actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2015, 06:57
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 145
Jennifer Lawrence klaagt loonkloof tussen mannen en vrouwen in Hollywood aan

Jennifer Lawrence klaagt loonkloof tussen mannen en vrouwen in Hollywood aan

De Amerikaanse actrice Jennifer Lawrence heeft in een opiniestuk kritiek geleverd op de discriminatie van vrouwen in de filmwereld. Lawrence is zelf de best betaalde actrice in Hollywood, maar ze klaagt aan dat de mannelijke sterren nog altijd een pak meer kunnen opstrijken.

‘Ik heb het gehad met pogingen om op een ‘lieve’ manier te zeggen wat ik denk’, zo schrijft ze op Lenny, het onlinemagazine van actrice Lena Dunham (‘Girls’).

De loonkloof tussen mannen en vrouwen kwam eind vorig jaar aan het licht nadat het computernetwerk van Sony Pictures gehackt werd. Uit de e-mails die daardoor openbaar werden, bleek onder meer dat de actrices Jennifer Lawrence en Amy Adams voor hun rol in de film ‘American Hustle’ heel wat minder goed betaald werden dan hun mannelijke tegenspelers, zoals Christian Bale en Bradley Cooper.

‘Ik was niet boos op Sony, ik was boos op mezelf. Ik had gefaald als onderhandelaar’, zo schrijft Lawrence, bekend van films als ‘Silver Linings Playbook’ en ‘The Hunger Games’.

‘Ik wilde niet als ‘lastig’ of verwend’ overkomen’, vervolgt ze. ‘Tot ik de loonlijst op het internet zag en me realiseerde dat elke man waarmee ik samenwerkte zich absoluut geen zorgen maakt over hoe ‘lastig’ en ‘verwend’ hij overkomt.’

Volgens het Amerikaanse magazine Forbes was Robert Downey Jr. vorig jaar de best betaalde acteur in Hollywood, met een inkomen van 80 miljoen dollar. Lawrence verdiende als best betaalde actrice 52 miljoen dollar.

Bron: De Standaard

Mening:
Er bestaat al langer een loonverschil tussen mannen en vrouwen. Enkel had ik er nooit bij stil gestaan dat het om dit soort verschillen zou kunnen gaan. Het is waar dat deze mensen meer verdienen in een heel jaar dan de normale mens ooit zou verdienen in zijn hele leven. Maar dat maakt het niet minder erg. We strijden al voor een aanzienlijke tijd om de rechten van de man en de vrouw gelijk te krijgen. Er zijn veel organisaties die hier voor ijveren. En de millenniumdoelstellingen van 2015 hebben dit ook opgenomen. En toch zijn we nog niet waar we moeten zijn. Er is nog steeds een verschil tussen mannen en vrouwen. En dit is zeer treurig nieuws. Het wordt stilaan tijd dat hier verandering in gaat komen. En het maakt niet uit of dit in de filmindustrie gebeurt of in de economische sector. Het punt is, is dat we in de 21ste eeuw leven. En dat we ons hier moeten naar gedragen. En dit liefst op alle vlakken. Het gelijkstellen van lonen is hier zeker een vereiste van.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.