actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd October 2016, 11:21
Maxime.v*ndersmissen Maxime.v*ndersmissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 74
Meer dierenleed in Vlaanderen vastgesteld

Meer dierenleed in Vlaanderen vastgesteld

Het aantal meldingen van dierenleed is de voorbije twee jaar fel toegenomen en elke maand worden meer dan 200 verwaarloosde dieren in beslag genomen. Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA) wil een echte dierenpolitie.


‘We maken een inhaalbeweging’, zegt minister Weyts. ‘Ik investeer in kordate controles.’ De capaciteit voor de handhaving van het dierenwelzijnsbeleid wordt ook uitgebreid: ‘We maken de opstap naar een echte dierenpolitie’.

Een capaciteitsuitbreiding van maar liefst 60 procent, met heel wat extra inspecteurs, moet de dienst armslag geven om alle meldingen op te volgen en op te treden waar echt nodig.

In 2014 zijn 160 meldingen over dierenwelzijn geteld. In 2015 steeg het aantal meldingen naar gemiddeld 301 per maand. De voorlopige cijfers van 2016 zitten nog hoger. Tussen januari en augustus 2016 werden gemiddeld 370 meldingen per maand ingediend.

Ook het aantal in beslag genomen dieren blijft stijgen. Sinds de tweede helft van 2014 werden 185 per maand in beslag genomen. In 2015 waren dat er al 196 per maand. Voor 2016 zet die tendens zich verder voort met onder meer de in beslagname 400 honden in Kasterlee.

De voorlopige cijfers voor 2016 tonen 34 waarschuwingen en 36 processen verbaal per maand.

bron: www.destandaard.be, 2 oktober 2016, http://www.standaard.be/cnt/dmf20161002_02496600

mening: Ik vind het heel erg dat de dieren nog zo mishandeld worden. Ik weet niet of het zo een goed idee is om toch een speciale dierenpolitie op te richten. Ik vind dat persoonlijk wel een beetje overdreven, maar dat wil niet zeggen dat de dieren nog mogen lijden. Ik denk dat er gewoon andere en strengere maatregelen moeten komen zodat er minder mishandeling kan plaatsvinden. Ik vind het aantal meldingen aanzienlijk hoog. Dat had ik helemaal niet verwacht. Hoe kunnen mensen nu nog zo harteloos zijn? Ik vind dat als je kiest voor een huisdier dat je daar ook voor moet zorgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.