actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2016, 16:41
Caitlin.P*oost Caitlin.P*oost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Turnhout
Posts: 51
"We staan dichtbij het moment van de waarheid voor CETA"

De Waalse regering heeft van de Europese Commissie "de laatste documenten, teksten en voorstellen" over het CETA-verdrag gekregen. Dat zegt premier Charles Michel, die hoopt dat de regering-Magnette snel duidelijk maakt of ze nu al dan niet met CETA instemt. "We staan dichtbij het moment van de waarheid. Op een bepaald moment moet men ja of nee kunnen zeggen."

Michel sprak kort de pers toe bij zijn aankomst op de Europese top. Daar staat morgen het Europese handelsbeleid op de agenda. De meeste aandacht zal uiteraard naar het vrijhandelsakkoord tussen Europa en Canada (CETA) gaan, dat voorlopig niet goedgekeurd geraakt omdat Wallonië op de rem staat.

"Dit is een moeilijk en delicaat moment", sprak de premier. "Momenteel krijgt de Waalse regering de laatste documenten, teksten en voorstellen van de Europese Commissie. Ik hoop dat ze in staat zal zijn ja te zeggen."

"Ik heb veel respect voor de democratie, maar democratie is ook dat er op een bepaald moment een antwoord moet komen."

Michel maakte duidelijk dat hij zonder groen licht van de Waalse regering CETA niet zal ondertekenen en dus de grondwet zal respecteren. Hij doet er naar eigen zeggen alles aan om te vermijden dat de positie van België in Europa verzwakt.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/-...-ceta-ba43145a/
De Morgen 20/10/2016

Eigen mening: Ik vind CETA een goed plan maar de regering moet ook rekening houden met de gevolgen voor de kleinere handelsmensen. De Walen hebben het recht om nee te stemmen als zij vinden dat de gevolgen niet goed zijn voor hun economie. Het vrije verkeer van goederen is volgens mij geen slecht plan want zo kunnen wij ons beter toeleggen op de zaken waar wij goed in zijn en de eigen economie blijft beschermd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.