actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2013, 14:02
S*ef Bruyninckx S*ef Bruyninckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 33
Vrouwen binnenkort zwanger op hun 60ste?

Vrouwen binnenkort zwanger op hun 60ste?

In de nabije toekomst zouden vrouwen het moederschap kunnen uitstellen tot hun zestigste nu wetenschappers hebben ontdekt hoe ze de menopauze een hak kunnen zetten.
Een nieuwe techniek om zogenaamd 'slapende' folikels in de eierstokken wakker te maken werd getest bij een groep van onvruchtbare vrouwen die al rond hun dertigste in de menopauze terechtkwamen. Een van de dertien behandelde vrouwen is nu bevallen van een gezonde jongen, een andere deelneemster aan het onderzoek is nu zwanger. Vorsers aan de universiteit van Kawasaki, Japan zorgden voor deze medische doorbraak.

De artsen hopen dat ze zo een manier hebben gevonden om vrouwen te helpen die al op jonge leeftijd geen eicellen meer hebben. Dit onderzoek opent ook mogelijkheden voor vrouwen om op latere leeftijd zwanger te raken.

Experte in de vruchtbaarheid bij vrouwen Josephine Quintavalle waarschuwt dat deze wetenschappelijke doorbraak niet misbruikt mag worden. "Deze doorbraak staat gelijk aan je rug naar de natuur toe keren. Vrouwen moeten beseffen dat ze niet het recht hebben om een kind te krijgen op eender welke leeftijd."

bron: HLN
datum: 1 oktober 2013

Mijn mening: Ik heb een dubbel gevoel bij dit artikel. Enerzijds is deze wetenschappelijke doorbraak wel goed voor vrouwen die op jonge leeftijd geen eicellen meer hebben , op deze manier biedt de wetenschap deze vrouwen toch nog de kans om een kindje te krijgen. Anderzijds vind ik het een slechte zaak dat vrouwen tot aan hun 60ste nog kinderen kunnen krijgen. Als iemand zo laat zwanger wordt is dit niet goed voor de moeder maar ook niet voor het kind. Bovendien is de kans heel groot dat het kind op zeer jonge leeftijd zijn moeder verliest en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Vrouwen van 60 jaar zijn gewoonweg niet gemaakt om te bevallen op die leeftijd. Ik vind het dan ook van groot belang dat aan deze wetenschappelijke doorbraak zeer belangrijke regels worden opgelegd , bijvoorbeeld een moeder die op deze manier zwanger wilt raken mag niet ouder zijn dan 45 jaar.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st October 2013, 15:05
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 95
Zestig en zwanger?!

Ik sluit me aan bij de mening van Stef. Kinderen die op deze manier ter wereld komen, zouden wanneer ze tien jaar oud zijn een zeventigjarige moeder hebben... Stel je voor! Normaal gesproken zouden ouders voor hun kinderen – en al zeker toekomstige pubers – moeten zorgen, maar als deze trend zich verderzet zal het al snel de omgekeerde wereld zijn. Ik vraag me af of vrouwen van dergelijke leeftijd wel eens aan de gevoelens van hun toekomstig kind denken. Vermoedelijk is hun drang naar het moederschap zo groot dat ze er niet eens bij stil staan.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd October 2013, 09:44
marloe.vanherck marloe.vanherck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Retie
Posts: 88
Ik sluit me zeker aan bij de vorige reacties.
ik zou nog iets willen toevoegen. Hoe ver moeten we gaan met wetenschap? Moeten we een lichaam dat volgens 'Moeder Natuur' te oud is geworden voor een zwangerschap, echt gaan manipuleren zodat het terug hetzelfde kan als een jonge vrouw van pakweg twintig jaar?
Vrouwen krijgen nu reeds op latere leeftijd kinderen dan vroeger. Eerst maken ze carrière en kinderen komen daarna. Dat is natuurlijk geen probleem op zich. Maar als we vrouwen de mogelijkheid gaan geven om pas zwanger te worden als ze op pensioen gaan, als ze dus veel tijd hebben en niet meer aan carrière moeten denken, gaat dit volgens mij veel te ver.
__________________
There are no foolish questions, and no man becomes a fool until he has stopped asking questions.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.