actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2015, 20:12
Wout.V*nDyck Wout.V*nDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 69
De Wever: ‘Snelle Respons Team heeft juist heel goed gehandeld’

Het ingrijpen van het Snelle Respons Team (SRT) bij het incident met het 14-jarig Syrisch meisje in Antwerpen, was gerechtvaardigd. Dat meende burgemeester Bart De Wever (N-VA) op Radio 1. Hij haalt ook uit naar de critici. ‘Wat zouden zij dan gedaan hebben?’

‘Het verslag van de gebeurtenissen is omstandig, we winnen nog verder informatie in, maar naar wat ik nu hoor, heeft het SRT correct gehandeld’, is De Wever duidelijk. ‘Het meisje was een gevaar voor zichzelf en anderen en alles toont aan dat de agenten dat heel goed hebben afgehandeld.’

De Wever vindt niet dat het oproepen van het SRT overdreven was. ‘Dit team heeft één missie: als er wapengeweld is, dat met zo min mogelijk schade oplossen. Dat is exact wat ze hebben gedaan. Het meisje heeft er enkel een blauwe plek aan overgehouden.’

‘Wat ik mis van al die heren achter hun bureaus, is wat zij dan gedaan zouden hebben?’, reageert De Wever ten slotte op de kritiek van verschillende politici en organisaties zoals het Kinderrechtencommissariaat. ‘De hulpverleners hebben zelf de politie erbij gehaald. Als het meisje zichzelf dan begint te verwonden, moet die handelen. Wat had de media gezegd als het meisje zichzelf levensgevaarlijk had verwond?’

Bron: Het Nieuwsblad (10/11/2015) http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151110_01964223

Mening: Ik begrijp de standpunten van meneer De Wever. Het meisje van veertien zou waarschijnlijk zijn omgekomen als het professioneel team niet had ingegrepen. De ganse dag is er veel kritiek gekomen over de aanpak van het team omdat ze op het meisje geschoten hebben met plastic kogels. Dit is een moeilijke situatie omdat hier een kind van veertien jaar bij betrokken is. Zoals Bart De Wever zelf zegt: 'Wat had de media gezegd als het meisje wel omgekomen was aan haar verwondingen?' Ikzelf zou dan gedacht hebben : 'Waarom hebben ze niet ingegrepen?' Ik vind het ook een drastische beslissing om op het meisje te schieten (met plastic kogels ) maar misschien was dit wel de juiste oplossing. Wat ik persoonlijk ook denk is dat de politie snel heeft moeten ingrijpen en dat daarom deze beslissing zo is genomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.