actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2011, 06:40
Noortje.Feyen Noortje.Feyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Dessel
Posts: 23
'Dode' tiener ontwaakt in Indiaas mortuarium

Een 17-jarige Indiër is zondag tot zijn eigen grote verbazing wakker geworden in een mortuarium. Dat meldt The Times of India. Tien uur eerder werd hij dood verklaard, door een dokter in het ziekenhuis waar hij naartoe werd gebracht toen hij bewusteloos in een bos werd aangetroffen. Dokter Pradeep Mittal verklaarde de jongeman dood en liet hem naar het mortuarium overbrengen. Er is nu een onderzoek ingesteld naar wat er is misgelopen. Dokter Mittal is inmiddels geschorst. (hlnsydney/sps)

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...ortuarium.dhtml

mening:
Ik vind dit persoonlijk zeer shockerend. Als dokters al niet meer kunnen zeggen of mensen dood zijn of niet, krijg ik toch een beetje schrik. Ik besef ook wel dat de technologie in België beter is als in India. De kans dat zoiets hier gebeurt is zeer klein, maar het heeft mij toch wel doen nadenken. Ik heb ooit een artikel gelezen, wat ik hieronder zal plaatsen, wat mij toch een beetje schrik aanjoeg.

artikel:
Een Australische vrouw is wakker geworden terwijl ze werd geopereerd. Ze voelde hoe de chirurgen haar buik aan het openhalen waren. Dat meldt de Centralian Advocate.

Verlamd
Rebecca Jones (24) kon niet om hulp roepen omdat ze verlamd was door de anesthesie. De vrouw kon evenmin haar ogen openen, maar hoorde en voelde alles wat er in de operatiekamer aan de gang was.

Paniek
"Ik dacht dat de artsen me hadden gewekt omdat de operatie afgelopen was, maar dat was duidelijk niet het geval", doet Rebecca haar ijzingwekkende verhaal. "Ik kon niet bewegen en raakte in paniek".

Dokters niet op de hoogte
De directie van het ziekenhuis in Alice Springs heeft in een schriftelijke verklaring toegegeven dat Rebecca Jones wakker was tijdens de operatie, maar dat de dokters zich niet bewust waren van de helse pijnen die de patiënte doorstond. (eb)

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...-messteek.dhtml
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th November 2011, 14:24
Kina.Vercalsteren Kina.Vercalsteren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: westerlo
Posts: 17
Reactie

Het maakt me vooral bang al deze artikels te lezen. Dit is nu in een ander land gebeurd, en ik hoop dat dit in België niet snel zal gebeuren aangezien onze technologie toch iets verder gevorderd is veronderstel ik. Het is gewoon om kippenvel van te krijgen, iemand zonder volledige verdoving opereren, of wakker worden tussen dode mensen dit kan toch gewoon niet. Dat zijn grote fouten in de medische sector. Deze mensen hebben toch een levenslang trauma opgelopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.