actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2014, 12:24
J*rine.Storms J*rine.Storms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 115
Dokters moeten meer generische geneesmiddelen voorschrijven

Dokters moeten meer generische geneesmiddelen voorschrijven

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) verplicht dokters meer generische geneesmiddelen te gebruiken en voor te schrijven. Bovendien moet ook de prijs van die geneesmiddelen naar beneden. Met die maatregel zou er 100 miljoen euro kunnen bespaard worden.

"Voor een besparing gaat het om een besparing van een kleine 25 miljoen euro", zegt De Block op Radio 1. "De artsen zullen moeten kijken welke de drie goedkoopste geneesmiddelen zijn, en daaruit moeten ze dan kiezen."
Belga

Daarnaast wil De Block de prijzen van de generische geneesmiddelen met zo'n 6 procent doen dalen. "Dat is dan weer een belangrijke maatregel voor de uitgaven het Riziv (Rijksinstituut voor Ziekte en Invaliditeit)", aldus de minister.


Bron: De Redactie
Datum: 27/11/2014

Eigen mening:
Ik ben het wel eens met Maggie De Block. Generische geneesmiddelen zijn een betrouwbaar en goedkoper alternatief voor originele geneesmiddelen dus als men via deze manier kan besparen zie ik geen enkel probleem. Dat De Block de prijzen van deze geneesmiddelen ook nog eens met 6% wil laten dalen maakt het helemaal goed. Aangezien artsen nog steeds kunnen kiezen tussen 3 verschillende goedkopere geneesmiddelen zorgt ervoor dat ze nog wel kunnen kijken wel product het beste bij jou past. Want ik ben er wel van overtuigd dat niet iedereen geholpen is met hetzelfde product. Ook denk ik dat wanneer het noodzakelijk is men wel nog een duurder product mag voorschrijven. Verder zie ik deze maatregelen als een goede maatregel zolang men er zeker van is dat de generiche geneesmiddelen betrouwbaar zijn en even goed werken als de oorspronkele middelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.