actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2009, 16:30
jolien.van.dun jolien.van.dun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Ravels
Posts: 31
Belgische die vier jaar vastzat in Cuba weer thuis

Elke Willemsen, de vrouw uit Antwerpen die vier jaar lang vastzat in Cuba nadat ze verantwoordelijk werd gesteld voor een dodelijk auto-ongeluk, is vanmiddag geland op de luchthaven van Zaventem.

Elke Willemsen was vier jaar geleden op reis in Cuba toen ze op de weg een klapband kreeg. Ze verloor de controle over het stuur en raakte twee fietsers. Een van hen overleefde de aanrijding niet, de andere raakte zwaargewond.

Het gerecht in Cuba was niet mals voor Willemsen en veroordeelde haar tot drie jaar celstraf. Die werden later herleid tot vier jaar huisarrest. Al die tijd had ze geen huis en leefde ze onder meer op het strand, bij vrienden en in een kartonnen doos.

In de periode van haar huisarrest leerde Willemsen een Cubaan kennen. Het koppel kreeg al snel een zoontje. Man en zoon reisden met Willemsen mee naar België.

Bron: Gazet Van Antwerpen
______________

Ik vind deze straf overdreven. Vergelijk dit eens met de dronken man die twee weken geleden in Oosterzele in een groepje fietsers reed, waarvan er 3 zijn verongelukt. Deze man heeft nog geen straf gekregen en de vraag is of hij er één krijgt en welke? Maar Elke heeft dan toch ook nog iets positiefs meegemaakt: ze heeft een man leren kennen en een zoontje gekregen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2009, 17:55
Bo.Alpaerts Bo.Alpaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 68
Deze straf is inderdaad overdreven, maar je kent de regimes in dergelijke landen. Het is goed dat Willemsen nu naar huis kan en terug herenigd wordt met vrienden en familie. Uiteindelijk heeft ze toch 'de liefde van haar leven' gevonden en een kindje gekregen.
Toch is dit een bewijs dat er nog veel verandering nodig is in het regime en rechtssysteem in zulke landen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th November 2009, 19:39
liesel.vertommen liesel.vertommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 64
Ik vind deze straf ook overdreven. Ik bedoel, in België zijn er zoveel ongelukken en de mensen die de ongelukken veroorzaken zullen hier nooit een dergelijke straf krijgen als die Elke gekregen heeft. Het is natuurlijk wel zo dat Cuba andere regels heeft dan België.
Ik heb haar gezien in de Laatste Show. Ik ben blij voor haar dat ze eindelijk terug thuis is. Maar de zaken die zij vertelde zou ik toch nooit zelf willen meemaken!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.