actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th September 2014, 21:39
Kevin.V*nRillaer Kevin.V*nRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Universiteit Hasselt: stuur gebuisde studenten van unief

Universiteit Hasselt: stuur gebuisde studenten van unief

Stuur gebuisde eerstejaars al met Kerstmis door naar een andere opleiding. Daarmee spaart zowel student als universiteit tijd en geld. Dat stelt de rector van de Universiteit Hasselt vandaag in Het Belang van Limburg, de Gazet van Antwerpen en Het Nieuwsblad voor als besparingsmaatregel.

"Als het inschrijvingsgeld omhoog gaat, vrezen we dat er minder jongeren zullen voortstuderen", zegt Luc De Schepper. "Dus waarom niet eerstejaars die over de hele lijn gebuisd zijn in december van de unief doorsturen naar de hogeschool? Dan bespaar je 3.500 euro per student, aangezien een student aan de universiteit nu per jaar 7.000 euro kost."

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/O...van-unief.dhtml
Datum: 24/09/2014

Eigen mening: Dit vind ik zeer zeker geen goed voorstel van de Universiteit van Hasselt. Veel studenten moeten waarschijnlijk nog wennen aan de examens van de universiteit na die van het secundair onderwijs. Daarom lijkt het me ook logisch dat veel studenten de eerste keer falen bij deze examens. Maar natuurlijk spreekt de Universiteit van Hasselt over gebuisd zijn over de hele lijn, maar ook dit kan volgens mij komen door de grote verandering. Ik vind dat studenten op z'n minst een tweede kans verdienen. Het voorstel van een toelatingsproef vind ik al evenmin slecht. Er is nog een lange weg te gaan voor dat de universiteiten een juiste oplossing hebben gevonden om te kunnen besparen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.