actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th October 2014, 12:18
Jan.S*egers Jan.S*egers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: weelde
Posts: 22
Vandaag steken weer tienduizenden mensen pontonbrug over

Antwerpen - Vandaag steken weer tienduizenden mensen de Antwerpse pontonbrug over. Maar de tijdsslots van 11u, 11.30u, 20u en 20.30u worden afgelast. Hugo Coveliers, oud-gemeenteraadslid en advocaat, spant een proces aan tegen de stad nadat hij zaterdag teleurgesteld moest afdruipen.

‘Nooit kom ik nog naar een evenement dat door de stad Antwerpen wordt georganiseerd’, zegt oud-gemeenteraadslid Hugo Coveliers in Het Nieuwsblad. Hij had zijn drie kleinkinderen speciaal uit Nederland laten overkomen om over het ponton te wandelen. ‘Hoe kan men zomaar op de dag zelf je ticket annuleren? Men moet de schuldige vinden en een schadevergoeding eisen. Zelf span ik een proces aan tegen de stad.’

Wat een hoogtepunt moest worden in de herdenkingen rond de Eerste Wereldoorlog is uitgedraaid op chaos en teleurstelling. Twaalf- tot vijftienduizend mensen die al maanden uitkeken naar de historische oorlogswandeling over de tijdelijke pontonbrug over de Schelde in Antwerpen, kregen op de dag zelf te horen dat hun ticket werd geannuleerd omdat de wachtrijen gevaarlijk lang werden en de veiligheid in het gedrang kwam. ‘Mijn stad lijdt hier zwaar imagoverlies’, aldus burgemeester Bart De Wever, die zelf met zijn gezin terug naar huis werd gestuurd.

Honderden bezoekers die al maanden tickets hadden en soms speciaal vanuit het buitenland waren gekomen, reageerden aan de ingang hun frustratie af op de vrijwilligers. ‘Een onvergeeflijke organisatiefout en een schande voor Antwerpen’, klonk het overal.

Omdat de tickets (van 5 en 6 euro) worden terugbetaald, dreigt het organiserende Vredesinstituut af te moeten sluiten met een financieel verlies. ‘Ik stel me politiek garant voor een oplossing’, aldus De Wever, die echter niet gezegd wou hebben dat de stad Antwerpen het tekort zal bijpassen.

bron: 5 oktober 2014
http://www.gva.be/cnt/dmf20141005_0...-een-proces-aan

mening: Dit is nu toch het beste bewijs hoe (moreel) kansloos mensen worden als we een beetje te lang luxe hebben gehad.

Moet je nagaan, men wil een erge periode in onze geschiedenis even in een toeristissch kleedje gieten en wat gebeurt er ? mensen gaan gelijk huilen omdat hen dat ontzegd word. Ik zou daar toch een beetje over nadenken.

Voor mensen die het meegemaakt hebben kan ik er nog inkomen dat het teleurstellend is, zij kunnen daar nog iets aan hebben, zij hebben de gevoelens meegemaakt van op die brug te lopen in omstandigheden van oorlog en omdat het een vluchtweg was. Maar bij de grootste hoop is het nu gewoon kommer en kwel omdat hen een "toeristisch iets" ontzegd werd. Voor hen is dat gewoon even "zweven over het water". Dat moet men toch even in perspectief zien ipv daar nu zo'n drama van te maken.

Al die klagers die "schande" spreken, jullie hebben de echte reden niet bewust meegemaakt waarom die brug er was en er op lopen was niet zomaar een fait divers.

Het kan toch niet zijn dat even op een brugje lopen zoveel ongenoegen moet teweeg brengen. Slik je trots in en ga naar huis weet je. Het wordt zelfs terugbetaald. Als zij denken dat ze moeite en emotionele schade geleden hebben door niet over dat brugje te hebben kunnen lopen, denk dan maar eens aan die mensen die dit "voor echt" hebben meegemaakt, dan zal het luxeklagen je wel ontgaan....hopelijk

"Een schande dat ik niet over dat brugje hebben kunnen lopen, ik heb er voor betaald". Nou, 100 jaar geleden, hadden de mensen er voor betaald om er NIET over te MOETEN lopen! Sorry!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.