actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Religie & kerk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th July 2013, 18:53
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 170
Paus: "Wie ben ik om homo's te veroordelen?"

Paus: "Wie ben ik om homo's te veroordelen?"

© epa. Paus Franciscus tijdens de persconferentie aan boord van het pauselijke vliegtuig terug naar Vaticaanstad.
DM UPDATE Homoseksuelen zouden niet gediscrimineerd mogen worden en moeten worden geďntegreerd in de samenleving. Dit heeft paus Franciscus tegen journalisten gezegd in het vliegtuig dat hem in de nacht van zondag op maandag terugbracht van de Wereldjongerendagen in Brazilië.

De paus liet weten dat hij er geen problemen mee heeft als een priester een homoseksuele geaardheid heeft. "Als iemand homo is, naar God zoekt en goede intenties heeft, wie ben ik om hem te veroordelen?'' Hij verwees naar de catechismus, waarin staat dat homoseksuele geaardheid geen zonde is. Het is volgens de kerkvorst pas een zonde als iemand homoseksuele handelingen verricht.

Zijn voorganger paus Benedictus XVI kreeg internationaal kritiek op zijn "discriminerende uitspraken'' over homoseksuelen. Benedictus noemde homoseksueel gedrag onder meer "een vernieling van Gods werk''. Onder zijn leiding verzette het Vaticaan zich tegen de poging van Frankrijk en Nederland om de VN-lidstaten ertoe te bewegen een einde te maken aan de strafbaarstelling van homoseksualiteit.

Verder verklaarde de paus dat het verbod op vrouwelijke priesters in de Rooms-Katholieke Kerk "definitief'' is. "De kerk heeft gesproken en zegt nee'', aldus de kerkvorst. "Die deur is gesloten.'' De paus zou wel graag willen dat vrouwen meer leidinggevende rollen innemen in het bestuur van de kerk en de zielzorg.

Datum: 29/07/2013
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/15777/...roordelen.dhtml

Mening:

Ik vind het zeker en vast positief dat deze paus er geen problemen mee heeft wanneer iemand homoseksueel is. Dat is al een hele vooruitgang tegenover onze vorige paus die homoseksualiteit een grote schande vond. De paus geeft aan dat de Bijbel homoseksualiteit ook helemaal niet zag als een zonde, maar, wat ik wel belachelijk vind, dat het wel zondig is wanneer je overgaat tot homoseksuele handelingen. Dat men dit zou opleggen aan priesters zou ik nog enigszins logisch vinden aangezien priesters ook geen seks met vrouwen mogen hebben, maar het is gewoonweg idioot om te zeggen dat je wel homo mag zijn maar dat je geen man als partner mag hebben, want daar komt het uiteindelijk op neer. Vermoedelijk zal dit verbod te maken hebben met het feit dat volgens de Kerk seks enkel in functie mag staan van het maken van kinderen en aangezien mannen geen kinderen kunnen maken met elkaar is dat zondig. De Kerk zal waarschijnlijk altijd, of toch zolang ze bestaat, op deze manier blijven kijken naar seks en homo's zullen dus nooit echt als evenwaardig gezien worden, ook al worden ze "niet veroordeeld".
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.