actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2008, 17:44
Bram Jacobs Bram Jacobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 110
Exclamation Politie verhindert trouwerij 4-jarige

KARACHI - De Pakistaanse politie heeft een einde gemaakt aan een trouwerij van een 4-jarig meisje en een 7-jarige jongen.

De islamitische geestelijke en de vader van de jongen zijn gearresteerd.
De vader van het meisje ging er vandoor, aldus de politie vrijdag.

Volgens de Pakistaanse wet mag er pas worden getrouwd op 18-jarige leeftijd.
Maar vaak worden meisjes al op veel jongere leeftijd uitgehuwelijkt om schulden af te betalen of geschillen te slechten.

Volgens een buurman werd het meisje door haar vader aan de man gebracht voor omgerekend 500.000 roepies, ofwel 4,30 euro.
Het kindhuwelijk moest een einde maken aan een langdurig vete tussen de twee families, aldus omwonenden.

(ANP)

http://www.ad.nl/fun/bizar/2735070/...ij_4jarige.html

Eigen mening:

Goed gedaan van de Pakistaanse politie. Dit kun je toch niet geloven kinderen tegen dank en wil doen trouwen. Waarom wil iemand zijn kind dat nu aandoen. Kinderen horen van hun jeugd te kunnen genieten en niet al vanaf 4 jaar ‘kook en eten’ te spelen.

Je kinderen zijn niet de oplossing om vetes op te lossen. Het conflict zal enkel onderhuids verder leven en je kinderen zullen een slecht en krampachtig huwelijk hebben. En dan hebben we nog niet gesproken over hun kinderen. Hoe kunnen deze kinderen nu gelukkig zijn als hun ouders niet eens samen gelukkig zijn. Kinderen zijn vaak degene die er het meest onder lijden. Ouders zouden minder aan zichzelf moeten denken en meer aan hun kinderen, je zou het bijna mentale kindermishandeling kunnen noemen.

Het idee dat de ouders hun kind verkopen aan doet mij al walgen maar dan ook nog is voor een zielige prijs van 4,30 euro is wel erg laag. Kinderen zijn onbetaalbaar en als je voor zo’n lage prijs weggeeft ben je geen kinderen waard. Ik zou niet kunnen bedenken hoe het meisje haar vader ooit kan vergeven om wat hij gedaan heeft.

Vrouwen zijn ook geen dingen die je zomaar op een markt kan gaan verkopen, maar ik weet het je zal zeggen het is normaal in de islamitische cultuur dat vrouwen minderwaardig zijn en als dingen worden behandeld. Maar heeft niemand er ooit bijstil gestaan wat dat meisje wilde of wat al die andere vrouwen wilden, ik denk het niet.

Ik heb respect voor andere culturen maar ik draag gelijkwaardigheid hoog in het vaandel en daar vind ik het in sommige culturen toch wel verkeerd zitten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st October 2008, 18:38
Ellen Brosens Ellen Brosens is offline
Ellen Brosens
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Turnhout
Posts: 43
schandalig dat ze kinderen in zo'n landen op zo'n jonge leeftijd al durven uithuwelijken. En dan voor zo'n belachelijke dingen (ginder grote dingen). Ik hoop dat ze de vader van het meisje ook nog te pakken krijgen en dat ze beide mannen straffen. Want wat ze gedaan hebben kan niet door de beugel. Je kan een meningsverschil ook op een andere manier ook op een andere manier oplossen in plaats van je kinderen uit te huwelijken. M'n moet in die landen strenger daarop gaan controleren
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 31st October 2008, 19:21
Tine Van den Langenbergh's Avatar
Tine Van den Langenbergh Tine Van den Langenbergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Zoersel
Posts: 78
Volgens de wet mag er daar pas op 18-jarige leeftijd gehuwd worden... Ik vind dat huwelijken onder deze leeftijd moeten worden geseponeerd. Deze kinderen/pubers hebben geen besef van wat het huwelijk inhoud. Ook is dit niet hun eigen keuze, het zijn bijna altijd door de familie gearrangeerde huwelijken. Wanneer een huwelijk onder minderjarigen toch wettelijk wordt beschouwd mits de toestemming van de ouders, vind ik dat deze moeten worden aangeklaagd wegens misbruik maken van de ouderlijke macht.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 29th December 2008, 19:16
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
Dit vind ik ronduit schandalig! Hoe kom je er bij om je kind van 4 uit te huwelijken, het kind is nog een kleuter. Wat ik het ergste vindt is dat de kinderen moeten boeten voor de fouten van hun vaders. De kinderen zullen heel hun leven ongelukkig zijn, want scheiden is daar ook nog een taboe. Maar voor de vaders is de ruzie bijgelegd. Dit klopt tocht niet.
Daarom vindt ik het ook zo goed dat de regering hierover regels heeft gemaakt en de politie er toch op toekijkt of deze worden nageleefd. Maar ik vrees dat het uithuwelijk nog vaak onder de achttien gebeurd.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 29th December 2008, 20:44
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Citaat:
Orgineel gepost door Bram Jacobs
Het idee dat de ouders hun kind verkopen aan doet mij al walgen maar dan ook nog is voor een zielige prijs van 4,30 euro is wel erg laag. Kinderen zijn onbetaalbaar en als je voor zo’n lage prijs weggeeft ben je geen kinderen waard. Ik zou niet kunnen bedenken hoe het meisje haar vader ooit kan vergeven om wat hij gedaan heeft.


