actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2010, 20:10
nick.moons nick.moons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 110
Man riskeert vijf jaar cel voor verkrachting en poging doodslag 'uit homohaat'

Man riskeert vijf jaar cel voor verkrachting en poging doodslag 'uit homohaat'

GENT - Een 28-jarige man uit Sleidinge is woensdag voor de Gentse correctionele rechtbank verschenen op beschuldiging van verkrachting en poging tot doodslag op een 27-jarige vriend. Hij verklaarde eerst dat hij de feiten pleegde 'uit homohaat', maar trok die bekentenis later weer in. Volgens de verdediging was de poging tot wurging 'een normale reactie van een gezonde jongeman', omdat het slachtoffer seks wou met de beklaagde.
De feiten gebeurden vorig jaar in Waarschoot. Het slachtoffer zei dat hij eerder al tweemaal vrijwillige seks had met de beklaagde en dat hij zich op die avond in de wagen van de man uitkleedde. Daarna zou de beklaagde agressief geworden zijn en hem verkracht hebben. Bij medisch onderzoek werd een scheur in de anale streek vastgesteld.

Hitlergroet

De beklaagde bekende de feiten eerst. Hij maakte volgens de verbalisanten een Hitlergroet en verklaarde dat hij homo's haatte, maar vertelde de rechter dat zijn verklaringen gemanipuleerd werden. 'Ik wist dat hij homo was, maar ik ben getrouwd en ben zo niet', zei de man. 'Ik had die avond te veel gedronken en was ziek geworden. Ik viel in slaap in de auto en toen ik wakker werd, was hij zich aan het uitkleden. Ik heb hem bij de keel gegrepen, maar heb daarna onmiddellijk losgelaten. Ik was in paniek omdat ik vroeger als kind misbruikt ben door een homo.'

De verdediging erkent de poging tot doodslag, maar betwist de seksuele agressie. Het Openbaar Ministerie vraagt vijf jaar gevangenisstraf. Het vonnis valt op 26 mei.

bron: www.destandaard.be
--------------------------------------------------------------------------
Mijn mening:
Het is toch erg dat je iemand probeerd te vermoorden omwille dat je homo's haat. Het blijkt dat hij ze niet haat, maar bang was om verkracht te worden. Terwijl het slachtoffer een vriend van hem was. Dan denk ik in mezelf of het echt wel goede vrienden zijn en dat de beklaagde het wel tof vind om een homo vriend te hebben. Ik vind dat de beklaagde een sanctie moet krijgen, want dit is echt wel pogign tot doodslag, terwijl er niets is gebeurd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.