actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd October 2014, 11:45
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
Nergens zoveel subsidies voor bedrijfsauto’s als bij ons

Geen enkel ander land is fiscaal zo mild voor bedrijfswagens als België. Een bedrijfswagen krijgt in België een maandelijkse fiscale subsidie van 230 euro. Dat is een wereldrecord De maatschappelijke kosten liggen nog vier keer hoger.

Overal ter wereld wordt de bedrijfswagen gebruikt om de belastingdruk op arbeid te verminderen. In alle Oeso-landen wordt het voordeel dat een werknemer uit een bedrijfswagen haalt minder belast dan zijn loon. Gemiddeld delen de Oeso-landen op die manier een jaarlijkse subsidie uit van 1.600 euro per bedrijfswagen, of 133 euro per maand. In totaal laten de 28 landen samen elk jaar 26,8 miljard aan belastingen liggen, zo berekende Oeso-econoom Michelle Harding.

In geen enkel ander land is de subsidie voor bedrijfswagens zo hoog als in België. Een Belgische bedrijfswagen levert de eigenaar een bruto-voordeel op van 653 euro per maand. Maar op slechts veertig procent daarvan moet de bestuurder belastingen betalen.

Zo geeft de overheid elke maand een fiscaal cadeau van 230 euro per bedrijfswagen, of 2.763 euro per jaar. Dat is maar liefst 50 keer meer dan in Canada, waar een bedrijfswagen voor minder dan 5 euro per maand aan impliciete belastingvermindering krijgt.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141001_01299094

Mening: Ik vind het schandalig dat wij in België zo mild zijn voor bedrijfswagens, belgen halen hier een bedrag uit van wel €653, wat ik heel hoog vind. Ik vind dat bedrijfswagens ook niet altijd nodig zijn bij bepaalde functies. Als de regering wilt besparen kunnen ze misschien eens bekijken of dat ze op bedrijfswagens kunnen besparen in plaats van op onderwijs. Ook het verlies dat ze maken in alle 28 landen met 26,8 miljard belastingen vind ik enorm. Hier zou iets aan moeten veranderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.