actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2011, 15:37
Ive.Torfs Ive.Torfs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kessel
Posts: 23
Juwelier alsemberg voorlopig niet aangehouden na steekpartij

Juwelier Alsemberg voorlopig niet aangehouden na steekpartij


Het Brusselse parket stelt voorlopig geen onderzoeksrechter aan om de overval op juwelier Hertsens in Alsemberg te onderzoeken. Dat meldt het parket donderdag. De man verwondde een overvaller met een mes.

Er zijn voorlopig nog geen verdachten opgepakt. Tegen die juwelier is op dit moment ook nog geen onderzoek geopend, al wordt dat niet uitgesloten, aldus nog het parket.
Messteek in de keel

De overval op de juwelierszaak in de Sanatoriumstraat vond woensdag rond 10.00 uur plaats. Toen reden twee mannen met een gestolen wagen in op de voordeur van de zaak. Eenmaal binnen begonnen ze juwelen bijeen te graaien, maar de daders werden verrast door de juwelier die hen met een mes te lijf ging. Eén van de overvallers kreeg daarbij een messteek in de keel, waarna de overvallers wegvluchtten. Het is niet duidelijk of ze iets buitmaakten.
Geen verdachten opgepakt

"Tot nu toe zijn er nog geen verdachten opgepakt en moeten er nog geen huiszoekingen uitgevoerd worden, zodat er nog geen nood is aan een onderzoeksrechter", zegt parketwoordvoerster Geneviève Seressia.

"Op dit moment hebben we ook nog niet voldoende elementen om te beslissen of het optreden van de juwelier als wettige verdediging kan beschouwd worden of niet. Voor dat aspect is dus ook nog geen dossier geopend."

Bron: GVA.be

Mijn mening:
Ik vind het meer dan terecht dat deze juwelier niet is aangehouden, of beter gezegd: 'nog' niet. Deze persoon heeft een zeer waardevolle winkel met dure spullen. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat de juwelier voor zichzelf opkomt. Sommige mensen zijn van mening dat de juwelier moet opgepakt worden omdat hij geen reden had om de inbrekers toe te takelen... Maar dan is mijn vraag: Moet de juwelier wachten tot zijn winkel is leeggeroofd of tot dat de inbrekers eventueel hem gaan neerschieten of neersteken? De juwelier verkeerde in gevaar en werd bedreigd dus ik hoop voor deze man dat hij geen verdere problemen krijgt en dat de inbrekers alsnog opgepakt worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd November 2011, 20:02
Stef.Boonen Stef.Boonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 42
Ik vind persoonlijk dat de juwelier niet aangehouden moet worden. Als je met zo'n voorval te maken krijgt zou bijna iedereen hetzelfde doen.
De juwelier probeert zich te redden uit een zeer moeilijke situatie.
Ik verwacht wel dat de juwelier alsnog iets te horen zal krijgen van het parket. Ik hoop voor de juwelier dat zijn straf dan niet te zwaar zal zijn.
Want had de juwelier zich niet verdedigd, wie weet wat was er dan allemaal gebeurt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.