actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th April 2008, 10:28
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Politie-agenten slaan 5-jarig meisje in de boeien (video)

Een 5-jarig meisje is in St. Petersburg (Florida) in de boeien geslagen nadat ze voor overlast zorgde... op de kleuterschool.


Volgens de kleuterjuf hielp niets tegen het op hol geslagen kind, daarom besloot ze om de politie te bellen. Het kind zou namelijk een gevaar vormen voor de leraren, de andere kinderen en zichzelf, aldus de juf.

Agenten kwamen ter plaatse. Het meisje van vijf jaar, op dat moment gekalmeerd, werd huilend in de boeien geslagen "om zichzelf te beschermen". Een jury zal later beslissen of deze arrestatie op zijn plaats was.

Ook het filmpje staat online:
http://www.gva.be/nieuws/in_de_rand...ae-cf170bce3748

bron: GVA

Dit is gewoonweg niet te schatten.. Echt erg!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th April 2008, 20:01
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
Smile Amai ... de Verenigde Staten zeker :)

Dit is het eerste wat ik hier van hoor...

Ik kan begrijpen dat een "losgeslagen" kind moeilijk te bedwingen valt, maar we hebben het hier over een kind van vijf jaar! Mijn broertje is vijf jaar en als hij eens woest is, heb je uiteraard kracht nodig om hem te bedwingen, maar dat lukt nog wel Best grappig, maar eigenlijk verschrikkelijk zielig!

Anderzijds moet je het kind tegen zichzelf beschermen. De kans dat een kind van 5 jaar verschillende leerkracht verwond is onbestaande. Hij kan wel zichzelf zwaar verwonden en daar moet je wel mee kunnen omgaan!
De politie bellen is, volgens mij, totaal geen oplossing!

Heeft dat kind nu een strafblad
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th May 2008, 21:23
Eliene soontjens Eliene soontjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: kasterlee
Posts: 92
moet een leerkracht niet met dit gedrag kunnen omgaan?

en een 5jarig kind in de boeien slaan, wordt het kind hier niet nog meer over stuur van?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 16th May 2008, 10:03
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
euhm waarom ineens de politie en niet de ouders of de grootouders?
Ik vind het raar dat de leerkracht ineens naar de politie belt zonder andere dingen te overwegen. Ze zijn er toch voor opgeleid of niet?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 16th May 2008, 13:16
koenmaes8 koenmaes8 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: arendonk
Posts: 166
Moet hier een jury over beslissen? Dit loopt toch echt de spuigaten uit! Hiervoor zijn toch andere oplossingen.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 16th October 2008, 21:22
Ellen Brosens Ellen Brosens is offline
Ellen Brosens
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Turnhout
Posts: 43
Dit vind ik gewoon te ver gaan. Je weet dat een kleuter al wel eens van zijn oren kan maken en dat het al is een driftbui, woedebui of huilbui ofzo krijgt. Maar om het kind daar voor te laten arresteren vind ik gewoon ronduit belachelijk. Komaan probeer dat kind dan gewoon te kalmeren en geef niet direct op, en als het dan zo'n bedreiging vormde voor de rest dan neem je die even appart in de gang en je zorgt dat je iemand hebt om de rest in de gaten te houden. De leerkracht heeft gewoon verkeerd gereageerd, als ze zo'n situatie niet aankan dan is ze eigenlijk niet bekwaam om les te geven. Wat gaat ze doen als haar eigen kind van 5 een woede - aanval krijgt ook de politie bellen omdat ze het niet aan kan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.