actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th May 2015, 23:53
m#thias.van nuffelen m#thias.van nuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hulshout
Posts: 85
Slechts 2 op 502 rechtenstudenten geslaagd voor proefexamen

Aan de Gentse universiteit buisden 500 van de 502 eerstejaarsstudenten rechten voor het proefexamen van het vak ‘Verbintenissenrecht’. De cursus wordt normaal gezien pas in de tweede bachelor gegeven, maar verschoof dit jaar naar de eerste bachelor.


Voor het proefexamen van het vak ‘Verbintenissenrecht’ aan de UGent slaagden slechts 2 leerlingen. De voorbereiding op het examen in juni ging volledig mis. 500 van de 502 studenten raakten niet wijs uit de vraagstelling en haalden niet de helft op het proefexamen.

Volgens de studenten lag dat voornamelijk aan de gebrekkige vraagstelling. UGent relativeert en zegt dat er gewerkt wordt aan feedback zodat de studenten zich goed kunnen voorbereiden om in juni het examen succesvol af te leggen. Dat schrijft het Laatste Nieuws.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150504_01662715

Mening: Mijn eerste reactie op dit artikel was: 'zouden die testen echt zo moeilijk zijn geweest'. Ik moet toegeven dat slechts 2 geslaagden op 502 deelnemers verdacht weinig is. Ik denk wel niet het niet slagen van deze test enkel en alleen de fout is van de student in dit geval. Ik vind het al zeer positief dat de UGent werk gaat maken van een grondige feedback zodat we hopelijk in juni niet nog een keer met zulke cijfers geconfronteerd worden.
Ik wil hier ook nog een kleine opmerking bij plaatsen. Misschien moeten we toch eens beter gaan nadenken over een toelatingsexamen voor richten zoals rechten. Dat we dan andere cijfers hadden gehad nu, weet ik niet. Maar zulke cijfers zetten je wel aan het denken.

Laatst aangepast door m#thias.van nuffelen : 5th May 2015 om 00:00.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.