actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th December 2013, 11:31
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
BBC-programma ontdekt onbekende Van Dyck

In het BBC-programma Antiques Roadshow is een origineel schilderij van Antony Van Dyck opgedoken. Het voor 400 pond (480 euro) gekochte schilderij blijkt 400.000 pond (480.000 euro) waard te zijn. Foto: http://1.standaardcdn.be/Assets/Ima...16&maxwidth=568

Jamie MacLeod, een geestelijke die een retraitehuis in Derbyshire leidt, nam het schilderij mee naar het Brits televisieprogramma , dat kunst- en sierwerken van particulieren taxeert.

Fiona Bruce, een van de presentatoren, dacht dat het schilderij wel eens een authentieke Van Dyck kon zijn. Na een restauratie werd haar vermoeden door Van Dyck-kenner Philip Mould bevestigd.

Stadsmagistraat

Het schilderij is een portret van een Brusselse stadsmagistraat. Vermoedelijk gaat het om een voorbereidend werk voor een groter werk van Van Dyck uit 1634 waarop zeven magistraten staan.

Het gaat om de belangrijkste vondst sinds Antiques Roadshow 36 jaar geleden voor het eerst werd uitgezonden. De eigenaar wil het schilderij verkopen om met het geld nieuwe kerkklokken te kopen.

Antony Van Dyck (Antoon Van Dijck) was een Vlaamse schilder uit de zeventiende eeuw, die een tijdlang hofschilder van de Britse koning was.

Bron: De standaard - 29 december 2013 - http://www.standaard.be/cnt/dmf20131229_00906285

Mijn mening: Ik vind het nog altijd knap dat men van die kunstwerken blijven vinden. Ik hoop dat nooit alle schilderijen van bekende schilders worden gevonden, want ik vind het wel knap dat men deze steeds terug schilderijen opduiken. Ik vind het heel goed dat deze meneer een goede en slimme investering gaat doen met het geld van de verkoop. Ik zou het erg vinden dat het geld aan een dure auto wordt gegeven. Hopelijk zijn er nog tal van schilderijen ergens in huizen waarvan mensen niet weten dat ze zo duur zijn. Dat vind ik prachtig.

Laatst aangepast door Lore.Vanmarcke : 29th December 2013 om 11:37.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.