actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st January 2016, 21:56
D*nnis Geentjens D*nnis Geentjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Vosselaar
Posts: 93
Militairen openen vuur op auto bij moskee in Valence

Een militair die in Valence, in het zuidoosten van Frankrijk, voor de grote moskee van de stad op wacht stond, heeft vrijdag het vuur geopend op een man die met zijn wagen op hem af reed, zo is van de lokale autoriteiten vernomen.

De vier militairen die de moskee bewaakten, sommeerden de auto te stoppen. Toen de bestuurder dat niet deed, opende de patrouille het vuur op het voertuig, aldus de krant Le Parisien. Burgemeester Nicolas Daragon vertelde tegen nieuwszender iTELE dat de bestuurder tot twee keer toe de militairen probeerde aan te rijden. "Bij zijn tweede poging schoten ze op hem."

De bestuurder werd in de arm en het been getroffen. Hij is naar het ziekenhuis gebracht. Een verdwaalde kogel verwondde een voorbijganger in de kuit, preciseerde de prefectuur van het departement Drôme.

De soldaat werd geraakt door de auto en is gewond, maar buiten levensgevaar. De automobilist stevende om een nog onbekende reden opzettelijk op de militair af. Volgens de prefectuur handelde hij alleen.

Als gevolg van de terreuraanslagen in Parijs zette Frankrijk militairen ter versterking van de politie in om de veiligheid te verzekeren aan gevoelige sites. Na de aanslagen van november werd het aantal manschappen van deze operatie Sentinelle tot 10.000 verhoogd. Vier van hen stonden vrijdag op wacht rond de moskee van Valence, een rustig gebedshuis "waar de cultus kalm verloopt", aldus de prefectuur.

Bron: Het Laatste Nieuws
Datum: 01/01/2016
URL: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...n-Valence.dhtml

Mening:
Ik denk dat militairen echt op hun tandvlees zitten qua werk. Dit zeker in Frankrijk, ze moeten ervoor zorgen dat er niet nog eens iets gebeurd zoals de twee aanslagen in Parijs. Ik denk dat ze zeer zwaar worden aangepakt op de bewaking op het land omdat zij ervoor moeten zorgen dat de burgers gerust zijn. Dus ik snap het wel dat vanaf dat er iemand op je af komt gereden dat je de reflectie hebt om te schieten. We hebben de laatste tijd zoveel gezien dat we vanaf nu altijd het zekere voor het onzekere nemen en aan onze eigen veiligheid denken. Zo zie je dat terrorisme echt bij de mensen in hun hoofd kruipt en dat ze op een andere manier gaan leven. Ik denk dat het er niet toe doet of je nu ongewapend of gewapend over straat loopt dat je je veiliger voelt. Militairen kunnen ook bewapend bestormd worden en gedood worden. Militairen worden de laatste tijd ook veel geviseerd zoals bovenstaande tekst al beschrijft. Ik zou dan ook niet de agent of militair willen zijn die de fout maakt en zo nogmaals voor een nationale ramp zou willen verantwoordelijk worden gesteld. De camera's staan constant op deze mensen. Respect voor de militairen maar zorg ervoor dat ze nog mensen blijven!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.