actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th December 2015, 21:05
G*lles.Den.Abt G*lles.Den.Abt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Noorderwijk
Posts: 115
Miljonair die meisje ‘per ongeluk penetreerde’ vrijgesproken van verkrachting

Een Saudische vastgoedmiljonair die in Londen beschuldigd werd van verkrachting, maar beweerde dat hij de vrouw per ongeluk had gepenetreerd, is vrijgesproken. Dat meldt de Britse krant The Independent.

Ehsan Abdulaziz (46) werd ervan beschuldigd een 18-jarige vrouw die op zijn sofa sliep te hebben verkracht. Maar volgens de vastgoedmiljonair ging het om een vergissing. De man had de jonge vrouw en haar vriendin uitgenodigd op zijn appartement, waar de drie de nacht doorbrachten. De jonge vrouw zelf werd ’s ochtends op de zetel wakker toen Abdulaziz op haar lag en zijn penis in haar vagina stak. Volgens de vrouw kuste Abdulaziz haar en vergreep hij zich aan haar. ‘Ze zal het moeten bewijzen’, had de miljonair gezegd bij zijn arrestatie.

Volgens de miljonair ging hij kijken of het meisje een t-shirt of een taxi nodig had, maar trok de 18-jarige vrouw de man toen naar zich toe, waarna hij viel en hij zo het meisje per ongeluk penetreerde. Zijn penis hing nog uit zijn ondergoed omdat hij eerder op de nacht seks had gehad met de 24-jarige vriendin van het vermeende slachtoffer, zo beweerde Abdulaziz.

In een eerdere versie zei de man dat hij nog sperma op zijn handen had zitten van die eerdere vrijpartij en dat de 18-jarige vrouw nadien zijn hand tegen haar vagina duwde. Dat verklaarde volgens Abdulaziz waarom er spermasporen bij het meisje zijn gevonden.

Een jury van de Southwark Crownrechtbank in Londen(Verenigd Koninkrijk) moest uitmaken of het verhaal van de man geloofwaardig was. Na een beraadslaging van 30 minuten vonden ze van wel en werd de miljonair vrijgesproken van verkrachting.

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151216_02024112

Eigen mening:
Toen ik dit artikel las had ik direct een heel slecht gevoel, hoe kan het nu dat men iemand op basis van zijn kapitaal gaat beoordelen in de rechtbank. Natuurlijk kennen we alle feiten die niet die bij het proces horen, maar het is toch vreemd dat de miljonair zijn verhaal heeft aangepast doorheen het proces. Een verhaal dat in mijn ogen echt ongeloofwaardig is gaat als geloofwaardig aangenomen worden door jury, natuurlijk gaan wij dan direct suggereren dat er ergens een spoor van omkoping aanwezig is. Ik ben natuurlijk wel van mening dat het ten eerste ook al heel vreemd is dat het meisje mee gaat met haar vriendin naar het appartement van de miljonair. Ik wou dit even aankaarten omdat er zeer veel processen afgekocht worden door rijke personen, zo ook de jonge tiener van een rijke familie die enkele mensen doodgereden heeft. Rijk of arm, voor mij is iedereen gelijk en staat niemand boven de wet...

Laatst aangepast door G*lles.Den.Abt : 16th December 2015 om 21:12.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.