profiel aanmaakt om haar buurmeisje te pesten gaat er over. Er zijn toch verschillende andere manieren om dit uit te praten.. Zo'n dingen zeg je gewoon niet tegen mensen, en zeker niet tegen een 13-jarig meisje. Moet een vrouw van 47 niet iets meer verstand hebben?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th December 2007, 08:30
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Arendonk
Posts: 82
Zoiets kan ik nu ook moeilijk begrijpen. Ik vind het zelfs al niet kunnen dat kinderen over het internet elkaar bginnen te pesten. Er zijn al meerdere films daarover gemaakt en ik vind het echt zielig voor de gepesten.

Maar nu een 47-jarige vrouw die niets beter had te doen dan een 13-jarig meisje te pesten? Dat gaat er echt over. Hopelijk komt er in de VS toch een wetgeving rond internetpesterijen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 4th December 2007, 12:25
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: balen/vorselaar
Posts: 180
De wetgeving hinkt duidelijk achterop in dit geval.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 4th December 2007, 12:33
stephanie.engelen stephanie.engelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 78
Verschrikkelijk. aub, waar is die volwassen vrouw in godsnaam mee bezig. is dit nu de manier om erachter te komen wat ze over haar dochter rondverteld? Of om wraak te nemen? Heel gemeen om zo iemand te misleiden. en erger nog is, dat het meisje er meteen een eind aan gemaakt heeft. Ik vind het heel erg spijtig dat dit soort pestgedrag bestaat. Pesten doen niet alleen kinderen, het is jammergenoeg ook waarheid bij de volwassenen. Ik vind dat deze vrouw bestraft moet worden.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 4th December 2007, 12:35
Dorien.Van.Gorp's Avatar
Dorien.Van.Gorp Dorien.Van.Gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Tielen
Posts: 46
In Amerika hebben ze in sommige staten voor de stomste dingen een wet. Dit is dan niet strafbaar internetpesterijen vind ik wel serieuser dan het verbod om zondag domino te spelen. In Amerika kunnen ze zich, maar is beter gaan bezighouden met het nut van hun wetten en degelijke wetten op te stellen.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 4th December 2007, 14:51
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Broodjeaap?
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 4th December 2007, 15:41
s5052345's Avatar
s5052345 s5052345 is offline
Sven Raymaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Posts: 74
Reactie op artikel

Dit kan maar in 1 land, the US of A, niet normaal.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 4th December 2007, 16:26
BjornBlommé BjornBlommé is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: balen
Posts: 55
Ik denk persoonlijk dat de pubers de juiste leeftijd hebben om met elkaar te babbelen. Kennelijk heerst er nog altijd een "verklikkings" mentaliteit... Mama ze pesten me.. Kom op Dat de vrouw in kwestie niet gestraft wordt is een jammere zaak maar ik denk wel dat ze het moeilijk gaat hebben met haar geweten/schuldgevoelens... Misschien moet de wet erdoor komen waarin staat dat we onze pas aan de pc moeten koppelen zodat we geen vals profiel kunnen aanmaken (misschien ook de oplossing tegen pedofilie op internet?)
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 4th December 2007, 19:19
Jelle Van loon's Avatar
Jelle Van loon Jelle Van loon is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Loenhout
Posts: 56
Citaat:
Orgineel gepost door BjornBlommé
Kennelijk heerst er nog altijd een "verklikkings" mentaliteit... Mama ze pesten me.. Kom op


Is een kind dat gepest wordt dan in fout, als hij/zij dat tegen zijn ouders zegt? Nee toch? Ze wou waarschijnlijk gewoon haar verhaal kwijt, en haar mama heeft daar duidelijk fout op gereageerd!
__________________
In vandaag ligt een deel van het verleden,
en dat samen neem je weer naar morgen mee.
En uit de dingen die wij gisteren deden,
ontstaat uiteindelijk ieder nieuw idee...
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 4th December 2007, 19:38
jefdaemen's Avatar
jefdaemen jefdaemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Massenhoven
Posts: 136
Zwak

Die vrouw komt als je't mij vraagt heel zwak over. (maar niemand vraagt het me.) Ze komt bij mij over als een puber die niet met haar twee voeten op de grond staat. Het is toch echt puberaal gedrag om een 'nep-profiel' aan te maken om iemand te strikken. Moet je daar 47 jaar voor geworden zijn? Ze zeggen dat vrouwen vlugger volwassen worden dan mannen... (Wie zijn 'ze' eigenlijk, Jef?) Ik zie liever een man op z'n 50ste nog met een racebaan spelen dan dat een vrouw van dezelfde leeftijd een nep-profiel opmaakt om een ander te pesten. Alsjeblief seg! Pathetic!!!

x Jef
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 4th December 2007, 20:16
Robbert Schroeven's Avatar
Robbert Schroeven Robbert Schroeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: itegem
Posts: 59
Volgens mij is een wet opstellen rond cyberpesten sneller gezegt dan gedaan. Want wat is nu pesten?
Dan krijg je weer zo'n stomme Amerikaanse wet die het verbied dat 47-jarige vrouwen chatten met 13-jarige meisjes...
__________________
For every animal you don't eat, I'm going to eat three.
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 4th December 2007, 20:25
Julie_07's Avatar
Julie_07 Julie_07 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 91
Ik vind het een belachelijke manier om 'wraak' te nemen.
Ik snap trouwens ook niet waarom die vrouw het zo ver heeft laten komen? Er is sprake van een internetrelatie. Dat wil toch zeggen dat de vrouw heel ver is meegegaan in die fantasiewereld. Het was dus louter en alleen om dat meisje te pesten en te kwetsen.
Elke normale volwassen vrouw moet trouwens toch weten dat pubers alles heel serieus nemen? Zeg tegen een meisje van 13 dat ze dik is en binnen de kortste keren heeft ze anorexia (misschien een extreem voorbeeld, maar het bestaat!)

Ik vind het heel erg voor de ouders van het meisje. Ik zou het die buurvrouw nooit kunnen vergeven en als ze hier dan nog niet voor gestraft wordt, schandalig gewoon.

Dat Amerika maar zorgt dat zo'n wet er snel komt!
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 4th December 2007, 21:43
Sofie Daems Sofie Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 83
Oh my god!
En waar is het weer gebeurd? Ahja, in Amerika
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 4th December 2007, 22:02
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
als dit echt waar is? amai echt verschrikkelijk.
en ksnap niet dat die moeder zich bezighoudt met die ruzie onder pubers.
Ik heb nooit geweten dat mijn moeder of moeders van vriendinnen zich mengde in onze ruzies.
Straffe dings
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.