actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th August 2015, 13:53
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Merksplas
Posts: 127
Drugsboete betalen met bancontact op Pukkelpop

Drugsboete betalen met bancontact op Pukkelpop

Het parket van Limburg gaat vanaf september boetes voor kleine misdrijven veel sneller innen. Wie wordt betrapt op bijvoorbeeld een winkeldiefstal krijgt onmiddellijk een minnelijke schikking voorgesteld. Het systeem wordt komend weekend voor het eerst getest voor drugsfeiten op Pukkelpop. De boetes kunnen dan met bancontact betaald worden.

De Limburgse procureur Guido Vermeiren gaat tijdens Pukkelpop een lik-op-stuk-beleid invoeren door bepaalde drugsdelicten onmiddellijk te bestraffen met een boete die via bancontact kan worden betaald.

Wie op de terreinen van het festival op druggebruik wordt betrapt, krijgt een voorstel om een minnelijke schikking te betalen. ‘Nieuw is dat dit via bancontact kan waardoor we onmiddellijk al weten wie betaalt en wie niet’, aldus de procureur. ‘Voor diegenen die betalen moet enkel nog een beknopt pv worden opgesteld zodat we in onze databanken de voorgaanden van iedereen kunnen bijhouden. De boete zal variëren van 75 tot 150 euro. Het systeem geldt niet voor dealers. Tegen hen wordt een strenger beleid gevoerd.’

Bron: De Standaard, 17 augustus 2015
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150817_01820976

Mening: Afgelopen vakantie viel me op dat er meer en strenger gecontroleerd wordt op festivals, zo was toch te horen op het nieuws en te lezen in de krant. Voor mij was er echter nog onduidelijk hoe de boetes dan betaald moesten worden. Ik vind het een goed initiatief dat ze de boetes meteen laten betalen, zo voelt diegene die bestraft wordt meteen het verschil in zijn portefeuille wat maakt dat ze beter gaan nadenken of de feiten. Een voorwaarde voor het meteen betalen vind ik wel dat het ook met bancontact moet kunnen. Festivalgangers hebben tegenwoordig minder cash geld op zak omdat je op de festivalweides ook geld kan afhalen, zo zijn ze beter beschermd tegen diefstallen. Drugsboetes betalen met bancontact lijkt met een goed initiatief. Ik ben benieuwd naar de effectiviteit ervan op Pukkelpop.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.