Ik ben het hier niet helemaal mee eens...
Natuurlijk vind ik het niet normaal dat meisjes worden uitgehuwelijkt, laat staan een kind van 4.
Dit heeft volgens mij echter niets te maken met de zielige prijs die hier wordt aangehaald... In dat land zal die prijs wel meer waard zijn dan wat we er hier onder verstaan.
Verder denk ik dat het meisje haar vader nooit iets zal verwijten, aangezien uithuwelijking iets typisch is aan hun cultuur. Verder is het meisje ook nog heel jong nu, ze zal nog heel wat meemaken, en over demisgelopen uithuwelijking, zal misschien nooit meer gepraat worden. Volgens mij bestaat er dus een kans dat het meisje zich later niet zal herinneren wat er juist gebeurd is. Ik vraag me trouwens af of ze nu wist wat er haar te wachten stond.
Wel denk ik dat het meisje blij mag zijn dat er een stokje voor gekomen is... Als ze van op zo'n jonge leeftijd al 'onderdanig' moet zijn voor een "man", die tevens ook nog enorm jong is, zou ze het wel eens heel moeilijk kunnen krijgen. Op 7-jarige leeftijd kan immers nog niet voorspeld worden wat die jongen in petto heeft... Hij zou heel lief kunnen zijn, maar evengoed een groot misdadiger...
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 22nd April 2009, 21:28
Lien.Luyten Lien.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 86
Man man, wat lees ik hier toch allemaal.
Om een vete tussen de families op te lossen? Wel een perfecte oplossing zou ik zeggen...
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 4th May 2009, 17:39
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 73
Thumbs down Schande

Dit kan ik me niet echt inbeelden, het doet me een beetje denken aan een slechte film.

In mijn ogen kan je huwelijk al sowieso niet verplichten, zelfs een vrouw voor jezelf "kopen" vind ik al te ver gaan en dit gebeurt soms ook!
Hier ligt het natuurlijk anders, noch de jongen, noch het meisje willen dit en ze zijn nog niet echt op leeftijd om te beslissen of ze willen trouwen . De reden waarom ze moeten trouwen vind ik nog grappiger. "Hiermee moest een einde gemaakt worden aan een langdurige vete tussen de families". Ik kan mij echt niets dommers inbeelden dan: "Ik wil geen ruzie meer met u familie u mag mijn dochter kopen voor een appel en een ei"

De ingreep van de politie is terecht en ik ben ook blij dat er meer en meer onderzoek naar gedaan wordt in zulke landen, om zo'n gevallen te ontdekken, maar het is wel een feit dat het uithuwelijken nog wel door zal gaan aangezien het meestal gaat over schulden en niet over een probleem tussen twee families.

Liefde is iets moois, maar sommige culturen houden hier toch geen rekening mee en dat is een schande!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.