actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2011, 14:20
kato.van.herck kato.van.herck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: arendonk
Posts: 48
Kamerlid Louis wil stage en attest voor toekomstige ouders

Kamerlid Laurent Louis - voormalig lid van de PersonenPartij - oppert op Twitter om stages in te voeren voor toekomstige ouders, waarmee ze een attest kunnen halen om effectief aan kinderen te mogen beginnen.

"Als men ziet tot wat sommige ouders in staat zijn, gaat men zich afvragen of er geen toelating nodig is om kinderen te krijgen", twitterde Louis van de MLD (Mouvement Libéral Démocrate) vanochtend.

Het parlementslid stelt naar eigen zeggen dagelijks vast dat bepaalde ouders "ongeschikt en incapabel zijn om hun kinderen correct op te voeden" en leidt daaruit af dat het niet slecht zou zijn een ouderschapsstage in het leven te roepen "voor alle koppels of personen die een kind willen". De kandidaat-ouders zouden dan nadien een certificaat krijgen.

In de ogen van het liberale parlementslid "zou dat de ontsporingen kunnen voorkomen, meteen duidelijk maken welke ouders een risico vormen en zo heel wat leed bij kinderen kunnen vermijden." (belga/tma)

(bron: www.hln.be)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2011, 14:23
kato.van.herck kato.van.herck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: arendonk
Posts: 48
over communisme gesproken

Dit is ongelooflijk! Eerst het communisme afbreken, om het dan opnieuw in te voeren. Bepalen of jonge mensen kinderen mogen krijgen of niet, belachelijk. Als mensen een kinderwens hebben, en ze krijgen geen toestemming om kinderen te krijgen. Die mensen wordt hun vrije keuze afgenomen, privacy geschonden en nog veel meer.
Hiermee gaat de Louis toch te ver!
Anderzijds kan ik begrijpen dat hij dit voorstel doet, om kinderen te beschermen voor kindermishandeling,- misbruik en - verwaarlozing. Dan denk ik dat het beter is dat je dit 'attest' geeft (of niet geeft) aan mensen die al eens kinderen hebben verwaarloosd, of heel oude(of heel jonge) koppels die een kind willen of krijgen. Deze mensen hebben meer kans dat ze het niet aankunnen (financieel/lichamelijk/mentaal/...) en kunnen dus beter een beetje 'in het oog' worden gehouden.

Kato
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd May 2011, 10:53
hannes.corten hannes.corten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Antwerpsesteenweg 474 2390 Malle
Posts: 69
Dit vind ik een zeer bizar voorstel, maar Laurent Louis heeft, ergens, wel een punt. Er zijn ouders die misschien niet capabel zijn om een kind correct op te voeden. Echter hoe ga je dit oplossen door de 'ouderschapsstage'? Ik vraag me dan af of je voor deze stage dan ook kan buizen, en betekent dit dan dat die personen in kwestie geen kinderen mogen krijgen? Volgens mij is dit absoluut niet wettelijk afdwingbaar. Een andere vraag die direct bij me opkomt is: 'Wat met een ongelukje?' Wanneer, meestal jonge, mensen een ongelukje hebben, dan hebben ze geen 'stage' gedaan. Wat dan te doen met het kind? Nemen we dat kind weg van zijn ouders omdat niemand weet of de ouders wel capabel zijn om het kind op te voeden? Dit zou veel te ver gaan natuurlijk.

Ik begrijp dat Laurent Louis de problematiek wil aanpakken, maar volgens mij is dit absoluut niet de juiste manier om dat te doen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 22nd May 2011, 23:31
Ilja.Rits Ilja.Rits is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bevel
Posts: 63
Dit vind ik een rare reactie. Iedereen heeft het recht op kinderen. Omdat sommige ouders hier misbruik van maken en hun kinderen niet opvoeden zoals het moet, moet iedereen hier voor boeten.

Daarnaast vind ik het ook moeilijk om tijdens zo'n stage door een wildvreemde persoon te worden beoordeeld. Deze kan dan gewoon besluiten om je te "buizen" en dan mag je opeens geen kinderen meer krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.