actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2016, 14:09
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olmen
Posts: 86
Elke festivalganger moet doorheen metaaldetectiepoort

Elke festivalganger moet doorheen metaaldetectiepoort

Bezoekers van Rock Werchter, Graspop Metal Meeting, Dour Festival,
Tomorrowland en Pukkelpop zullen deze zomer eerst door een metaaldetectiepoort moeten gaan, zoals dat ook op de luchthaven gebeurt. Het gaat om een van de extra veiligheidsmaatregelen. De metaaldetectiepoorten zullen voor het eerst gebruikt worden op het concert van AC/DC komende maandag in Werchter.
De organisatoren van de grootste zomerfestivals in het land hebben de voorbije weken samengezeten om zich te buigen over extra veiligheidsmaatregelen nu het terreurdreigingsniveau 3 in ons land gehandhaafd wordt.

De organisatoren van de grote zomerfestivals in Werchter, Pukkelpop, Dour Festival en Tomorrowland gaan samen investeren in een metaaldectiepoortsysteem om de festivalgangers te screenen.

De metaaldetectiepoorten zullen opgesteld worden bij de ingang van de festivals. Live Nation meldt dat handtassen en rugzakken niet verboden worden op Rock Werchter, TW Classic en het optreden van AC/DC komende maandag, maar dat die wel extra gecontroleerd zullen worden.

"De veiligheid van de concert- en festivalgangers, artiesten, medewerkers en buurtbewoners is onze hoogste prioriteit. Er zal tijdens AC/DC, Rock Werchter en TW Classic verhoogde aanwezigheid zijn van politie en bewakingsagenten", meldt Live Nation.

Alle festivals werken in overleg met de overheden en lokale besturen maatregelen op maat uit. "De verscherpte maatregelen mogen vooral de pret niet drukken. Alles wordt in het werk gesteld om de bijkomende controles zo vlot mogelijk te laten verlopen", besluit Live Nation.

Datum: 12/05/2016
Bron: De Redactie.be, http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/c...uziek/1.2653916
Eigen mening:
Ik vind dit een zeer goede oplossing van de festivalorganisatoren. Het zou voor veel festivalgangers nogal vervelend zijn om geen rugzak te mogen meenemen. Het is toch altijd gemakkelijk om je persoonlijke spullen en trui of jas kwijt te kunnen in een rugzak. Er is al aangetoond in de luchthavens dat dit een goed en snel systeem is dus ik ben er overtuigd van dat alles vlot zal verlopen op de festivals.
Het geeft de festivalgangers ook een veilig gevoel omdat ze weten dat iedereen gecontroleerd wordt en mensen met slechte bedoelingen dus op voorhand eruit gepikt worden.
Ik ben zelf ook een fervente festivalganger en vind deze veiligheidscontroles nooit een probleem. Het is zeker met de terreurdreiging de beste optie om voldoende controles uit te voeren zodat een mogelijke aanslag voorkomen kan worden. In ons land geldt immers nog altijd terreurniveau 3 dus dit wil toch zeggen dat het gevaar er nog steeds is. Je kan nooit zeker zijn, maar de festivalorganisatoren hebben duidelijk goed nagedacht over de beste maatregelen.

Laatst aangepast door valerie.w*ls : 12th May 2016 om 14:32.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th May 2016, 17:39
Jill.V*rstrepen Jill.V*rstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 109
Elke festivalganger moet doorheen metaaldetectiepoort

Op festivals worden nu al rugzakken en handtassen gecontroleerd, staan er vaak drugshonden en word je soms ook gefouilleerd, wat ik niet meer dan normaal vind. Wat mij wel soms opvalt bij het binnengaan, is dat er sommige mensen worden uitgepikt en andere zo kunnen verdergaan. Zo kan het dus zijn dat er een aantal mensen binnenwandelen met slechte bedoelingen. Ik vind het dus een zeer goed idee dat ze, zeker nu met de terreurdreiging, extra controles doen om de duizenden festivalgangers te beschermen. Het idee met de metaaldetectiepoort vind ik zeer goed. Zo kunnen festivalgangers toch hun rugzakken mee naar binnen nemen en worden alle mensen met slechte bedoelingen er op voorrand uitgepikt. Ik hoop wel dat dit haalbaar is om duizenden mensen te controleren zonder dat zij uren moeten aanschuiven om binnen te geraken. Hopelijk kan dit snel, maar toch veilig verlopen, zodat het plezier van de festivalgangers er niet onder lijdt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 12th May 2016, 21:18
Sanne.N*yts Sanne.N*yts is offline
sanne.n*yts
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 76
Ik vind het niet meer dan logisch dat de organisatoren van grote evenementen nu extra maatregelen nemen. Ik voel me ook veiliger op een festival waar extra maatregelen zijn genomen. Een metaaldetector vind ik een zeer goed begin, al zullen mensen met slechte bedoelingen nog steeds een manier vinden om met verboden middelen op het festivalterrein te komen. Dat elke festivalganger nu wordt gecontroleerd, vind ik ook zeer positief. Niemand wordt gediscrimineerd en iedereen wordt gecontroleerd. Ik vind het jammer dat mensen/jongeren met een 'onderliggend bang gevoel' naar festivals gaan in plaats van met een totaal euforisch gevoel. De schrik zit er toch echt in. Hopelijk wordt het een zomer met enkel en alleen vele leuke momenten!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.